Als ie al betaald is wil 'm best wel voor je halen a.s. maandag . dan zet ik 'm ook nog voor je in elkaar, kan je gelijk rijden als je terugkomt
Haha zijn nu al 3 mensen die em voor me willen bouwen. :lol: ik ga em gewoon heel snel zelf bouwen zodat ik nog mee kan doen met de clubwedstrijd de 23ste. Een nieuwe auto bouwen vind ik altijd erg leuk om te doen dus doe et lekker zelf. :wink:
Hmm.... Om ongeveer 5 uur vanmiddag: Ook al weer af Eerste indruk: Wel aardig. De auto lijkt goed doordacht qua opbouw en zit stevig in elkaar. Het bouwen is een fluitje van een cent en kan bijna niet mis gaan. De handleiding is duidelijk en volledig (en voor de mensen die al eens een 710 gebouwd hebben voor een heel groot deel overbodig ). Of het daadwerkelijk een betere auto is om aan te sleutelen weet ik nog niet. Het lijkt er op door de grote onderdelen dat er heel snel heel grote delen van de auto los te maken zijn maar of dat nou handiger is... De rollbar achter is een mooie verbetering en is handiger te monteren en af te stellen. De RCC shocks zijn ook wel beter, al is het varieren met instellingen daarvan weer moeilijker omdat ze dan open moeten. Het remsysteem is duidelijk verbeterd en werkt in 1x goed... De diffs zijn nu net zo vervelend als schokdempers; die moeten ook met olie gevuld worden. Ze voelen wel soepel aan, maar de kans is groot dat ik toch de ball diffs van m'n 710 er op zet uiteindelijk. Mensen die een alu cross brace en nog wat van dat soort option parts hebben aangeschaft kunnen deze waarschijnlijk gewoon meenemen; er zijn best wel veel onderdelen hetzelfde. De kit is redelijk compleet. Veel reserveschroefjes en clips enzo en de bekende gereedschappen van de latere edities van de 710 (koppelings tooltje, versnellingsbak tool...). Verdwenen zijn de bijgeleverde inbus sleuteltjes, en ook een setje banden kon er niet van af, maar 4 velgen dan weer wel...
Heel handig, 4 kale velgen, voor het instellen van je camber, en visuele controle... :wink: Checken van je downstops zie ik dan ook weer mogelijkheden voor met kale velgen, dus......
Als jij een set rechte velgen hebt moet je er zuinig op zijn.... vergeet het maar om daarmee correct je auto af te stellen.
In mijn ogen de enige echte voordeel van een geardiff is dat je die heel los kan zetten. Bij een balldiff zal een zeer losse instelling eerder slip dan een diff geven maar laat zich in een paar tellen van setting veranderen zonder dat het uit elkaar moet.
De werking van een gear en balldiff zijn volledig anders. Bij een geardiff is de weerstand die je voelt afhankelijk van het verschil in toeren tussen de twee wielen. Bij weinig verschil is er weinig weerstand. Maar als het verschil toeneemt neemt de weerstand ook toe. Een soort van variabele sper. Dit komt omdat de interne tandwielen steeds harder draaien en dus meer wrijving hebben met de olie. Bij een kogeldiff neemt die weerstand niet toe, en kan zelfs minder worden afhankelijk van de keuze voor de sperinrichting en materialen. Dit betekent dat een oliediff bij korte bochten van het gas meer als een heel los diff werkt, en op het moment dat een van de wielen begint door te slippen, steeds meer weerstand opbouwt. Verder behoeft een kogeldiff veel meer onderhoud en is kritischer met bouwen.
En.... rechtstreeks uit Qlone's plaatjesparadijs, wat foto's van de gebouwde kit. Alleen het chassis; de elektriek en een motortje moet ik er nog in zetten. Als iemand meer detail foto's wil, vraag maar, dan zal ik wel zien wat ik kan (wil) doen... En deze links wijzen naar de plaatjes uit het overzicht: 1.jpg 2.jpg 3.jpg 4.jpg 5.jpg 6.jpg 7.jpg 8.jpg 9.jpg 10.jpg 11.jpg Voel je vooral geroepen om deze foto's elders ook te gebruiken, lijst ze in en hang ze boven je bed, whatever, het kan me niet schelen, maar host ze ajb op wat eigen web space als je dat doet. Oh, en laat me evt even weten wat je er mee gedaan hebt
Uhmmm...boven m'n bed hangen?? Zijn dit plaatjes van de 730 ofzo? Dan zou ik ze wel willen bekijken :sleeping: Neem aan dat dit de alweer "oude" 720 is die we overal kunnen bewonderen. (Heb hem hier live staan zoals vele op het forum) Ohja, ik heb mijn toilet ermee behangen, je wilde weten wat we met de plaatjes deden....... ff zonder dollen, waarom plaats je deze foto's? Er is al zat te bewonderen van deze auto, beetje onzinnige post.... Greets, Ron
Niet iedereen woont om de hoek bij de serpent fabriek Tot nog toe zijn er niet heel erg veel foto's online van gebruikers die de kit gebouwd hebben
Ik zal de foto's zeker even rippen en (mis-)gebruiken op www.RCJRacing.com in het 720 topic... Ik vind ze fraai om te zien die detailleerde foto's.... [edit ] De link: http://www.rcjracing.com/e107_plugins/content/content.php?content.46
Dat jij er een live hebt staan wil niet zeggen dat dat voor iedere (mogelijk) geinteresseerde het geval is. Je hoeft de foto's niet te bekijken en het is zeker geen reden zo lomp te reageren. Edit: De foto's (dus niet het overzichtsplaatje, maar de foto's zelf) zijn sinds het posten gisteravond hier en op r/c tech ongeveer 75x bekeken. Dat is wel veel voor een auto waarvan iedereen al ruim voldoende heeft gezien en kennelijk bij iedereen live in de kamer staat...
Zijn er mensen die binnenkort (ook) een 720 gaan kopen, en daarom hun mtx-4 kwijt willen? Ben daarin wel evt geinterresseerd gr,Peter
Ja dat weet ik. Ik zag 'm vorige week bij modelsport en op marktplaats staan. Heb er gelijk een bod op gedaan en een mailtje erachter aan gestuurd. Tot nu toe nog steeds geen reactie gehad :| Gisteren teruggegaan naar modelsport, blijkt dat ie al weg is