Serpent electro 190mm touring???

Waar heb jij dat gelezen dan, over die olie?
Ik weet alleen niet hoeveel olie erin moet... Ik heb gewoon wat erin gegooid, genoeg om elk tandwiel te voorzien van een "rupsje" olie. (in mijn optiek dan)
Resultaat: Een lekker lopend diff, zoals ik 'm zelf altijd heb gehad met een kogeldiff.

Met het gear diff wel even rekening houden met iets speling wanneer het in de bulkhead geplaatst wordt, uitshimmen dus. Bij mij met 0,2mm aan bijde kanten.

Waar heb jij dat gelezen dan, over die olie?
Ik weet alleen niet hoeveel olie erin moet... Ik heb gewoon wat erin gegooid, genoeg om elk tandwiel te voorzien van een "rupsje" olie. (in mijn optiek dan)
Resultaat: Een lekker lopend diff, zoals ik 'm zelf altijd heb gehad met een kogeldiff.

Met het gear diff wel even rekening houden met iets speling wanneer het in de bulkhead geplaatst wordt, uitshimmen dus. Bij mij met 0,2mm aan bijde kanten.

Op rctech meen ik dat gelezen te hebben. Alhoewel ik ook gewoon denk dat een goed laagje meer dan genoeg is. Misschien een domme vraag, maar ik heb (nog) nooit mijn diff uit hoeven shimmen, maar doe je dit door shims (ringetjes) over je outdrives te schuiven? Welke maat (diameter) shims heb je hier dan voor gebruikt?

Volgens mij ging de S400 op foam niet heel goed, Bart was druk bezig m goed te krijgen. Op rubber gaat ie als een kogel.

Volgens mij is de viscositeit van de olie die je wilt gebruiken ook afhankelijk van de vraag of je er stock of mod mee wilt gaan rijden.

Bart gaat reddelijk, hij staat in de mod en stock klasse rondt 23e plek en de outlaw klasse dit en 10.5 brussles met 6 cellen geloof ik staat hij TQ. Niet slecht dus maar denk dat hij de B en MOD en Stock 19 wel wil halen.

Ik noem dat echt niet redelijk, maar gewoon super goed!

Over de olie in het geardiff.. licht erg aan de baan en/of rijder en natuurlijk stock of mod.
Zelf gebruik ik het meeste 3000 cst. Heb wel eens dunner en dikkere olie geprobeerd maar kom altijd weer terug bij de 3000.

Hoeveelheid olie... Ik doe het diff helemaal vol.
Dan weet je zeker dat overal in het diff evenveel olie zit.
Minder kan ook maar dan kan de olie ook ergens anders in het diff gaan zitten in plaats van tussen de tandwielen...

Rob Janssen

Het is toch ook mogelijk om 2 tandwieltje uit het diff te halen hierdoor loopt hij nog iets lichter en wellicht voor de stock een goed idee.

Laatst bewerkt:
Over de olie in het geardiff.. licht erg aan de baan en/of rijder en natuurlijk stock of mod.
Zelf gebruik ik het meeste 3000 cst. Heb wel eens dunner en dikkere olie geprobeerd maar kom altijd weer terug bij de 3000.

Hoeveelheid olie... Ik doe het diff helemaal vol.
Dan weet je zeker dat overal in het diff evenveel olie zit.
Minder kan ook maar dan kan de olie ook ergens anders in het diff gaan zitten in plaats van tussen de tandwielen...

Rob Janssen

Zelf gebruik je 3000cst voor modified nietwaar? In mijn geval wil ik het ook voor modified gebruiken. Ik zie wel wat in jouw redenatie wat betreft de hoeveelheid olie in je diff. Mijns inziens kan het geen kwaad je diff volledig te vullen.

Is 3000 olie ook geschikt voor stock Rob? Of zou je daar een wat dikkere in doen?

Het is toch ook mogelijk om 2 tandwieltje uit het diff te halen hierdoor loopt hij nog iets lichter en wellicht voor de stock een goed idee.

Denk er wel aan dat de krachten die op je diff staan dan niet over 4 tandwielen maar over 2 tandwielen worden verdeeld !
Het precieze effect ervan weet ik niet precies maar heb zelf een fijner gevoel bij gewoon 4 tandwielen in het diff...

Is 3000 olie ook geschikt voor stock Rob? Of zou je daar een wat dikkere in doen?

Ik heb laatst ook een keer stock gereden en heb toen gewoon de 3000 olie in m'n diff laten zitten en dat ging perfect !
Heb maar 1 weekend stock gereden en heb verder geen andere olie geprobeerd. Maar is altijd de moeite waard natuurlijk.

Inmiddels is het kopen van de Serpent in HK niet interessant meer. Hij is van 380 dollar hoppa naar 500 gegaan. Een mailtje met de vraag waarom leerde mij dat ze 'op hun kop' hadden gekregen van Serpent na klachten dat de auto in het oosten goedkoper was dan in NL. Riekt in mijn ogen naar het kunstmatig hoog houden van de prijs... Zou bijzonder jammer zijn als dat inderdaad zo is... :(

Dan riskeert Serpent een flinke geldboete, de Europese Commissie is niet mals voor het kunstmatig hooghouden van de prijs, zie Nintendo, Microsoft,...

Inmiddels is het kopen van de Serpent in HK niet interessant meer. Hij is van 380 dollar hoppa naar 500 gegaan. Een mailtje met de vraag waarom leerde mij dat ze 'op hun kop' hadden gekregen van Serpent na klachten dat de auto in het oosten goedkoper was dan in NL. Riekt in mijn ogen naar het kunstmatig hoog houden van de prijs... Zou bijzonder jammer zijn als dat inderdaad zo is... :(

Ik weet niet bij welke zaken jij dit gezien hebt maar ik kom niet hoger uit als resp. $ 399,90 en $ 415,00 excl. shipping uiteraard.

JK.

Heeft iemand nog een tip waar ik de one way kan krijgen? Ik heb hem inmiddels al bijna 2 maanden in backorder staan bij The Border en Serpent heeft serieuze leveringsproblemen hoorde ik... Dus als iemand een (online) shop weet waar hij op voorraad is hoor ik het graag. Wedstrijden beginnen weer en een one way is dan wel gewenst.... Thanx alvast

Hoi Roger,

Ben bang dat het lastig word. heb wel een t2 one way liggen maar die zal wel niet passen.

Klopt.. helaas! Toch bedankt.
Een van de redenen om van Tamiya en Hotbodies over te stappen naar Serpent was de levering van onderdelen. Een Nederlands merk uiteraard ook en uiteraard omdat hij mooi is. Maar als ik wist dat Serpent zulke problemen had, had ik er wel serieus over nagedacht en was de reden van onderdelen geen doorslaggevende factor meer geweest.

Ik weet het en zo zijn er nog een heleboel andere mensen die waarschijnlijk niet kunnen rijden omdat er geen onderdelen zijn. Ik ben ook van plan om er 1 aan te schaffen maar wacht geduldig tot alles op orde is. Uiteindelijk komt het wel goed maar daar heb je nu niks aan. Als je niet kan rijden heb ik nog wel een T1R voor je liggen....

gr
Stephan

Ik weet het en zo zijn er nog een heleboel andere mensen die waarschijnlijk niet kunnen rijden omdat er geen onderdelen zijn. Ik ben ook van plan om er 1 aan te schaffen maar wacht geduldig tot alles op orde is. Uiteindelijk komt het wel goed maar daar heb je nu niks aan. Als je niet kan rijden heb ik nog wel een T1R voor je liggen....

gr
Stephan

Ik heb hem inmiddels in Italië kunnen krijgen.... :confused:
Bedankt voor het aanbod van de T1R

Helaas is mijn enthousiasme van de afgelopen maanden over de S400 tot diep onder het 0-punt gedaald! Daar waard de auto eerst nog prima reed is het nu helaas kommer en kwel. Als de wagen heel is, doet hij het nog aardig.... maar rij echt niks stuk, want dan ben je echt de pisang.
Allereerst was de center as simpelweg gebroken... Het gaat hierbij om de massieve as waar ook je spur aan zit. Simpelweg gebroken. Gelukkig kon ik in een winkel nog ergens een nieuwe vinden en die er maar op gezet. Helaas is deze zaterdag ook gebroken... Ok, dit kwam doordat er door een 1:5 uit werd gereden, maar toch. Bij deze crash is helaas ook een deel van de voorophanging gesneuveld. Ik kan de benodigde onderdelen echter nergens vinden en navraag naar onderdelen leveren een antwoord op van: je moet de draagarmen van Hotbodies nemen en een Tamiya as nemen..... Dit kan je toch niet menen!!! Mijn S400 gaat op de plank en dan bij voorkeur achteraan! Inmiddels stap ik weer over op mijn oude vertrouwde merk: Tamiya. De 416 is onderweg.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back