Serpent 720

afgelopen zaterdag heb ik hem op het circuit van fiorano de 720 uitgebreid bestudeerd...en ernaast stond een 'gewone' 710.
Fabio Domanien had hem even meegenomen, maar was nog niet helemaal rijklaar...zat nog geen max power in etc.

fabio vertelde het bekende verkoop verhaaltje...makkelijk te bouwen etc.
(nu is voor hem wel alles makkelijk te bouwen maar goed...)

nu maar eens zien hoeveel sneller die is.

R3an!m@ted zei:
Heb de auto afgelopen zondag gezien, richard en rene waren er mee aan het rijden.
Auto zag er echt goed uit en richard was er heel enthousiast over, auto ziet er ook heel goed uit in '''real life''.
Van de week maar even een pre-ordertje plaatsen. :D

Wat waren de ronde tijden ?

Rene zat rond de 15.7 dus echt heel snel voor een hele nieuwe auto.
Afgelopen woensdag geloof ik Julius er nog mee zien rijden maar dat durf ik niet cker te zeggen.

Julius heeft een 15.6 staan, maar dat is niet het belangrijkste.....

Een bepaalde set-up in een auto, kan de snelste ronde tijden geven, maar het kan dan heel goed dat de auto "lastig" te besturen is.
In langere finales geeft een "makkelijk" te besturen auto op den duur voordeel.
Volgens de rijders is de zogenaamde "sweet spot" van deze auto groter dan die van de 710, dus hij is vrij snel "makkelijker" te besturen dan de 710....
Iets waar velen, veel meer aan hebben......

De 720 is in ultieme rondetijd wellicht niet veel sneller dan de 710. Maar de grote vooruitgang zit erin dat de tijden constanter worden. Tijdens de tests afgelopen winter, oa. op Ft. Meyers, Madrid en Fiorano, zijn we met de 720 steeds sneller geweest dan met de 710. Maar vooral constanter en minder op de limiet.

Heemstede is de enige baan waar de 720 slechts net zo snel is. Maar eerlijkheidshalve waren de supertijden van maart met de 710 al met een auto die qua geometrie 95% van de 720 was. En Heemstede is ook de baan waar we qua setup van de 710 echt maximaal zaten.

Het wordt hoe dan ook een interessante GP. Met 7 van de 10 EK finalisten van vorig jaar, en een stuk of 6 halve finalisten aan de start is de competitie in ieder geval maatgevend!

GP wordt echt enorm cool, baal d'r nu al van dat 'k er door de weeks niet kan zijn :(

Zondag zeker aanwezig, zaterdag misschien... mylaps gaat 't druk krijgen van mijn kant :D

Ik ben echt benieuwd wat de "gemiddelde" rijder van de wagen gaat vertellen, een minder kritische afstelling zou zeker een verbetering ten opzichte van de 710 zijn.

Ik wacht met smart op de eerste ervaringen!

Greets, Ron

Ron4you zei:
Ik ben echt benieuwd wat de "gemiddelde" rijder van de wagen gaat vertellen, een minder kritische afstelling zou zeker een verbetering ten opzichte van de 710 zijn.

Greets, Ron

Als de auto ook in amerika wint dan kun je hem voorlopig alleen nog maar op internet bewonderen :P

Ik ga vanaf maandag regelmatig naar Heemstede, en ik zal ter plekke een soort 'verslaggeving' gaan doen. Ik ga video-interviewen, fotograferen, en echt 'verslaggeven' en dat kan je bijna 'live' gaan volgen op mijn nieuwe website www.RCJracing.com. Vanaf Maandag avond zal je daar dagelijks 'GP-updates' kunnen vinden....

RCJracing.com is speciaal 'opgericht' voor verslaggeving tijdens de GP en EK in Heemstede....

lobotm zei:
Ron4you zei:

Greets, Ron

Als de auto ook in amerika wint dan kun je hem voorlopig alleen nog maar op internet bewonderen :P

hoezo? Je moet em gewoon op tijd bestellen. :D

R3an!m@ted zei:
lobotm zei:
Ron4you zei:

Greets, Ron

hoezo? Je moet em gewoon op tijd bestellen. :D

Wil wel geen budget op dit moment :(

Begin july toch in de winkels? Ik dacht dat Peter er al een paar besteld had dus die zullen wel snel te volgen zijn op de MACH. R3an!m@ted heeft al al een pre ordr staan?

Ik wil eerst de ervaringen zien voordat ik uberhaupt mijn zo goed als nieuwe 710 zou gaan inruilen voor een 720, het moet dan wel spectaculair makkelijker zijn met de afstelling welke ik nog steeds het moeilijkste punt van de 710 vind. Ik heb ook met de gedachte gespeeld eventueel naar Mugen te gaan..we zullen zien :D

Greets, Ron

He? Ron dat meen je toch niet? Geniet nou van je 710 en probeer daar eerst jouw maximale uit te halen! Ga volgend jaar lekker meedoen aan de NOMAC Cup B1:10 en ga lekker met je 710 wedstrijden rijden,; je bent er klaar voor. Ga nou niet van auto switchen omdat iets je niet bevalt, maar ga nou eerst eens op verschillende circuits genieten van je huidige auto! Je zal zien dat er nog heel veel progressie mogelijk is met je huidige auto, daarvoor hoef je echt niet te switchen!!

Bart_Banaan zei:
He? Ron dat meen je toch niet? Geniet nou van je 710 en probeer daar eerst jouw maximale uit te halen! Ga volgend jaar lekker meedoen aan de NOMAC Cup B1:10 en ga lekker met je 710 wedstrijden rijden,; je bent er klaar voor. Ga nou niet van auto switchen omdat iets je niet bevalt, maar ga nou eerst eens op verschillende circuits genieten van je huidige auto! Je zal zien dat er nog heel veel progressie mogelijk is met je huidige auto, daarvoor hoef je echt niet te switchen!!

Kijk,dit zijn nou "wijze" woorden :wink:

Super john zei:
Bart_Banaan zei:

Kijk,dit zijn nou "wijze" woorden :wink:

Probleem is voor mij dat de 720 in 1x alle upgrades ongeveer bevat die mijn 710 nog niet heeft. rcc shocks & gear diffs.

Back