R
Rogier
Guest
Eindelijk maar toch begonnen aan de bouw van de S400. De laatste dag van de vakantie eindelijk tijd gevonden... 
Na een aantal jaren Japanse - en een uitstapje naar een Tjechisch merk, heb ik na de komst van de Serpent S400 bewust gekozen voor een auto van Nederlandse makelij. Serpent heeft uiteraard ruimschoots haar sporen verdiend in voornamelijk de brandstof 1:8 klasse. Afgelopen najaar kwam Serpent met een voor haar zeer ongewoon product: een 1:10 electro aangedreven touringwagen. Het is natuurlijk tricky om je te mengen in de bestaande wereld van electrowagens, maar de eerste berichten en prestaties zijn toch positief over de S400. Naast de S400 is Serpent zelfs bezig met het ontwikkelen van een 1:12 auto, dus het is waarschijnlijk geen eenmalige ´uitglijder´. Van de top 3 van het afgelopen jaar in de Modified NK klasse heeft Serpent 2 rijders vastgelegd voor het komende seizoen: Bart Wubben en Rob Janssen. Je zou zeggen; succes verzekerd....
Nadat ik eens op mijn eigen club heb gereden met een S400 van iemand anders, was ik ook om. De S400 moest komen. Geen gezeur (ga ik vanuit) met slecht leveren van onderdelen en hopelijk ook niet alles in het buitenland te hoeven kopen in verband met het behoorlijke prijsverschil. Helaas is dit laatste niet waar, want in Hong Kong krijg je de S400 al voor 380 Dollar. Omgerekend is dat 258 Euro, ex verzendkosten en eventuele douanekosten. Toch bijzonder dat een Nederlandse auto naar HK wordt verscheept en vervolgens dik 140 Euro goedkoper is in de aanschafsprijs (dus zonder de verzend- en douanekosten, ik hoor de moraalridders al typen..
). Toch heb ik mijn wagen in NL gekocht, tja ik koop geen Nederlands product om hem in HK te kopen.. :S
Dan maar eens wat foto´s. Allereerst de doos. Wat mij direct opviel was het formaat van de doos. SMAL en afwijkend van wat ik gewend was! Er past net een bodemplaat in. Wel erg mooi en oog voor detail. Het logo S400 staat met relief erop. De doos alleen al belooft veel goeds.
Vervolgens de inhoud. SUPER! Alle stappen in de handleiding zijn in een seperaat zakje gedaan. Niet zoals bijvoorbeeld bij andere merken alle schroeven in 1 zak en succes. Nee, per stap de schroefjes in het zakje, keurig genummerd van 1 tot en met 20. Ook voor de onervaren bouwer ZEER overzichtelijk.
De handleiding is ook super! Een full color handleiding. Heb ik zelf alleen meegemaakt bij de Xray. Erg goed, duidelijk en verzorgd.
Zojuist heb ik in de bodemplaat de battery-slots uitgeschuurd en de zijkanten ingesmeerd met secondenlijm. Hierdoor zal de bodemplaat minder snel slijten bij een aanrijden tegen de bodemplaat. Foto's volgen later.
Reacties zijn uiteraard welkom! Ook anderen die de S400 bouwen/hebben gebouwd en tips hebben... GRAAG!!!

Na een aantal jaren Japanse - en een uitstapje naar een Tjechisch merk, heb ik na de komst van de Serpent S400 bewust gekozen voor een auto van Nederlandse makelij. Serpent heeft uiteraard ruimschoots haar sporen verdiend in voornamelijk de brandstof 1:8 klasse. Afgelopen najaar kwam Serpent met een voor haar zeer ongewoon product: een 1:10 electro aangedreven touringwagen. Het is natuurlijk tricky om je te mengen in de bestaande wereld van electrowagens, maar de eerste berichten en prestaties zijn toch positief over de S400. Naast de S400 is Serpent zelfs bezig met het ontwikkelen van een 1:12 auto, dus het is waarschijnlijk geen eenmalige ´uitglijder´. Van de top 3 van het afgelopen jaar in de Modified NK klasse heeft Serpent 2 rijders vastgelegd voor het komende seizoen: Bart Wubben en Rob Janssen. Je zou zeggen; succes verzekerd....
Nadat ik eens op mijn eigen club heb gereden met een S400 van iemand anders, was ik ook om. De S400 moest komen. Geen gezeur (ga ik vanuit) met slecht leveren van onderdelen en hopelijk ook niet alles in het buitenland te hoeven kopen in verband met het behoorlijke prijsverschil. Helaas is dit laatste niet waar, want in Hong Kong krijg je de S400 al voor 380 Dollar. Omgerekend is dat 258 Euro, ex verzendkosten en eventuele douanekosten. Toch bijzonder dat een Nederlandse auto naar HK wordt verscheept en vervolgens dik 140 Euro goedkoper is in de aanschafsprijs (dus zonder de verzend- en douanekosten, ik hoor de moraalridders al typen..

Dan maar eens wat foto´s. Allereerst de doos. Wat mij direct opviel was het formaat van de doos. SMAL en afwijkend van wat ik gewend was! Er past net een bodemplaat in. Wel erg mooi en oog voor detail. Het logo S400 staat met relief erop. De doos alleen al belooft veel goeds.
Vervolgens de inhoud. SUPER! Alle stappen in de handleiding zijn in een seperaat zakje gedaan. Niet zoals bijvoorbeeld bij andere merken alle schroeven in 1 zak en succes. Nee, per stap de schroefjes in het zakje, keurig genummerd van 1 tot en met 20. Ook voor de onervaren bouwer ZEER overzichtelijk.
De handleiding is ook super! Een full color handleiding. Heb ik zelf alleen meegemaakt bij de Xray. Erg goed, duidelijk en verzorgd.
Zojuist heb ik in de bodemplaat de battery-slots uitgeschuurd en de zijkanten ingesmeerd met secondenlijm. Hierdoor zal de bodemplaat minder snel slijten bij een aanrijden tegen de bodemplaat. Foto's volgen later.
Reacties zijn uiteraard welkom! Ook anderen die de S400 bouwen/hebben gebouwd en tips hebben... GRAAG!!!