Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
In principe is er niks mis met opgooien en buiklandingen. Ik vond de landingsgestellen zo mooi op de vliegtuigen, dat ik er niet echt heel erg goed over nagedacht heb en dus gelijk gekocht heb. En ja.... aangezien hij er nu toch al op zit heb ik geen zin om hem er weer af te halen.Goeiedag zeg....wat een poten! Daar kan langpootmug een puntje aan zuigen.
Vliegt het ook met al dit extra gewicht?
Kan nooit lekkerder vliegen.
Wat is er mis met opgooien en een gewone buiklanding?
Dan ga ik dat maar doen. Bedankt voor je tip!Zo te zien is het een soort " inklapbaar " landingsgestel.
Omdat het met 1 schroef vastzit zal het ook tijdens elke landing naar achteren draaien en daarbij mogelijk de romp beschadigen.
Ik zou het er af halen en hem gebruiken zoals het hoort, als opwerpzwever.
Succes,
Jan
Dit is mijn 1ste vliegtuig. Zwaartepunt zal ik wel ff checken.Nou ja.....eraf halen kan altijd nog....
Ik weet niet hoe ervaren je bent in modelvliegland maar controleer wel effe je zwaartepunt!
Ik heb maar besloten het landingsgestel eraf te halen. Mag ik vragen welke lijm u trouwens gebruikt voor de servo''Servo's met schroeven, en rubber ringetjes, heeft zin op brandstofmodellen (vanwege het trillen). Ik heb nog nooit rubbertjes gebruikt en vrijwel nooit schroeven om een servo vast te zetten, altijd gelijmd (het was dus wel allemaal electro).
Met dat landingsgestel hink je wel een beetje op 2 gedachten, dit toestel is een zwever en die hebben doorgaans geen landingsgestel (is allemaal weerstand en daardoor vliegt-ie minder goed). En ik denk dat dat draadeind waarmee het aan de romp zit bijna zoveel weegt als je hele romp? Nou ja, scheelt je in elk geval met opgooien, want als je nog nooit gevlogen hebt is opgooien ook best een dingetje.
Je hoeft je geen zorgen te maken over het plaatsen van je ontvanger, die kan je rustig in de romp stoppen. Het radiosignaal gaat probleemloos door het plastic heen. Pas wanneer je veel metaal of carbon in je model hebt zitten moet je daar rekening mee houden.
Het zwaartepunt is wél belangrijk, volg zo nauwkeurig mogelijk de aanwijzingen van de manual.