servo kabels verlengen

• Topicstarter Topicstarter @peter@
  • Startdatum Startdatum
@

@peter@

Guest
Hi all.

IK heb net mijn servo's in mijn vliegtuig gebouwd maar ik moet de kabels verlengen.

Ik had gedacht om de servo kabel door te knippen en een verlengraad aan te solderen + een krimkous erover. Is dit een goede oplossing ? Of kan een solduur problemen geven ?

Anders had ik gedacht om mij een kabeltang, servodraad en losse stekkers te kopen maar Ik ben niet zeker of deze tang degelijk werkt.
Heeft hier iemand al ervaring mee ?

Of kan ik best kant en klaar verlengdraden kopen !

Hoe doen jullie het als je je servokabels moet verlengen ?

Ik was een beetje te snel geweest maar kant en klare kabels zal niet gaan in mijn geval.

IK moet een kabel trekken in de vleugels die ik voorzien heb van een buisje maar waar wel geen konnector door kan :oops:

Het zal solderen of werken met de krimptang worden. Ik zou voor de krimptang gaan om het mooi af te werken maar ik lees dat de krimptangen die in de modelbouwzaken niet degelijk zouden zijn ! ! ! !
vandaar de vraag naar jullie mening, ervaring over het gebruik van de krimptang of het wel dan niet solderen.

Grtn peter

Ik verleng ze al jaren zelf door ze te solderen. Netjes afwerken met krimpkous, nooit geen problemen gehad.
Ik vaar echter, ik weet niet of het verschil maakt in een vliegtuig

Ik soldeer wel alles.
Nooit last van slechte contacten :) En dan gebruik ik siliconen draad met krimpkous daarover.
Nooit last van kabelbreuken ed.

Altijd precies op maat. :D

Inderdaad gewoon solderen en nadien isoleren. Geen enkel probleem, ook niet met vliegtuigen. Kan wel nodig zijn om al te lange servokabels te ontstoren maar daar is al het één en ander over geschreven deze week.

Stevo

mits je hem goed laat doorvloeien met solderen en dat het dus een goede sterke verbinding is!

beter wat te lang laten vloeien en dat het een nette mooie glimmende verbinding wordt dan een brosse zwakke verbinding.

Om mooi te vloeien kun je gebruik maken van S39 waarbij je beide te verbinden delen insmeert met dat spul. Nadeel is dat S39 na een tijdje voor corrosie zorgt omdat het nu eenmaal een zuur is. Daarom altijd de verbinding mooi afspoelen na het solderen met dat product en daarna de krimpkous er over.

Stevo

Als je slechte elektrische verbindingen wilt krijgen moet je S-39 gebruiken :!:
Dit spul is funnest voor je bedragding.

NOOIT DOEN

Bedenk wel dat de soldering stug is, en daardoor minder goed tegen bewegen kan. Zorg dat er geen kracht op de plek van de soldering komt.

Stevo zei:
Om mooi te vloeien kun je gebruik maken van S39 waarbij je beide te verbinden delen insmeert met dat spul. Nadeel is dat S39 na een tijdje voor corrosie zorgt omdat het nu eenmaal een zuur is...
Met harskernsoldeer krijg je een goede verbindingen. S39 is voor fietsenmakers en het solderen van dakgoten.

megaplane zei:
Bedenk wel dat de soldering stug is, en daardoor minder goed tegen bewegen kan. Zorg dat er geen kracht op de plek van de soldering komt.
Krimpkous over elke soldeerlas en dan een krimpkous met grotere diameter over het totaal.Ik laat de soldeerplaatsen ongeveer 2-3cm t.o.v. elkaar verspringen zodat het geheel niet te dik wordt.

Zeker geen S39 !! Harskernsoldeer, en de draadeindjes omplooien, en in elkaar haken, dan solderen. De krimpkous natuurlijk eerst erover, en ver genoeg van de warmte.

Mmm begrijp niet goed waarom geen S39 :roll: Ik zou dan ook graag leren waarom niet.

Ik gebruik het spul al voor zover ik me kan herinneren los van het feit of het nu voor fietsmakers of dakwerkers is zonder de minste problemen en altijd met een mooie soldering tot gevolg.

Stevo

Back