Serpent electro 190mm touring???

Ik verwacht absoluut van Serpent (net als van alle andere top merken) dat ze zeer geregeld met updates en licht gewijzigde parts komen (en ik bedoel dus niet hop-ups), want we zitten in een race 'gevangen' om de auto's steeds verder te modificeren tbv een betere prestatie. Met als ultiem doel de onverslaanbare superauto. En helaas die bestaat niet, want auto's maken is compromissen sluiten.

eindelijk heb ik de S-400 dan in mijn bezit. enkele aanpassingen moesten worden gemaakt. mijn ko propo servo past er niet in als ik de bijgeleverde servohouders gebruik. ik heb die van mijn xray t1 gebruikt en dat zit als gegoten. ook komt de arm van de servo-saver tegen een bulkhead. dit heb ik opgelost door een klein beetje van de arm te dremelen, gaat echt om millimeters, en nu gaat dat ook helemaal goed. kwam er ook achter dat de afdekdopjes van de schokbrekers beschadigd zijn en die lijken wel hardhandig met een tang erop geschroefd (lijkt of iemand zijn vakantiebaantje niet goed heeft uitgevoerd). deze heb ik direct opgestuurd naar serpent en verwacht daar de komende dagen antwoord op. wel jammer, helemaal te bedenken dat ik express de auto voor het weekend heb gehaald in duitsland (200km) om dit weekend eens te gaan testen. dit zit er helaas niet in.

nu is het volgende wat ik heb opgemerkt en waar ik me zorgen om maak:

ik heb de auto op en standje gezet en de wielen rustig laten rollen,dus de motor minimaal belast. gewoon kijken hoe dat gaat en of alles soepel loopt en geen akelige geluiden opeens opduiken. nu is het zo, dat als ik gas geef (niet vol gas, wil mijn assen e.d. nog heel houden) en tegelijkertijd stuur, er een akelig geluid is. maakt niet uit bij hoeveel gas, zodra ik stuur, gebeurt het. het geluid komt van de aandrijflijn, niet de servo. wat ik namelijk heb opgemerkt is, dat de voorste (lange) snaar bij sturen heel erg gaat vibreren en dit geluid veroorzaakt. de snaar trilt echt heel erg. zo erg, dat ik me afvraag wat er zal gebeuren bij volgas!

nu kan het wellicht zijn dat dit karakteristiek is voor het rijden met spool. dit is echter mijn eerste keer dat ik met spool (ga) rijden en ik weet dus niet of dat wellicht de oorzaak is. weet iemand of het iets daarmee te maken heeft?

bij voorbaat dank voor de hulp.

Ratelen bij insturen en beetje gas is een bekend effect bij spool.
Ik kan alleen nog maar vanuit mijn ervaring met de Xray T1 & T2 praten, maar "het klinkt als".

Bij de Xray's is het te verhelpen door de stuuruitslag niet op 100% te zetten.

Xray zei:
eindelijk heb ik de S-400 dan in mijn bezit. enkele aanpassingen moesten worden gemaakt. mijn ko propo servo past er niet in als ik de bijgeleverde servohouders gebruik. ik heb die van mijn xray t1 gebruikt en dat zit als gegoten. ook komt de arm van de servo-saver tegen een bulkhead. dit heb ik opgelost door een klein beetje van de arm te dremelen, gaat echt om millimeters, en nu gaat dat ook helemaal goed. kwam er ook achter dat de afdekdopjes van de schokbrekers beschadigd zijn en die lijken wel hardhandig met een tang erop geschroefd (lijkt of iemand zijn vakantiebaantje niet goed heeft uitgevoerd). deze heb ik direct opgestuurd naar serpent en verwacht daar de komende dagen antwoord op. wel jammer, helemaal te bedenken dat ik express de auto voor het weekend heb gehaald in duitsland (200km) om dit weekend eens te gaan testen. dit zit er helaas niet in.

nu is het volgende wat ik heb opgemerkt en waar ik me zorgen om maak:

ik heb de auto op en standje gezet en de wielen rustig laten rollen,dus de motor minimaal belast. gewoon kijken hoe dat gaat en of alles soepel loopt en geen akelige geluiden opeens opduiken. nu is het zo, dat als ik gas geef (niet vol gas, wil mijn assen e.d. nog heel houden) en tegelijkertijd stuur, er een akelig geluid is. maakt niet uit bij hoeveel gas, zodra ik stuur, gebeurt het. het geluid komt van de aandrijflijn, niet de servo. wat ik namelijk heb opgemerkt is, dat de voorste (lange) snaar bij sturen heel erg gaat vibreren en dit geluid veroorzaakt. de snaar trilt echt heel erg. zo erg, dat ik me afvraag wat er zal gebeuren bij volgas!

nu kan het wellicht zijn dat dit karakteristiek is voor het rijden met spool. dit is echter mijn eerste keer dat ik met spool (ga) rijden en ik weet dus niet of dat wellicht de oorzaak is. weet iemand of het iets daarmee te maken heeft?

bij voorbaat dank voor de hulp.

dat geluid komt heel vaak van de aandrijfassen.

Dat van die dempers is niet goed maar als je de auto bij de plaatselijke winkelier had gekocht had die het voor je kunnen regelen en had je dit weekend hoogst waarschijnlijk wel kunnen testen.

Frans Heinsbroek zei:

Dat van die dempers is niet goed maar als je de auto bij de plaatselijke winkelier had gekocht had die het voor je kunnen regelen en had je dit weekend hoogst waarschijnlijk wel kunnen testen.

ach ja. nederland en service? gaat helaas niet samen. staan we internationaal om bekend.

maar goed, ik denk dat het een combinatie is van de assen die bij insturen te diep in de outputs gedrukt worden en dat daardoor de pulley enigszins een speling te verwerken krijgt en dat daardoor de snaar gaat trillen. ik merk ook dat tegelijkertijd de motor meer weerstand te verwerken krijgt (nog immer onbelast op een standje). ik zou niet weten wat ik eraan kan doen. mijns inziens is het best heftig, evenals het geluid wat erbij vrijkomt.

iemand nog tips over hoe ik de assen kan beschermen voor de delen die in de output gaan? bij een spool, heb ik begrepen, wordt er geen gebruik gemaakt van de plastic bescherm opzetstukjes (als iemand begrijpt waar ik het over heb), maar bij een diff en vrijloop weer wel? worden die dingen kapotgereten o.i.d. bij een spool? zo ja, iemand een alternatief behalve invetten?

bedankt voor de eerdere reacties.

Xray zei:
Frans Heinsbroek zei:

ach ja. nederland en service? gaat helaas niet samen. staan we internationaal om bekend.

[voetbal modus aan] waarom koop je dan een nederlands produkt in Duitsland en ga je service vragen in NL ? [inkoppertje modus uit ] :roll:

Frans Heinsbroek zei:
Xray zei:
Frans Heinsbroek zei:

[voetbal modus aan] waarom koop je dan een nederlands produkt in Duitsland en ga je service vragen in NL ? [inkoppertje modus uit ] :roll:

service krijg je van de dealer. die zit in duitsland. omdat ik in dit geval geen zin en tijd heb het product naar duitsland te sturen, waar zij het beoordelen en dan vervolgens ik een nieuw paar schokbrekers krijg. hier gaat al snel anderhalf à twee weken overheen door verzending. noem me inderdaad maar hypocriet, maar als ik minder haast heb, maak ik zeker gebruik van de vriendelijke duitse service (waar tevens de producten goedkoper zijn).

[cynische modus aan] ik ben blij dat altijd weer dit soort kanttekeningen, die er eigenlijk vrijwel niets toedoen, toch worden geplaatst. [cynische modus uit]

wil je langdurig met me over iets discussiëren, doen we dat via pm. ook mag je reageren over de opmerking dat in duitsland doorgaans de producten goedkoper zijn. als iemand daar behoefte aan heeft. lucht je hart. hoeven we de discussies niet in een draadje tegen te komen en blijft het forum overzichtelijk. :wink:

Joep zei:
On topic weer?

Je haalt me de woorden uit de mond! Al moet ik eerlijk zeggen dat ik me wel in Frans zijn woorden kan vinden.
Ik heb vandaag bij de clubwedstrijd van ons ook de S400 zien rijden. De persoon die ermee reed heeft flink wat moeten afstellen en in moeten stellen, maar aan het eind van de dag vloog hij over de baan. De wagen ziet er ERG mooi uit en ook de doos/verpakking ziet er erg mooi uit. Al is dat natuurlijk van ondergeschikt belang.. :D

Als je gas geeft en instuurt, blijven je wielen dan wel mooi in de ingestuurde hoek staan, of klapperen ze? In dat laatste geval zijn het je aandrijfassen, dat gebeurt er precies wat jij beschrijft.

Ik weet niet wat je bedoelt met die plastic kapje, maar het lijkt op 'blades'. Die moet je altijd gebruiken, juist met spool, anders mol je je outdrives. Die blades zijn de onderdelen die bedoeld zijn te slijten ter behoud van je outdrives.

De blades worden bij sommige spools niet gebruikt. Dus het kan zijn dat het hoort dat ze er niet tussen zitten. Tamiya/HB en een hoop aftermarket spools maken ook geen gebruik van de blades. Het beste kan je even in de bouwbeschrijving kijken of de blades even passen in de spool. Als ze erin passen en niet te strak zitten dan kan het wel anders niet.

Bij het klapperende geluid zou ik even kijken of de stuuruitslag niet teveel staat en de assen goed gebouwd zijn met vet. Daarnaast zal je altijd wat meer herrie krijgen dan met een one way. De spool wringt heel erg en dit komt omdat het ene wiel niet meer sneller door de bocht kan dan de ander zoals bij de one way.

Arjen

bij stuuruitslag onder gas klapperen de wielen niet. tevens staat in de bouwbeschrijving niets over het gebruiken/monteren van blades bij de spool. bij het diff achter weer wel.

wat jij zegt arjen, lijkt mij ook te kloppen. dat dit gewoon gebeurt bij een spool en dat het meer geluid maakt dan een one-way.

ik ga eens even kijken of de blades passen (er zaten een stuk of 6 extra in de bouwdoos). dat zal wel veel slijtage schelen aan mijn outdrives en assen. in de winkel hebben ze gezegd dat de blades niet horen op de outdrives van de spool. daar stond immers een showmodel en daar bemerkte ik het al.

aangezien ik mijn stuuruitslag niet kan regelen, bemerk ik toch dat het klapperen van de snaar gebeurt bij een stuuruitslag minder dan 30%. dit lijkt mij iets te vroeg. ik zal eerst kijken of de blades passen en daarna kijken of ik met mijn andere zender, die wel stuuruitslag kan regelen, het klapperen kan voorkomen.

bedankt en ik ga kijken wat ik kan doen.

morge ontvang ik de s400, hebben jullie misschien interresse in een bouwverslag met foto's ? dan zal ik die voor jullie maken

echt top service van serpent (uitzondering in NL, laten we het daar op houden :wink: )

ik heb direct nieuwe schokbrekers gekregen en daarbij ook nog eens een handig tooltje om de afdekdopjes vast te schroeven. ik moet zeggen, ben echt onder de indruk (ook over de snelheid waarmee is gehandeld) en op deze manier zie ik een goede toekomst voor serpent tegemoet in de 1/10 electro.

:thumbsup:

Xray zei:
echt top service van serpent (uitzondering in NL, laten we het daar op houden :wink: )

Weet je, bedankt dat je iedereen in Nederland die in een service georienteerde rol fungeerd zo gemakkelijk op één hoop veegt en ze te beschuldigen van slechte service in het algemeen. Nog leuker is het dat je die bewering dan met die ene ervaring die je daadwerkelijk hebt meteen onderuit haalt.

Laat één ding duidelijk zijn, als je in het buitenland je spullen koopt dan zullen winkeliers hier niet alleen minder bereid, maar eenvoudigweg niet in staat zijn om goede service te leveren. Je creëert zo je eigen probleem...

hallo ik sluit mij bij tony aan
ik heb zelf 5 jaar niet gereden en heb nu zelf een s400 van serpent
en heb er zaterdag mee gereden 1 accu en was gelijk al tevreden
alleen naar mijn smaak afstellen en dat heb ik ook dan op zondag zoals rogier al geschreven heeft

ik heb de zondag gebruikt om te testen en echt een supper wagen
ik ben er zeer tevreden over lekker gereden ging gelijk goed wel goed na 5 jaar niet gereden te hebben zeer tevreden
en het bouwen was echt een genot 20 zakjes netjes ingepakt daar kunnen andere nog veel vanleren
echt niks op aantemerken echt serpent jullie
hebben je best gedaan en verdienen wat mij bertreft een 10 +

ik werk al 30 jaar aan modelwagens en dit is het beste wat ik ooit heb gebouwd en heb gereden

groetjes alfred en echt een aanrader die serpent S400
BEDANKT SERPENT
en heb er naar 5 jaar echt weer zin in

Zo, heb je stiekem van de happy pills gesnoept Alfred? :wink:

Fijn dat ie zo bevalt, ik ben ook erg benieuwd naar bevindingen van anderen en hoe je mee kan komen bij de wedstrijden...

hoi hoi die jaap
hoop je snel weer eens te zien
en ik hoop ook dat andere rijders er net zo tevreden over zijn als ik dit ben

groetjes jaapie tot snel

Het enige wat ik kan bedenken wat van ietwat mindere sterkte is aan de S400 zijn de shocktower bevestigingspunten.
Dit is met een high speed crash (om en nabij de 90 km/u) bij iemand krom getrokken.

Wellicht op te lossen door de basis van die punten te verbreden van dit:
shockmount1.jpg

naar bijvoorbeeld dit:
shockmount2.jpg

Back