serpent s411/schumacher mi4cx

Hi Mike,
Kijk, dat is nieuw voor mij. Zoals je al had kunnen lezen van een onvolwassen iemand schijn ik schumacher af te zeiken, complete onzin. Ik heb deze gehad en dat werken om hem op de ideale lijn te houden, dat had ik dus ook tesamen met meerdere dingetjes.
Dat van het nieuwe upperdeck, wist ik niet dat is wel een hele mooie uitkomst als zo dat probleem is verholpen.

Hoi

Helemaal geen probleem met je mening je had zekers gelijk en ik zelf stond ook op het punt voor een ander merk te kiezen maar door de mensen van Speedpartners die ik persoonlijk goed ken en waar ik al jaren goed ben kreeg ik de raad om toch nog even te wachten en ik moet eerlijk zijn nu met die 2 nieuwe topdecks is het een heel andere auto,maar ieder zijn eigen mening en houden zo zou ik zeggen ;)
gr Marc

je moet een auto nemen waar van je zelf denkt fijn mee uit de voeten te kunnen.

Ik heb en der loop van jaren al heel veel verschilende merken auto's gehad, maar sinds 2008 rijdt ik met een Xray.

Elke auto heeft zijn eigen voor en na.

Elkaar afzeiken helpt niet je mag wel je bevindingen geven over elke auto die je gehad hebt.

Mvg Patrick

heel veel hangt er ook van af wie je helpt een wagen af te stellen de eerste keer zodat je een goede basis hebt om mee te beginnen .
en het is algemeen geweten dat vele hun oren laten hangen naar wie er in hun land EK en WK kampioen geworden is met een bepaald merK . en dat is meestal niet echt de juiste basis om naar te kijken zeker niet als je naar een wk of ek ziet omdat deze net iets andere dingen hebben dan wat je kan kopen . kijken naar je lands kampioen is daarbij meestal een iets betere keuze omdat die meestal iest beter berijkbaar zijn om je eens weg te helpen als je zelf in de knoei zit . mijn mening natuurlijk . en eigenlijk zijn er of worden er geen echte slechte auto's meer gemaakt ze gaan allemaal goed hij ligt jeof hij ligt je niet en dan is het meestal nog de fout van niet genoeg kennis om een bepaalde auto naar je zin op de baan te leggen lol:D:D:D:D:D:D

Hoi,....
Wat een rare opmerking van je.
Zoals een paar eerdere posts al is aangegeven, de ene auto ligt je meer dan de andere. Ik ben een fan van xray, iets op tegen ?
Schumacher heeft naar mijn mening 1 goede auto en dat is de Mi1 die weer opnieuw is uitgebracht naar het schijnt. De mi4cx vind ik persoonlijk een zeer slecht af te stellen auto, wat ik ook deed hij reed gewoon niet lekker en daarmee vond ik het een slechte auto.
Dat is mijn mening, als jij een andere mening er over hebt dat mag natuurlijk, mij hoor je niet.

En waar heb je het over over een webshop?
Die shop is ergens in zeeland, een dorp Kloetinge, .... Ik woon in Goes, dat ligt ergens anders 'vriend', ken je topografie.

Ik vind het niet echt geweldig dat je mij hier zo neerzet in het forum. Ik ben net nieuw hier, rc-central is een favoriete webshop van mij net als pk racing en speed-partners. En dat zijn dus ook de sites waar ik kijk en vergelijk en dat wil ik graag delen met jullie is dat zo erg ?

Goed, ik wil het forum niet gebruiken voor dergelijke "onzin" reacties zoals bovenstaand, maar moet hier nu wel even op reageren want er gaat iets mis in mijn ogen.

Ten eerste het "afzeiken" doe je wel degelijk. Iemand hier op het forum schaft een Schumacher MI4CX aan en vind dat hij hiermee een goede aanschaf heeft gedaan. Prima keuze, niks op tegen.

Wat doe jij RCdeRijders, jij reageert daar op met "Ben bang van niet,..." Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op want jij hebt nou toevallig een slechte ervaring met de Schumacher MI4CX. Die jongen is blij met zijn aanschaf en dat hoef je niet af te zeiken. Als je 20 jaar ervaring hebt zoals je zegt krijg je de Mi4CX echt wel aan de praat, dat zegt volgens mij meer over jou dan over de auto......

Als jij vind dat alleen de Schumacher Mi1 een goede auto was dan weet ik niet waar je de laatste jaren bent geweest, in elk geval niet op een circuit. De Mi2, Mi3 en Mi4 zijn in alle opzichten een betere auto dan de Mi1. En je weet donders goed dat de Mi1 opnieuw uit is gebracht want je verkoopt hem in je eigen webshop, of je moet dat ook niet weten.

Ik heb gezegd dat je de nieuwe eigenaar bent van RcCentral en niet waar die gevestigd zou zijn (want dat staat niet op de site). En als we het toch over topografie hebben dan moet je eens goed naar de kaart kijken van Goes, volgens mij ligt Kloetinge er gewoon naast dus mijn topografie is wel in orde! Ken je buren zullen we maar zeggen....

Kyosho TF6 , onderdelen van Border of Kyosho Duitsland :D:D

- nog geen dunnere chassiplaat en topdeck voor meer flex (alles 2.5mm)
- nog geen geardiff
- beetje duur? € 499
- waarom nog steeds NiMh-uitsparingen in de chassisplaat (gewichtsbesparing?)

http://www.kyosho.de/shop_image/attachment/bfddce2dcf4ee5b108a8417d34d0456c.pdf

De setup uit de doos is niet slecht. Maar je bent er niet echt supersnel mee. Om de auto echter sneller te maken zul je toch nogal af moeten wijken van de baisssetup uit de kit. Zie bijlage.

Hoe zit het met de continuïteit bij het leveren van onderdelen?

Ervaringen?

- nog geen dunnere chassiplaat en topdeck voor meer flex (alles 2.5mm)
- nog geen geardiff
- beetje duur? € 499
- waarom nog steeds NiMh-uitsparingen in de chassisplaat (gewichtsbesparing?)

http://www.kyosho.de/shop_image/attachment/bfddce2dcf4ee5b108a8417d34d0456c.pdf

De setup uit de doos is niet slecht. Maar je bent er niet echt supersnel mee. Om de auto echter sneller te maken zul je toch nogal af moeten wijken van de baisssetup uit de kit. Zie bijlage.

Hoe zit het met de continuïteit bij het leveren van onderdelen?

Ervaringen?

wij rijden nu al een tijdje met de TF6 indoor in Haarlem en dat bevalt prima. Inderdaad met wat aanpassingen tov de standaard kit (chassis, topdeck, geardiffs). Er rijden er nu 4 regelmatig rond. De verwachting is dat omstreeks maart 2012 een nieuwe TF6 kit op de markt komt met alle hopups zoals genoemd en dan heb je een superauto.

Onderdelen zijn al een tijdje prima te verkrijgen bij The Border, heeft vrijwel alles van de auto op voorraad. Verder kan iedere kyosho dealer de onderdelen leveren, zijn op voorraad bij Kyosho Duitsland.

Op facebook is door Vasco een aparte pagina opgezet, zie Aanmelden | Facebook voor de laatste tips, aanpassingen, etc..

En outdoor op asfalt met low tot medium grip?

Wat zouden de argumenten kunnen zijn om deze auto de voorkeur te geven boven de andere merken?
Noem ze maar op: XRay, Tamiya, Serpent, TA, Yokomo, TOP enz.

Of is het puur een gevoelskwestie. Of het idee dat je eens wat anders wilt. T3 '12 staat voor mij nu op 1, na zelf TC5 en RDX Phi 09 te hebben gehad.

Dus wat ik eigenlijk bedoel is: ik kan niet goed rationeel beargumenteren en beredeneren waarom ik bv de voorkeur zou geven aan de Kyosho boven de T3 '12, of een andere. Ik probeer altijd de "waarom-vraag" beantwoord te krijgen. Maar misschien moet ik dat gewoon niet doen.

Waarom? Ik denk vooral dat je met een auto moet rijden die je aanspreekt, of die je gewoon mooi lijkt. Ik heb dat met Kyosho ;-) Daarnaast begreep ik van anderen, die met meerdere auto's hebben gereden, dat de Kyosho goed reageert op wijzigingen in de afstelling. Daarnaast lekvrije diff's, supershocks, unieke diff/aandrijfasverbinding, geen hopups of onderdelen van andere merken nodig (zoals diffs, assen, dempers, etc..) en gewoon mooier en anders dan de rest :-)

Back