Serpent 748TQ 1/10 onroad racer

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Richard E, 11 jan 2015.

  1. Serpent748

    Serpent748

    Lid geworden:
    27 apr 2015
    Berichten:
    15
    Hallo Richard

    Ik heb een vraag aan je ik ben er achter gekomen dat in de serpent een speciale kleine ontvanger moet. De ontvanger die je gebruikt de sanwa RX 471 afgebeeld is dat wel de goede maat die in het ontvanger bakje past van de 748 TQ

    Groeten Kevin
     
  2. Richard E

    Richard E

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    1.214
    Locatie:
    Eindhoven
    Hoi Kevin,

    Ik rij met de Sanwa M12 zender en gebruik inderdaad de RX471 ontvanger, die past prima in het S748TQ ontvangerbakje.

    Groet,
    Richard
     
  3. Serpent748

    Serpent748

    Lid geworden:
    27 apr 2015
    Berichten:
    15
    Hoi Richard

    Oke top bedankt voor je reactie dan weet ik welke er nu wel in past

    Groet
    Kevin
     
  4. Serpent748

    Serpent748

    Lid geworden:
    27 apr 2015
    Berichten:
    15
    Hallo Richard ik heb nu een totaal andere vraag aan u. Had u ook dit zelfde probleem met de serpent 748 natrix tq met de banden ik had namelijk al banden bestel van Contact maar eenmaal op de serpent kom tot een conclusie dat ze de upright raken aan de achterkant had u hier ook last van?. Overigens de standaard wheel hexagons zitten er op die meegeleverd zijn voor en achter.

    Heb er nog niet mee gereden misschien lijkt het 2e plaatje er op alsof door het rijden een diepe snee is ontstaan maar misschien weet u ook nog die zit er standaard al in/op
    image.jpg
    image.jpg
    image.jpg
     
  5. Richard E

    Richard E

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    1.214
    Locatie:
    Eindhoven
    Hoi Kevin,

    Die beschadiging is inderdaad het gevolg van aanlopen van de velg aan de upright. Ik ken dit probleem zelf niet, want ik heb alleen maar gereden met de zwarte Xceed Carbon velgen. Ik heb het probleem inderdaad wel eens bij andere 1:10 auto's gezien met Contact banden.

    Misschien handige info voor jou (jij mag ook wel je/jij zeggen overigens), ik heb gereden met de combi 32s/35s en 35s/37s (voor/achter), dat werkt erg goed. Een mooie diameter om mee te rijden is 60/62 (voor/achter). Als je met te grote banden rijd, kiept ie vrij snel om als je te hard instuurt.

    Groet,
    Richard
     
  6. Serpent748

    Serpent748

    Lid geworden:
    27 apr 2015
    Berichten:
    15
    Hoi Richard

    Klopt daar kwam ik inderdaad achter. ik ga denk ik ook maar over op de xceed banden overigens wilde ik dat ook maar waren toen even niet op voorraad vandaar.

    Is goed Richard dan zeg ik dat invervolg :) bedankt voor de tip over de shore van de banden. en de diameter is wel belangrijk inderdaad ik kom er het nieuw seizoen denk ik ook wel achter dat de 1/10 inderdaad anders rijden is en een 1/10 kiept wel sneller om dan 1/8 bedankt voor je bericht

    Groet
    Kevin.
     
  7. Claude

    Claude

    Lid geworden:
    16 feb 2004
    Berichten:
    795
    Locatie:
    West-Vlaanderen - Belgiƫ
    Bij de 977 Viper had ik juist het omgekeerde. De velgen dienden geruimd te worden bij Xceed
    terwijl deze bij Contact perfect passen.
     
  8. Richard E

    Richard E

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    1.214
    Locatie:
    Eindhoven
    Zou eigenlijk gewoon moeten passen Claude. Maar zou zomaar kunnen, geen idee eigenlijk. Ik trim altijd standaard die Xceed LW 1/8 velgen.
     
  9. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Afgelopen jaar hadden we met capricorn banden gereden tijdens de NK wedstrijden en die bevallen ook zeer goed.
    Iedereen reed ermee dus alle merken (serpent, x-ray, sheppard,capricorn en uiteraard Kyosho :D ) reden met die band en ik heb nergens gehoord dat daar beschadigingen van kwamen.
    Mocht je met de NK mee willen doen dan mag je alleen met de geleverde band rijden ;)

    M.v.g. Mark
     
  10. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    In dit wereldje hanteren sommige merken een andere offset maar dit kan ook net zo goed door een flex-velg komen. Leg een klein ringetje achte de hex adapter op de as zodat die net een mm verder vanaf komt.
     

Deel Deze Pagina