Serpent 720

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door M7H, 1 jun 2006.

  1. kyoshodriver-->Bartje

    kyoshodriver-->Bartje

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    1.123
    Locatie:
    Badhoevedorp
    Goed, het is wel voorspelbaar dat R3an!mated de 720 stukken beter gaat vinden, zijn 710 was immers aan alle kanten krom... Toen die nog niet krom was waren de schokbrekers nog niet gevuld en te kort, waardoor zijn downstop afstelling een soort van nutteloos was... Dus ik denk niet dat het een betrouwbare vergelijking is..
    Ik denk wel dat de 720 beter is voor de beginner met name vanwege de oliediff's (die heel anders zijn dan op de impulse) en de RCC shocks. Als je die opties al op je 710 had zitten dan ga je er niet zo veel op vooruit, en dan kan je beter even wachten tot het volgende seizoen dat je meestal met een 'verse' auto wil beginnen.

    Greetz.

    Bartje.
     
  2. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL

    'k ben het hier deels wel mee eens... maar, 'k vind ook we dat de auto zelf makkelijker is om te sleutelen.. zelf vloek ik altijd enorm op het in elkaar zetten van de achterkant... dat moet nu ook gemakkelijker gaan... 'k denk dat het wat dat betreft ook een fijnere auto is...
     
  3. R3an!m@ted

    R3an!m@ted

    Lid geworden:
    9 jul 2005
    Berichten:
    709
    Locatie:
    Zwanenburg
    Dat was alleen de laatste keer dat ik gereden heb, dat de auto krom was en dat ik de shocks fout had gevuld, daarvoor is me auto perfect geweest.
    Toen had ik in 30 min. 99 rondjes op mach, wat ik toch niet slecht vindt.

    En a.s. zondag is me auto weer perfect in orde.....(hoop ik) :lol:

    @ ron ze zeggen dat de auto de eerste week van juli komt en ik ga 8 juli voor 11 dagen op vakantie, dus ik denk dat ik moet wachten totdat ik terug ben. :cry:
     
  4. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Dan is de auto uitverkocht en zal je nog langer moeten wachten.... :wink:
     
  5. R3an!m@ted

    R3an!m@ted

    Lid geworden:
    9 jul 2005
    Berichten:
    709
    Locatie:
    Zwanenburg
    Er wordt er 1 voor me apart gelegt. :wink:
     
  6. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    *kickje*

    Op mytsn is de product page er, inclusief PDF's van de Manual en wat andere papieren...


    Wat me tot nu toe is opgevalen (en wat andere is opgevallen):
    - Andere vertanding op de koppeling en 2bak, klopt ook want d'r is ook wat verandert met de poelies.
    - Geen shim achter het vliegwiel bij de centax III en de veer moet (daarom?) strakker aangedraaid worden...
    - Houder aan de achterkant waar 't diff onder zit bestaat uit 1 stuk
    - Voordiff is er volgens mij makkelijker uit te halen zonder dat je downstops verprutst worden...


    'k kan momenteel maar weinig minpunten aan de auto vinden :roll:
     
  7. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Lijkt me niet, al stop je er 5 shims achter, dit veranderd niets aan de afstand tussen vliegwiel en vliegwieladapter, waarop de veer is gemonteerd, alleen is door het bijplaatsen of weghalen van shims achter het vliegwiel de "gap" beinvloedbaar....
     
  8. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    Ik wist het niet meer zeker, vandaar het vraagteken :)
    Dan zou er dus standaard een zachtere veer bij zitten? - Zou voor veel beginnende rijders wel makkelijker zijn...
     
  9. R3an!m@ted

    R3an!m@ted

    Lid geworden:
    9 jul 2005
    Berichten:
    709
    Locatie:
    Zwanenburg
    heb ook de handleiding doorgelezen, ziet er allemaal echt goed uit, heel stevig allemaal.
    Vind ook de nieuwe manier waarop je de snaarspanners voor en achter aanspant stukken beter, nu komt daar nogal snel speling op.
    En achterkant ook goed en stevig, bij 710 als je aan de achterbrug trekt komt er overal speling tussen.

    Kan niet wachten to volgende week vrijdag, dan komt mijne binnen. :D
    kijken of ik er dan zaterdag al mee kan rijden, want ga die maandag op vakantie. :D
     
  10. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Eerlijk gezegd snap ik het ook niet....
    Misschien gewoon een foutje in de manual?......
     
  11. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.476
    Locatie:
    Sassenheim
    Andere veer of andere vlieggewichtjes....
    Ach, het zal wel werken.
     
  12. juliuskolff

    juliuskolff

    Lid geworden:
    23 feb 2005
    Berichten:
    647
    Locatie:
    Amsterdam
    De nieuwe maat is om de kppeling wat later te laten aangrijpen. Met de oude maat was de koppeling altijd veel te vroeg.
     
  13. JoyForever

    JoyForever Guest

    Modelsport heeft de prijs bekend gemaakt: € 379
    Valt me nog mee ...

    gr,
    Peter
     
  14. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Bij "the-border" staat ie ook voor die prijs.....
    Zelfde prijs overigens als de 710.....
    En goedkoper dan de concurrenten.. :D
     
  15. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.476
    Locatie:
    Sassenheim
    Goedkoop = duurkoop

    Over een half jaar komen ze er achter dat de kogeldiffs weer beter gaan en dan zit je weer met die flut tandwieldiffs ;)
     
  16. Qlone

    Qlone Guest

    Gaan de 710 diffs passen in de 720? Zo ja, dan is er niks aan de hand :p
     
  17. willywuyts

    willywuyts

    Lid geworden:
    5 jul 2005
    Berichten:
    310
    Locatie:
    heist op den berg
    Roelof :)
    niet overdrijven he :)
    je krijgt zo M7H weer over je heen :)
    gun ze even het voordeel van de twijfel...
     
  18. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    Dat is altijd in de racerij, dat heeft weinig met 't merk te maken :)
    Ennuuh, 'k dacht dat mugen juist ook zo goedkoop was in de onderdelen? :lol: :lol:

    Overigens vind ik het echt niet duur, 'k had echt op 'n prijs van 450 zitten wachten..
     
  19. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.476
    Locatie:
    Sassenheim
    Hap hap hap hap, lijkt pacman wel :D

    Nou, "het merk" waar we hier over praten is wel degene die de meeste veranderingen doorvoert wat op zich al de nodige extra kosten met zich mee brengt. Veel merken adviseren juist kogeldiffs boven tandwieldiffs en zit ik eigenlijk gewoon te wachten dat de overstap weer naar kogeldiffs komt :roll: :lol:
     
  20. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Valt wel mee hoor....
    Precies.... :wink:
    Dat heet "development"....... :p
     

Deel Deze Pagina