servo keuze???

Hallo,

wat voor een servo's kan ik het beste toepassen in een extra 300 met een spanw. 2,34?????????
ik hb servo's liggen met een trekkracht van 5 kg maar is dit voldoende?

grt robert

Hallo,

wat voor een servo's kan ik het beste toepassen in een extra 300 met een spanw. 2,34?????????
ik hb servo's liggen met een trekkracht van 5 kg maar is dit voldoende?

grt robert

Ik denk ongeveer 18 kg voor rol bij een servo per roer, en voor hoogte 15 kg per kant, staart 1x 18 kg.

Groet,

jan

mischien makelijk als je even verteld wat voor extra, en hoe groot je roeren zijn,, ik vloog een 2.4 mtr extra met 8 kg op rol en 2 X5Kg op hoogte, 16kg op richting.

nu een 2.6 mtr met 2X 8 op rol per kant..

voor een 2.3 is 18 kg wel er veel

mischien makelijk als je even verteld wat voor extra, en hoe groot je roeren zijn,, ik vloog een 2.4 mtr extra met 8 kg op rol en 2 X5Kg op hoogte, 16kg op richting.

nu een 2.6 mtr met 2X 8 op rol per kant..

voor een 2.3 is 18 kg wel er veel

het is de lembeck extra 2,34

full

ik zit al een tijdej het net af te zoeken naar de servo's maar welk merk en serie zijn nou goed genoeg????

grt robert

Laatst bewerkt door een moderator:
Tegenwoordig is de tremt steegs sterker en sneller, maar afhangkelijk waarvoor je hem wilt gebruiken.. Is die keuze belangrijk.

Voor normaal vliegen hoef je echt niet alles digitaal en supersnel.
Al is het wel zo dat je beter goed kunt investeren in een set goede merk servo's
Deze heb je lang Plezier van, en het vliegen van een dergelijke kist is niet goedkoop.

Persoonlijk vlieg ik futaba, en ik denk dat je met de gemiddelde klasse van elk goed merk niet echt fout kunt gaan, zoek in de klasse vanaf 8kg en je kan eigenlijk niet fout zitten...

zoek in de klasse vanaf 8kg en je kan eigenlijk niet fout zitten...

Dat hangt er helemaal vanaf; als Robert genoegen neemt met minimale roeruitslagen, dan zal dat "wellicht" gaan werken, anders niet. Op mijn 2.21m Yak-54 heb ik 24kg Hitec servo's op alle roeren met maximale 3D uitslagen, een 13kg servo gaat dat al niet fatsoenlijk getrokken krijgen. Als je een traditionele kunstvlucht kist hebt met mini-roeren(de klassieke F3A-X kisten bijv.) dan is het een ander verhaal, maar zoals je op de foto ziet, valt de Lembeck daar niet onder.

Je hebt tegenwoordig zoveel goede merken : savox graupner, futaba hitech ( kun je programmeren ), diamond blijkbaar zeer interessant prijs-kwaliteit. Zelf vlieg ik meestal de hitech 7955, zelfs in een lichtere kist ( ze gaan dan gewoon langer mee)

Dat hangt er helemaal vanaf; als Robert genoegen neemt met minimale roeruitslagen, dan zal dat "wellicht" gaan werken, anders niet. Op mijn 2.21m Yak-54 heb ik 24kg Hitec servo's op alle roeren met maximale 3D uitslagen, een 13kg servo gaat dat al niet fatsoenlijk getrokken krijgen. Als je een traditionele kunstvlucht kist hebt met mini-roeren(de klassieke F3A-X kisten bijv.) dan is het een ander verhaal, maar zoals je op de foto ziet, valt de Lembeck daar niet onder.

Alex welke servo zou jij mij adviseren?

grt robert

Dymond zou ik zelf niet op een benzinekist nemen; teveel slechte dingen over gehoord.

Savox is nog onbekend terrein, een clubgenoot van me heeft ze ook gekocht, maar nog niet gevlogen ermee.

Waar je in ieder geval niet mee mis kunt gaan is de 5955/7955, die gaan een leven lang mee....:)

Dymond zou ik zelf niet op een benzinekist nemen; teveel slechte dingen over gehoord.

Savox is nog onbekend terrein, een clubgenoot van me heeft ze ook gekocht, maar nog niet gevlogen ermee.

Waar je in ieder geval niet mee mis kunt gaan is de 5955/7955, die gaan een leven lang mee....:)

Heb jij toevallig ook een site waar deze tegen een beetje redelijke prijs te koop? ik had er een gevonden en die was 119,95 dollar mischien is dit wel een goede prijs maar ik haal ze het liefst uit nederland!

grt robert

Ik kocht een jaar geleden voor de 200cc Yak, 25 stuks tegelijk in Engeland, ik ben alleen de link kwijt. Ik betaalde toen met een gunstige Pond, zo'n 70 euro p/s.

de 7955 tg van hobbyking ( invoertaks ) heb ik alleen nog maar in backorder gezien !
De mijne had ik bestel bij servoshop.co.uk ( geen invoertaks ), ze staan er nu 65 pond, 250 voor 4, de field programmer heb ik daar ook gekocht, schol een pak in prijs. in belgië denk ik dat je ze voor een 95 euro wel kunt vinden

Heb de Hitec HS7954SH in m'n 2,24m Extra. Kan er nog niet veel over zeggen en ben geen 3d vlieger, maar ben tot nu toe erg tevreden over de servo's.

Back