Serpent 720

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door M7H, 1 jun 2006.

  1. JoyForever

    JoyForever Guest

    Als ie al betaald is wil 'm best wel voor je halen a.s. maandag :). dan zet ik 'm ook nog voor je in elkaar, kan je gelijk rijden als je terugkomt :D
     
  2. R3an!m@ted

    R3an!m@ted

    Lid geworden:
    9 jul 2005
    Berichten:
    709
    Locatie:
    Zwanenburg
    Haha zijn nu al 3 mensen die em voor me willen bouwen. :lol:
    ik ga em gewoon heel snel zelf bouwen zodat ik nog mee kan doen met de clubwedstrijd de 23ste.
    Een nieuwe auto bouwen vind ik altijd erg leuk om te doen dus doe et lekker zelf. :wink:
     
  3. Qlone

    Qlone Guest

    Hmm.... Om ongeveer 5 uur vanmiddag:
    [​IMG]

    Ook al weer af :p
    [​IMG]

    Eerste indruk:
    Wel aardig. De auto lijkt goed doordacht qua opbouw en zit stevig in elkaar. Het bouwen is een fluitje van een cent en kan bijna niet mis gaan. De handleiding is duidelijk en volledig (en voor de mensen die al eens een 710 gebouwd hebben voor een heel groot deel overbodig :) ).

    Of het daadwerkelijk een betere auto is om aan te sleutelen weet ik nog niet. Het lijkt er op door de grote onderdelen dat er heel snel heel grote delen van de auto los te maken zijn maar of dat nou handiger is... De rollbar achter is een mooie verbetering en is handiger te monteren en af te stellen. De RCC shocks zijn ook wel beter, al is het varieren met instellingen daarvan weer moeilijker omdat ze dan open moeten. Het remsysteem is duidelijk verbeterd en werkt in 1x goed... De diffs zijn nu net zo vervelend als schokdempers; die moeten ook met olie gevuld worden. Ze voelen wel soepel aan, maar de kans is groot dat ik toch de ball diffs van m'n 710 er op zet uiteindelijk. Mensen die een alu cross brace en nog wat van dat soort option parts hebben aangeschaft kunnen deze waarschijnlijk gewoon meenemen; er zijn best wel veel onderdelen hetzelfde.

    De kit is redelijk compleet. Veel reserveschroefjes en clips enzo en de bekende gereedschappen van de latere edities van de 710 (koppelings tooltje, versnellingsbak tool...). Verdwenen zijn de bijgeleverde inbus sleuteltjes, en ook een setje banden kon er niet van af, maar 4 velgen dan weer wel...
     
  4. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Heel handig, 4 kale velgen, voor het instellen van je camber, en visuele controle... :wink:
    Checken van je downstops zie ik dan ook weer mogelijkheden voor met kale velgen, dus......
     
  5. Qlone

    Qlone Guest

    Daar heb ik een prachtig stel rood geanodiseerde setup wielen voor....
     
  6. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Als jij een set rechte velgen hebt moet je er zuinig op zijn.... vergeet het maar om daarmee correct je auto af te stellen.
     
  7. JoyForever

    JoyForever Guest

    Beetje een beginnersvraag,
    maar wat is het voordeel van ball diffs tov gear diffs?
     
  8. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    In mijn ogen de enige echte voordeel van een geardiff is dat je die heel los kan zetten.
    Bij een balldiff zal een zeer losse instelling eerder slip dan een diff geven maar laat zich in een paar tellen van setting veranderen zonder dat het uit elkaar moet.
     
  9. juliuskolff

    juliuskolff

    Lid geworden:
    23 feb 2005
    Berichten:
    647
    Locatie:
    Amsterdam
    De werking van een gear en balldiff zijn volledig anders.

    Bij een geardiff is de weerstand die je voelt afhankelijk van het verschil in toeren tussen de twee wielen. Bij weinig verschil is er weinig weerstand. Maar als het verschil toeneemt neemt de weerstand ook toe. Een soort van variabele sper. Dit komt omdat de interne tandwielen steeds harder draaien en dus meer wrijving hebben met de olie.

    Bij een kogeldiff neemt die weerstand niet toe, en kan zelfs minder worden afhankelijk van de keuze voor de sperinrichting en materialen.

    Dit betekent dat een oliediff bij korte bochten van het gas meer als een heel los diff werkt, en op het moment dat een van de wielen begint door te slippen, steeds meer weerstand opbouwt.

    Verder behoeft een kogeldiff veel meer onderhoud en is kritischer met bouwen.
     
  10. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Wat lees ik?, zijn er in de kit geen veren gestopt?....
    Vergeten?........
     
  11. lobotm

    lobotm Guest

    Alleen in zweden/finland :) anders de veren van mijn 710 werken ook :lol:
     
  12. Qlone

    Qlone Guest

    En.... rechtstreeks uit Qlone's plaatjesparadijs, wat foto's van de gebouwde kit. Alleen het chassis; de elektriek en een motortje moet ik er nog in zetten. Als iemand meer detail foto's wil, vraag maar, dan zal ik wel zien wat ik kan (wil) doen...

    [​IMG]

    En deze links wijzen naar de plaatjes uit het overzicht:
    1.jpg
    2.jpg
    3.jpg
    4.jpg
    5.jpg
    6.jpg
    7.jpg
    8.jpg
    9.jpg
    10.jpg
    11.jpg

    Voel je vooral geroepen om deze foto's elders ook te gebruiken, lijst ze in en hang ze boven je bed, whatever, het kan me niet schelen, maar host ze ajb op wat eigen web space als je dat doet. Oh, en laat me evt even weten wat je er mee gedaan hebt :)
     
  13. Ron4you

    Ron4you Guest

    Uhmmm...boven m'n bed hangen?? Zijn dit plaatjes van de 730 ofzo? Dan zou ik ze wel willen bekijken :sleeping: Neem aan dat dit de alweer "oude" 720 is die we overal kunnen bewonderen. (Heb hem hier live staan zoals vele op het forum)

    Ohja, ik heb mijn toilet ermee behangen, je wilde weten wat we met de plaatjes deden.......

    ff zonder dollen, waarom plaats je deze foto's? Er is al zat te bewonderen van deze auto, beetje onzinnige post....

    Greets, Ron
     
  14. lobotm

    lobotm Guest

    Niet iedereen woont om de hoek bij de serpent fabriek :) Tot nog toe zijn er niet heel erg veel foto's online van gebruikers die de kit gebouwd hebben :)
     
  15. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
  16. Qlone

    Qlone Guest

    Dat jij er een live hebt staan wil niet zeggen dat dat voor iedere (mogelijk) geinteresseerde het geval is. Je hoeft de foto's niet te bekijken en het is zeker geen reden zo lomp te reageren.

    Edit: De foto's (dus niet het overzichtsplaatje, maar de foto's zelf) zijn sinds het posten gisteravond hier en op r/c tech ongeveer 75x bekeken. Dat is wel veel voor een auto waarvan iedereen al ruim voldoende heeft gezien en kennelijk bij iedereen live in de kamer staat...
     
  17. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    :?: Ik dacht dat je hem (nog) niet zou kopen?......
     
  18. JoyForever

    JoyForever Guest

    Zijn er mensen die binnenkort (ook) een 720 gaan kopen, en daarom hun mtx-4 kwijt willen?
    Ben daarin wel evt geinterresseerd :D

    gr,Peter
     
  19. kyoshodriver-->Bartje

    kyoshodriver-->Bartje

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    1.123
    Locatie:
    Badhoevedorp
    Ja, Nick de Boer heeft die van hem te koop staan om die reden.
     
  20. JoyForever

    JoyForever Guest

    Ja dat weet ik. Ik zag 'm vorige week bij modelsport en op marktplaats staan. Heb er gelijk een bod op gedaan en een mailtje erachter aan gestuurd. Tot nu toe nog steeds geen reactie gehad :|
    Gisteren teruggegaan naar modelsport, blijkt dat ie al weg is :(
     

Deel Deze Pagina