Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
welke swash type moet je eigenlijk selecteren in je zender (heb een ff9)?
He hallo Ruud,Heb het ff zitten volgen allemaal maar voor mij is het allemaal nog ff puzzelen denk ik.heb ook een vario bezine trainer besteld maar zo te zien kan ik dus nog wat verwachten wat die 4de servo betreft. welke swash type moet je eigenlijk selecteren in je zender (heb een ff9)?vlieg nu met een sceadu en een shutelle van hirobo maar wil wel eens wat anders proberen. wat is jou reden om een bezine trainer te kopen?Mischien kun je af en toe eens wat laten weten hoe het een en ander bevalt of niet bevalt. kunnen we elkaar wat de heli betreft wat op de hoogte houden.(als je dat wil natuurlijk). ik hoor het welgroetjes bonkie.
Bovenstaande is tevens de reden waarom er altijd interactie is, zowel in H3 als H4. Of je het bij elke pitch even goed merkt, is een tweede, daar durf ik niets over te zeggen.Probleem met de H4 is dat een servo geen lineaire beweging geeft t.o.v. de verdraaiing van de hevel op de servo maar een sinus gaat beschrijven. Verplaatsing bouwt af naarmate de servohevel minder haaks op zijn stuurstang staat.
Als alles netjes haaks staat zal bij rol/nick sturen de servo die omhoog stuurt net zoveel effect hebben als de servo de aan de andere kant naar beneden stuurt.
Geef je een aantal graden pitch zullen de servohevels allen wat uit het midden staan. Stuur je dan rol/nick is uitslag van de stuurstang niet aan beide kanten gelijk. Terwijl de verdraaing in graden van de servohevels wel gelijk is. ...
Probleem met de H4 is dat een servo geen lineaire beweging geeft t.o.v. de verdraaiing van de hevel op de servo maar een sinus gaat beschrijven. Verplaatsing bouwt af naarmate de servohevel minder haaks op zijn stuurstang staat.
Als alles netjes haaks staat zal bij rol/nick sturen de servo die omhoog stuurt net zoveel effect hebben als de servo de aan de andere kant naar beneden stuurt.
Geef je een aantal graden pitch zullen de servohevels allen wat uit het midden staan.
Stuur je dan rol/nick is uitslag van de stuurstang niet aan beide kanten gelijk. Terwijl de verdraaing in graden van de servohevels wel gelijk is.
Dus de servo’s krijgen altijd ruzie in een H4 opstelling (tenzij je zo’n heel oude lineaire servo’s van Graupner hebt)
Meestal gebeurt dit ruziën alleen in de uiterste waarde en is er genoeg speling om kleine verschillen rond het midden op te lossen.
Eigenlijk jammer dat we servo’s kunnen kopen die met een computer zijn na te stellen maar geen servo’s die zo te programmeren zijn dat ze geen lineaire verdraaiing hebben maar een lineaire verplaatsing van de stuurstang.
Moet toch kunnen?
Grt,
Ben
Eigenlijk jammer dat we servo’s kunnen kopen die met een computer zijn na te stellen maar geen servo’s die zo te programmeren zijn dat ze geen lineaire verdraaiing hebben maar een lineaire verplaatsing van de stuurstang.
Moet toch kunnen?
Stel, er is ergens een punt waarbij geen interactie zal optreden als twee servoheveultjes omhoog draaien. Dan zal er wel interactie optreden als de servoheveultjes tegengesteld draaien. Had ik nu maar een plaatje, dat zou veel duidelijker zijn.
Servo' lineairiseren heeft geen zin, want de tuimelschuif (en alles wat er boven zit) is ook niet lineair. De ene keer compenseren de niet-lineairiteiten elkaar, de andere keer versterken ze elkaar (zelfs per rotor-omwenteling).