Ok, weer even wat tijd voor een update van het verslag. Inmiddels heb ik wel doorgebouwd en is de S400 zo goed als klaar.
De achter aandrijven erop zetten was de laatste actie van het verslag, dus daar gaan we maar verder. We kunnen de bulkheads voor de motor en de middentrein opbouwen en vervolgens het spur erop zetten.
Allereerst weer een foto van de te maken stap. Stap 7 inmiddels.
Wat me opvalt is bij het plaatsen van de bulkheads is dat alles SUPER glad is afgewerkt. Nergens kleine braampjes of oneffenheden. Echt strak! Wederom even geklungel met de schroefjes (heb inmiddels al een keer de imbussleutel in mijn duim gejaagd toen ik het schroefje op de sleutel wilde 'prikken'. Soepel is echt anders en dit is in mijn ogen tot op dit moment
HET minpunt van de S400. Bij een nieuwe batch moet dat toch echt anders vind ik.
Zie boven het resultaat. Vergeet niet om de voorsnaar eronderdoor te laten gaan, anders kan je weer dingen losschroeven.. ;-)
Daarna de middenaandrijving in elkaar zetten. 2 Vaste pulleys (geen one way, zit er ook niet bij) en het spur. Klein tipje; schroef de pulleys niet direct vast maar doe dit op het moment dat je hem in de bulkheads plaatst. Het komt vrij precies en scheelt je weer een paar armslagen.
Ik heb in eerste instantie het originele, bijgeleverde spur erop gezet. Ik ben van plan om in de stock-klasse te gaan racen, dus er zal ongetwijfeld een kleinere opkomen. Deze moet ik nog bestellen, dus eerst de originele er maar op.
Ziet er goed uit lijkt me. Heeft wel wat weg van die van de Cyclone. Let overigens op de afgevlakte bovenkant naast de e-clips. Hier komt het carbonplaatje op te liggen. Indien je de gladde kant niet boven hebt, gaat het niet werken. Wijst zich vanzelf wel.
Zo ziet het eruit als je alles in elkaar zet en afdekt met carbon. Het loopt EXTREEM soepel, terwijl de originele olie in de lagers zit. Niks mee gedaan.
Na de middentrein was de voorophanging aan de beurt. Als eerste de voor draagarmen.
Wat me opviel is dat de door Serpent gebruikte suspension blocks EXACT gelijk zijn aan die van Tamiya. Ze zijn alleen niet blauw. Echter heeft Serpent een reuze slimme oplossing bedacht voor de achterste block van de voorophanging. Daar waar Tamiya speciale 'bridge' blocks heeft, gebruikt Serpent overal dezelfde, maar creeert een bridge door hem op de kop te monteren. Spacers ertussen en vastschroeven maar. ERG slim en handig, want nu kan je overal naar wens aanpassingen doen, zonder dat je je blauw betaald aan speciale bridges. Zie;
Na het monteren van de blocks en de draagarmen heb je onderstaand resultaat. LET OP dat je ook hier de snaar onder de bridge doordoet. Zoals je ziet was ik dat ff vergeten.
De volgende etappe was het bouwen van de spool. De Serpent wordt standaard geleverd met een spool (vaste as) aan de voorkant. Sindskort is er ook een one-way te koop (24 euro) en die heb ik dan ook besteld. Echter is deze niet leverbaar door Serpent op het moment, omdat de productie in het verre oosten achter loopt. (nu snap ik waarom de Serpent in HK goedkoper is

)
Na even schroeven krijg je onderstaand resultaat:
Nu de spool klaar is moet hij natuurlijk ook ergens in 'hangen'. Tijd dus om de voorste bulkheads te plaatsen. Inmiddels al stap 11 van de 20.
Na wederom gestoei met de schroeven krijg je dan toch onderstaand resultaat. Het begint al aardig op een S400 te lijken...
Zo, tot zover weer even. Rest van het verslag maak ik de volgende keer.