Serpent 966-E of andere 1:8 onroad

Niet in de wedstrijden maar het zal mij niets verbazen als er na de training er misschien 1 op de baan verschijnt. Ik weet dat er wat mensen verwant aan NK rijders lonken naar een dergelijke auto.

Ik zat net op zijn site te kijken, en toen viel het me in; hij maakt ze niet meer, alleen op aanvraag volgens mij. (Ik heb hem toen een mailtje gestuurd of ie er eentje voor me kon maken, heeft hij toen ook prima gedaan) Zijn site is www.tdracingrc.com, hij heeft er nu wel nog de single speed adapter op staan, die werkt hetzelfde als de double speed adapter.
Indien interesse kan ik wel een foto maken van die van mij.

Even dit topic nieuw leven inblazen omdat ik ook zin heb om zo'n ding te gaan bouwen....ben er alleen nog niet helemaal uit welk merk het moet gaan worden. Low budget....en oude 2wd Serpent oid? Of state of the art een Motonica maar da's een kant- en klare en da's ook weer niet zo leuk. Zag net op de site van Serpent dat ze ook al een kant- en klare 996 elektro hebben..... Wat voor een motor is aan te raden...zo eentje uit een E-Revo?

Lees je eerst maar eens goed in, google maar eens op 1:8 on road, zijn diverse forums met goede topics, staan ook zat youtube filmpjes op. Heb er zelf ook een tijdje aan gedacht, maar de techniek is eigenlijk nog niet klaar voor dit soort auto's naar mijn persoonlijke mening. Rijtijd is extreem kort en accu's krijgen verschrikkelijk op hun flikker. Een kwalificatie zou je nog kunnen meedoen met de nitro's, maar wedstrijden is nog geen doen, accu wisselen duurt te lang, regelaar/motor wordt veel te heet voor langere runs. Motor is idd de Mamba monster klasse, maar vaak met wat meer kv.

Low budget met 1:8 on road wordt het nooit, daar zijn de spullen te duur voor. Vergeet ook niet, tis wel een 1:8 on road, dus met de bijbehorende foam banden etc.

@snoebel,

Ik al heel wat gelezen over deze materie en was ook al tot dezelfde conclusie gekomen als die u me gaf. Het is ook echt voor de fun en het is ook niet de bedoeling om er competitie mee te rijden...En ja ; wat is low-budget....of ik nu een nieuw 4wd Mugen/Motonica chassis koop of een oudere gebruikte 960; daar zit nogal wat verschil in toch?

Ok, dan kan ik wel wat tips/ideeen geven, probeer een conversie kit te scoren van een Serpent 966e, die worden op ebay nog regelmatig aangeboden voor heel weinig.
Dan kun je een roller zoeken van een 966, ook die komen best regelmatig langs.
Ook de gehele 966e wordt trouwens hier en daar spotgoedkoop aangeboden.
Qua accu's zijn de Turnigy's saddle packs zowat de enige een beetje betaalbare die ook nog eens genoeg power geven.
Qua motor/Esc was mijn keuze gevallen op een Mamba Monster met 2650kv motor, die combo kan erg veel hebben en is redelijk betaalbaar. Maar er zullen best betere sets zijn.

Als voorbeeld : http://www.rc-mushroom.com/product_info.php?products_id=20067

Laatst bewerkt:
Nu is me wel op opgevallen dat de twee-bak in de nitro nauwelijks terugkomt op een brushless. Die conversiekits zijn allemaal met 1 tandwiel toch? Of kijk ik ergens overheen.....als ik zo'n setje koop als hieronder (rc monster) aangegeven kan ik toch gewoon die 2 bak handhaven :confused:.
Is nu alleen een beetje moeilijke tijd om zoiets leuk aan te schaffen :(, denk dat er in de winter veel meer langskomt ;)....

Heb iig op Ebay al wat zoekopdrachten staan voor de komende tijd.

Mugen Seiki waagt zich lijkt het mij helemaal niet aan het elektro-avontuur ? Zou toch ook moeten kunnen allemaal...? Mijn voorkeur gaat toch eigenlijk wel een beetje naar dit merk uit......waarom, heb hier in de buurt een shopje ( www.fmpracing.com ) zitten die dat merk voert en hij is zelf ook een ex-wedstrijdrijder ( en een hoop know-how in de buurt is altijd makkelijk toch?)

@Snoebel, die link die je me gaf had ik ook al gevonden....wordt het toch nog een duur grapje....Op de site van Serpent staat dat hun conversie-kit zowel op een 966 als een 960 gebruikt kan worden. Lijkt mij dat ik een 960 roller goedkoper heb als een 966....plus heb ik al die extra competitiemogelijkheden toch (nog) niet nodig.

Laatst bewerkt:
Je hebt geen tweebak nodig, motoren hebben een groot genoeg toerenbereik met bijbehorend koppel. Als je voor nieuw gaat maakt het natuurlijk niks uit. Voor een tweedehands roller zul je idd waarschijnlijk beter kunnen wachten tot einde seizoen.
Toch vraag ik me af of je veel zult besparen... Losse roller + conversie kit is denk ik al heel dicht bij een nieuwe complete kit.

Tuurlijk kun je proberen om hem zo goedkoop mogelijk te bouwen, maar als je op een paar tientjes moet kijken voor een nieuwe ipv een tweedehands roller + kit vraag ik me af of een 1:8 on road wel een goed idee voor je is.

Ik had ooit opgevangen dat een 2-bak juist schadelijk was. Hoewel je de motor wat makkelijker laat werken om de auto van zijn plaats te laten komen schijnt het omschakelen niet helemaal goed te gaan met het te snel terug vallen van de toeren en een regelaar die nog even op de hoge toeren ingesteld staat.

Ik denk dat huidige regelaars ondertussen een stuk intelligenter zijn als ook de 1:8 BL motoren tegenwoordig als sensored komen.

Vanmiddag nog even bij m'n vaste shopje langsgeweest en heb hem m'n plannen uitgelegd...hij vond het wel grappig en zag er ook wel iets in. Hij gaat een hoop onderdelen( combi van nieuw en gebruikt ) bij elkaar sprokkelen en dan kan het feest beginnen. Zal wss een Mugen worden.....wordt vervolgd dus :D.

En idd hij had het er ook al over dat een twee-bak zo goed als geen toegevoegde waarde heeft...maar alle tips en tricks blijven natuurlijk van harte welkom :yes:.

Op Genk is er iemand die met een 1/8 brushless rijdt. Ik dacht een Mugen MRX4 ? Ik ben niet echt thuis in de 1/8 wereld dus ben niet zo zeker van het chassis.

Na wat gebabbeld te hebben was de conclusie dat een set-up Hobbywing 2250kv motor met Hobbywing regelaar op 4s lipo's in de bochten een stuk sneller weg was maar op het rechtstuk tekort had..
Hij reedt met 2x2s in serie.

@ Snoebel ; ik had iets gelezen over Saddle-packs. Kan men niet gewoon Car case lipo's nemen zoals bv in een 1/8 Brushless ? Langs elke zijde een lipo.. Denk dan aan de E-revo.

Meer kan ik er helaas niet van zeggen, ik rijdt enkel 1/10 touring:)..

De 966e is met saddle packs, de eigen 'brouwsels' meestal met gewone packs.

De Motonica heeft drie opties (en eigenlijk 4). Daar zou je zelfs met bv een 5S pack prima wegkomen.

Blijft een erg gave bak om te zien (op plaatjes dan) :

p81rs_head_01_REV.jpg

Laatst bewerkt:
Op Genk is er iemand die met een 1/8 brushless rijdt. Ik dacht een Mugen MRX4 ? Ik ben niet echt thuis in de 1/8 wereld dus ben niet zo zeker van het chassis.

Na wat gebabbeld te hebben was de conclusie dat een set-up Hobbywing 2250kv motor met Hobbywing regelaar op 4s lipo's in de bochten een stuk sneller weg was maar op het rechtstuk tekort had..
Hij reedt met 2x2s in serie.

@ Snoebel ; ik had iets gelezen over Saddle-packs. Kan men niet gewoon Car case lipo's nemen zoals bv in een 1/8 Brushless ? Langs elke zijde een lipo.. Denk dan aan de E-revo.

Meer kan ik er helaas niet van zeggen, ik rijdt enkel 1/10 touring:)..

@Olii....zou je anders die meneer eens aan kunnen spreken om te zien of hij interesse heeft om hier wat info te plaatsen of eventueel via pb ofzo? Twee weten altijd meer als 1 hè......

Ik kom maar 2 keer per jaar op Genk:rolleyes:, 1 maal voor te trainen en de andere keer voor de TamiyaCup. Helaas is dit al gepaseerd..:)

Dus kan ik je hiermee niet verder helpen!

Hallo, ik kom de laatste tijd niet zoveel meer op MBF....maar ik heb nu afgelopen donderdag iets opgepikt dat er een rtr 1/8 onroad serpent zou zijn.
Zowel op Genk als Bierset ( beide Belgie ) wordt er al mee gereden, heb iets gehoord van top snelheden van 140 kmh.......

Misschien niet nieuw voor jullie, maar dit vindt ik wel heel errug te wauw !
http://www.rivall.nl/index.php/over-ons.html
http://www.youtube.com/user/rivallracing

Rivall.nl

Zo snel ik mer van het 1/8 electro gebeuren weet laat ik het weten.

Back