Servo uitslag

Borstelloos is zoveel efficiënter, buiten bij identieke inbouwafmetingen fors veel krachtiger!
Een speed 400 motor welke naar ik meen in dit model zit (of nog kleiner?) kan met een heel klein buitenlopende borstelloze motor worden vervangen.

Bij de Tamiya cup hebben ze speciale borstelloze varianten gemaakt van de bekende speed 500 maat motoren (buitendiameter 36mm bij 50mm lengte)
Omdat die de kracht/toerental moeten matchen van krachtige borstelmotoren zijn die enorm "lui". Desalniettemin een upgrade van jewelste. Buiten iets meer topsnelheid (op lipo) ook enorm veel langere rijtijden.

En op de lagers na geen slijtage! Borstels slijten.
ga wel ervoor kijken ja ,denk 380?

Meten is weten :koud:
Zou zomaar kunnen!

Ik kan ook aan de jet rekenen om de ideale set-up te bepalen. Dan heb ik wel gegevens nodig over de jet afmetingen.

Hier veel info!

Meten is weten :koud:
Zou zomaar kunnen!

Ik kan ook aan de jet rekenen om de ideale set-up te bepalen. Dan heb ik wel gegevens nodig over de jet afmetingen.

Hier veel info!
The impeller is a well designed plastic 2 blade with a 26 degree pitch. The 16mm blades are offset and cupped with a 4.5mm hub. The shaft is 2mm and runs in a brass tube with a brass bushing in the stator. This will work well with a brushless motor like a 2435 with a 2mm shaft.

Wear ring is 17mm ID and 13mm long. This is long enough for any impeller I might want to make. The stator seals to the wear ring/intake with an O ring.

Ik las het, maar 1 belangrijke parameter ontbreekt: de binnendiameter van de "uitlaat".
Die heb ik nodig, dan kan ik gaan rekenen ;)

Back