servo`s

• Topicstarter Topicstarter johnny 01
  • Startdatum Startdatum
J

johnny 01

Guest
hoe kan het dat mijn servo`s staan te flipperen als ik mijn boot aan zet.en als ik de zender aanzet niet

Zolang de zender uitstaat pikt de ontvanger storing op uit de lucht...

Je zal zeeeerrrr waarschijnlijk met een 27Mhz setje werken , en daar heb je heeeeel veel storing op .. Zodra de zender aangaat krijgt ie weer netjes z'n signaal en de servo's dus netjes een signaal wat ze naar het midden stuurt.

Zolang de zender uitstaat pikt de ontvanger storing op uit de lucht...

Je zal zeeeerrrr waarschijnlijk met een 27Mhz setje werken , en daar heb je heeeeel veel storing op .. Zodra de zender aangaat krijgt ie weer netjes z'n signaal en de servo's dus netjes een signaal wat ze naar het midden stuurt.
nee het is 35 mhz

Die mag je niet eens gebruiken voor een boot :!::!:

Die frequentie is bij wet voorbehouden aan vliegtuigen ...

Maar het AM verhaal blijft wel overeind , dat blijft storingsgevoelig....

Zoals Wapske al aangeeft; zet eerst je zender aan en dan je ontvanger en als je wilt stoppen eerst je ontvanger en dan je zender. Of anders gezegd; je zender staat altijd langer aan dan je ontvanger.

Als je eerst je ontvanger aanzet, weet je niet wat je model gaat doen. Kan ook meteen vol gas gaan en als je te dicht bij de je scheepsschroef bent........

Hans

Een 35MHz systeem mag prima op een boot, nergens dat staat dat het niet mag. Behalve bij een lokale club mischien. Wel is het zo dat alles wat vliegt er vanuit gaat dat ze 35MHz mogen toeëigenen. Maar wel is het zo dat je op meer dan 1.5km rc vliegtuigen kunt storen met je zender als die op dezelfde frequentie vliegen. Dat wil je natuurlijk niet. Dat is de reden dat niemand die rijd of vaart (en statische modellen enz) geen 35MHz gebruikt. Als een boot of auto even stoort is de kans niet groot dat je model uit de lucht dondert en crasht :D
Veel rc plezier !
Jakko

[mod]
Even ingrijpen! Jakko, wil je hier geen onzin neerzetten? Sinds een aantal jaren is de 35 mHz voorbehouden aan vliegende modellen. Ernst heeft de links hieronder voor je neergezet. Hoe zeer het ook mij spijt (ik heb daar eens een zeer heftige discussie met Ron van Sommeren over gehad) het is verboden een modelschip, motor of auto, kortom alles wat NIET vliegt, met een 35 mHz set te besturen.
Als je daarmee op een verenigingsbijeenkomst komt en de RCD komt controleren ben je een aardig bedrag kwijt aan boete, en, als je pech hebt, ook je zender.
[/mod]

Laatst bewerkt door een moderator:
Een 35MHz systeem mag prima op een boot, nergens dat staat dat het niet mag. ....
Jakko je zit 100% fout met deze bewering!
Kijk maar even op de officiële site van het Agentschap Telecom (de vroegere Radio Controle Dienst). Daar vindt je DEZE brochure. Ga naar pagina 5 daar vindt je alle frequenties voor de modelbesturing. Helemaal onderaan die pagina staat de 35MHz en daar staat een opmerking onder. LEES DIE MAAR EENS HEEL GOED!

Laatst bewerkt:
Back