Serpent 720

Goed, het is wel voorspelbaar dat R3an!mated de 720 stukken beter gaat vinden, zijn 710 was immers aan alle kanten krom... Toen die nog niet krom was waren de schokbrekers nog niet gevuld en te kort, waardoor zijn downstop afstelling een soort van nutteloos was... Dus ik denk niet dat het een betrouwbare vergelijking is..
Ik denk wel dat de 720 beter is voor de beginner met name vanwege de oliediff's (die heel anders zijn dan op de impulse) en de RCC shocks. Als je die opties al op je 710 had zitten dan ga je er niet zo veel op vooruit, en dan kan je beter even wachten tot het volgende seizoen dat je meestal met een 'verse' auto wil beginnen.

Greetz.

Bartje.
 
kyoshodriver-->Bartje zei:
Ik denk wel dat de 720 beter is voor de beginner met name vanwege de oliediff's (die heel anders zijn dan op de impulse) en de RCC shocks. Als je die opties al op je 710 had zitten dan ga je er niet zo veel op vooruit, en dan kan je beter even wachten tot het volgende seizoen dat je meestal met een 'verse' auto wil beginnen.
Greetz.
Bartje.


'k ben het hier deels wel mee eens... maar, 'k vind ook we dat de auto zelf makkelijker is om te sleutelen.. zelf vloek ik altijd enorm op het in elkaar zetten van de achterkant... dat moet nu ook gemakkelijker gaan... 'k denk dat het wat dat betreft ook een fijnere auto is...
 
kyoshodriver-->Bartje zei:
Goed, het is wel voorspelbaar dat R3an!mated de 720 stukken beter gaat vinden, zijn 710 was immers aan alle kanten krom... Toen die nog niet krom was waren de schokbrekers nog niet gevuld en te kort, waardoor zijn downstop afstelling een soort van nutteloos was... Dus ik denk niet dat het een betrouwbare vergelijking is..
Ik denk wel dat de 720 beter is voor de beginner met name vanwege de oliediff's (die heel anders zijn dan op de impulse) en de RCC shocks. Als je die opties al op je 710 had zitten dan ga je er niet zo veel op vooruit, en dan kan je beter even wachten tot het volgende seizoen dat je meestal met een 'verse' auto wil beginnen.

Greetz.

Bartje.

Dat was alleen de laatste keer dat ik gereden heb, dat de auto krom was en dat ik de shocks fout had gevuld, daarvoor is me auto perfect geweest.
Toen had ik in 30 min. 99 rondjes op mach, wat ik toch niet slecht vindt.

En a.s. zondag is me auto weer perfect in orde.....(hoop ik) :lol:

@ ron ze zeggen dat de auto de eerste week van juli komt en ik ga 8 juli voor 11 dagen op vakantie, dus ik denk dat ik moet wachten totdat ik terug ben. :cry:
 
R3an!m@ted zei:
ze zeggen dat de auto de eerste week van juli komt en ik ga 8 juli voor 11 dagen op vakantie, dus ik denk dat ik moet wachten totdat ik terug ben. :cry:

Dan is de auto uitverkocht en zal je nog langer moeten wachten.... :wink:
 
*kickje*

Op mytsn is de product page er, inclusief PDF's van de Manual en wat andere papieren...


Wat me tot nu toe is opgevalen (en wat andere is opgevallen):
- Andere vertanding op de koppeling en 2bak, klopt ook want d'r is ook wat verandert met de poelies.
- Geen shim achter het vliegwiel bij de centax III en de veer moet (daarom?) strakker aangedraaid worden...
- Houder aan de achterkant waar 't diff onder zit bestaat uit 1 stuk
- Voordiff is er volgens mij makkelijker uit te halen zonder dat je downstops verprutst worden...


'k kan momenteel maar weinig minpunten aan de auto vinden :roll:
 
_cyclops zei:
- Geen shim achter het vliegwiel bij de centax III en de veer moet (daarom?) strakker aangedraaid worden...

Lijkt me niet, al stop je er 5 shims achter, dit veranderd niets aan de afstand tussen vliegwiel en vliegwieladapter, waarop de veer is gemonteerd, alleen is door het bijplaatsen of weghalen van shims achter het vliegwiel de "gap" beinvloedbaar....
 
M7H zei:
_cyclops_ zei:
- Geen shim achter het vliegwiel bij de centax III en de veer moet (daarom?) strakker aangedraaid worden...

Lijkt me niet, al stop je er 5 shims achter, dit veranderd niets aan de afstand tussen vliegwiel en vliegwieladapter, waarop de veer is gemonteerd, alleen is door het bijplaatsen of weghalen van shims achter het vliegwiel de "gap" beinvloedbaar....

Ik wist het niet meer zeker, vandaar het vraagteken :)
Dan zou er dus standaard een zachtere veer bij zitten? - Zou voor veel beginnende rijders wel makkelijker zijn...
 
heb ook de handleiding doorgelezen, ziet er allemaal echt goed uit, heel stevig allemaal.
Vind ook de nieuwe manier waarop je de snaarspanners voor en achter aanspant stukken beter, nu komt daar nogal snel speling op.
En achterkant ook goed en stevig, bij 710 als je aan de achterbrug trekt komt er overal speling tussen.

Kan niet wachten to volgende week vrijdag, dan komt mijne binnen. :D
kijken of ik er dan zaterdag al mee kan rijden, want ga die maandag op vakantie. :D
 
_cyclops_ zei:
Dan zou er dus standaard een zachtere veer bij zitten? - Zou voor veel beginnende rijders wel makkelijker zijn...

Eerlijk gezegd snap ik het ook niet....
Misschien gewoon een foutje in de manual?......
 
Ron4you zei:
Waar we allemaal met smart op zitten te wachten....ik hoor bv dat de prijs zo'n 5/6% hoger zal liggen dan de 710?? Dat is waarschijnlijk wel een combo deal maar dan nog.

Modelsport heeft de prijs bekend gemaakt: € 379
Valt me nog mee ...

gr,
Peter
 
Bij "the-border" staat ie ook voor die prijs.....
Zelfde prijs overigens als de 710.....
En goedkoper dan de concurrenten.. :mrgreen:
 
Goedkoop = duurkoop

Over een half jaar komen ze er achter dat de kogeldiffs weer beter gaan en dan zit je weer met die flut tandwieldiffs ;)
 
Gaan de 710 diffs passen in de 720? Zo ja, dan is er niks aan de hand :P
 
Roelof zei:
Goedkoop = duurkoop

Over een half jaar komen ze er achter dat de kogeldiffs weer beter gaan en dan zit je weer met die flut tandwieldiffs ;)

Roelof :-)
niet overdrijven he :-)
je krijgt zo M7H weer over je heen :-)
gun ze even het voordeel van de twijfel...
 
Roelof zei:
Goedkoop = duurkoop

Over een half jaar komen ze er achter dat de kogeldiffs weer beter gaan en dan zit je weer met die flut tandwieldiffs ;)

Dat is altijd in de racerij, dat heeft weinig met 't merk te maken :)
Ennuuh, 'k dacht dat mugen juist ook zo goedkoop was in de onderdelen? :lol: :lol:

Overigens vind ik het echt niet duur, 'k had echt op 'n prijs van 450 zitten wachten..
 
Hap hap hap hap, lijkt pacman wel :D

_cyclops_ zei:
Dat is altijd in de racerij, dat heeft weinig met 't merk te maken :)

Nou, "het merk" waar we hier over praten is wel degene die de meeste veranderingen doorvoert wat op zich al de nodige extra kosten met zich mee brengt. Veel merken adviseren juist kogeldiffs boven tandwieldiffs en zit ik eigenlijk gewoon te wachten dat de overstap weer naar kogeldiffs komt :roll: :lol:
 
Back
Top