Dankjewel Kevin!
Ik zie dat met de overgang naar de nieuwe Modelbouwforum server en software de laatste 5 posten in dit topic helaas verloren zijn gegaan. Ik mis de posts met de complimenten van 4 volgers, waarvan ik dus de namen kwijt ben, sorry guys) en mijn laatste post met de update van de body. Zit niks anders op dan maar even een nieuw stukje te schrijven. Zo gezegd, zo gedaan.
Vorige week kwamen mijn bodies terug van de spuiter, dus meteen pas gemaakt op de auto(s) om te gaan testen.
Op de volgende foto is de S748TQ te zien, naast zijn grote broer de S977WC.
Afgelopen weekend voor het eerst gereden op het circuit van de AMCA in Apeldoorn, met de S748TQ en de S977WC met carbon onderplaat, op de nieuwe AMCA asfalt toplaag. Tevens moesten voor beide auto’s nieuwe motoren worden ingelopen, een Novarossi .12 Sturm (= identiek aan de N12T1) en een Picco .21 Pro Stock voor de S977WC. Ik had thuis de Sturm al 2 tankjes stationair laten lopen en de PSS ook 1 tankje, uiteraard met de hoofdsproeiers wagenwijd open, lekker olie sputteren uit de uitlaat. Dus op het circuit beide motoren nog even een tankje stationair laten draaien met af en toe gas geven en daarna de baan op.
Eerst nog even samen met Danny, mijn pitmaatje, de setup van beide auto’s nagelopen. D.w.z. Danny heeft de S748TQ gedaan en ik de S977WC.
OK, ik was er eerlijk gezegd al bang voor, en was van tevoren van meerdere kanten gewaarschuwd, maar het is dus echt zo, 1:10 brandstof is echt heel erg gaaf rijden !! Maar vereist een nogal andere rijstijl t.o.v. de 1:8, is heel anders rijden. Was even zoeken qua rijstijl en lijnen, gas en vooral de rempunten, maar aan het eind van de middag ging het redelijk goed. Het inlopen van beide motoren ging overigens mooi vlot. Was dus een succesvolle shakedown zoals ze dat in vaktermen noemen.
Inmiddels heb ik afgelopen week beide auto’s alweer netjes gepoetst en staan ze gereed voor de AMCA club race 1 voor aankomend weekend op 2/3 mei 2015.
Kevin, Ik gebruik Xceed banden, en wat ik doe is de voorste banden 2 mm in diameter kleiner afdraaien dan de achterbanden. Tevens gebruik ik voorbanden die altijd 1 stap zachter zijn dan de achterbanden. Ik heb dus setjes 32s/35s en setjes 35s/37s. Ik heb van beide 1 setje gedraaid voor aankomend weekend. Als ik me niet vergis zijn de diameters 63/65mm. Ga de kwalies rijden met 32s/35s en 35s/37s zal ik denk ik wel nodig hebben voor de 30 minuten durende finale.
Ik post hier nog wel even een kort verslagje met de ervaring van de eerste race.