Serpent electro 190mm touring???

Sja... Mooi! :mrgreen:

Hij lijkt erg veel op de Xray, met een paar (fundamentele) dingen anders. Toe-in en out gaat op de Tamiya-manier bijvoorbeeld. Ik ben ook wel benieuwd wat de kenners ervan vinden.

Alle top auto lijken op elkaar. Het gaat om de zeer kleine details en die zien er goed uit. Belangrijker is hoe de auto op de baan het doet en dat gaan we de komende tijd ontdekken.

Alle topauto's lijken op elkaar, maar ik bedoel: deze lijken echt op elkaar, qua looks. Allebei grijs geanodiseerd (dus alu-kleur) enzo. Ik ben erg benieuwd hoe de S400 het gaat doen. Als ie goed gaat zou ie wel eens deze kant op kunnen komen in de winter...

En wat ook erg belangrijk is... Hoe wordt de onderdelen ondersteuning maar daar maak ik me bij een merk als Serpent niet echt druk om...

Ik heb de auto vorige week woensdag in mijn handen gehad in de versie zoals hij in de verkoop gaat en dat zag er erg goed uit en ook heb ik er een aantal van zien rijden en ook dat zag er goed uit... Nu nog even afwachten wat hij gaat kosten en welke zaken de onderdelen goed kunnen leveren...

Ik heb in ieder geval een zeer positieve mening over de S400...

Ja zilverkleurig is wel een grote overeenkomst :)
Er zal waarschijnlijk ook nog wel een oranje uitvoering ooit komen. Dit is de special van Niels:

S-400_Orange.jpg

Joep zei:
Ja zilverkleurig is wel een grote overeenkomst :)
Er zal waarschijnlijk ook nog wel een oranje uitvoering ooit komen. Dit is de special van Niels:

S-400_Orange.jpg

Getver wat vet! Ik denk dat de wagen in deze kleuren meer aftrek zal vinden, elektro-rijders houden wel van een beetje bling bling.

Wat ik heb gehoord zijn er maar 20 in een oranje uitvoering en voornamelijk voor de teamrijders... De gun-metal versie zal de verkoop-versie worden... So I've heard...

Ach.... even thuis een electrolyse bakje opzetten, vullen met oranje inkt en de onderdelen erin hangen.

Dirk Jan zei:
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan :)

Open google dan maar eens en zoek op het zelf anodiseren, je zult verbaasd staan wat er voor nodig is en hoe simpel dat is of kijk eens naar de optie om het te verkoperen.

Roelof zei:
Dirk Jan zei:
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan :)

Open google dan maar eens en zoek op het zelf anodiseren, je zult verbaasd staan wat er voor nodig is en hoe simpel dat is of kijk eens naar de optie om het te verkoperen.

Daarom wordt zoveel koper tegenwoordig gejat... ;-)
Ff zonder dollen, ik zou zelf niet zo snel onderdelen van de auto onder handen nemen.... Ik heb wel eens een Xray gezien met gouden bulkheads enzo, vind het echt niet mooi! Mooi de auto laten in de kleur zoals hij is en maar hopen dat ze hem ook in oranje releasen. Iemand al een idee wat hij in NL kost? Ik heb al wel prijzen uit Duitsland voorbij zien komen, maar die zijn (bijna standaard) lager dan in NL. Als zal dit misschien niet zo zijn met een wagen uit NL.

Ben wel erg benieuwd naar andere setups met deze auto. Met name het gewicht van de auto, rijklaar.

Ik ben samen met iemand de S400 gaan wegen, geloof dat dat met Danny was??? 5 Cell modified, ding woog 1440 gram rijklaar.

::edit::
De S400 is een wagen die ik voor volgend seizoen zeker in overweging neem, hij is echt heel erg mooi geworden.
Wat ik ergens wel jammer vind is dat de diff en spool pulleys uit 2 verlijmde delen bestaat. Hoe je het ook wendt of keert, dat blijft een "zwakker" punt.
En die 2 M2 schroefjes voor de center pulley... maar dat is mierengen**k van mijn kant.

Er zullen ongetwijfeld hop-ups komen die de wagen lichter maken. Wellicht is er nog iets te winnen met andere body, minder verf erop, draden inkorten...

Wellicht. Mij lijkt de stuurinrichting en de draagarmen nogal zwaar van materiaal.
Van Serpent kun je inderdaad wel verwachten dat die de nodige klappen kunnen opvangen.
Misschien inderdaad een lightweight suspensie in de toekomst.

Harmless zei:
Wellicht. Mij lijkt de stuurinrichting en de draagarmen nogal zwaar van materiaal.
Van Serpent kun je inderdaad wel verwachten dat die de nodige klappen kunnen opvangen.

Wat je ook van Serpent kunt verwachten is dat er ZEER regelmatig een update komt. Ik hoor regelmatig mensen met een Serpent brandstof wagen klagen dat er zo vaak updates komen van onderdelen......

Roger zei:
Harmless zei:

Wat je ook van Serpent kunt verwachten is dat er ZEER regelmatig een update komt. Ik hoor regelmatig mensen met een Serpent brandstof wagen klagen dat er zo vaak updates komen van onderdelen......

Wat een onzin. Ik denk dat deze mensen updates verwarren met opties.

Ach joh, eerst maar eens kijken wat de S400 op de markt en op de baan doet.

Back