Set up ange l50 of wind s 50

Pieter, hier is e.e.a al beschreven :
setup-kiezen-nieuwe-sebart-wind-s-50e

Hacker geeft aan A50-16S motor (+ 70A regelaar) welke een vermogen geeft tussen 1078 en 1210 Watt, afhankelijk van de gekozen prop 16x12 of 17x8.

Ik zou dat aanhouden.

Groet, Ron
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor de reactie.
Vandaag heb ik een wind s 50 e gekocht met de hacker a 50 16s ik wil hem gaan vliegen met een xoar 16x10 prop op 6s.

Maar nu de keuze voor de servo's. Ik weet dat het altijd een persoonlijke keuze blijft maar graag had ik dat jullie je licht eens lieten schijnen over de volgende servo's

Voor rolroeren en richtingsroer:
Hs 5645 mg
hoogteroeren hs 5245 mg

of

rolroeren en richtingsroer:
savox sc 1257
hoogteroeren
savox sh 1250 mg

Een combinatie van beide merken is m.i. ook mogelijk.
Mijn vraag is of ik op het goede spoor zit v.w.b. de afmetingen en of deze servo's een verantwoorde investering/keuze zijn.
Andere alternatieven zijn natuurlijk ook welkom.
M.v.g. Pieter
 
Alvast gefeliciteerd met je aankoop ! Daar ga je veel plezier van hebben.

Betreffende de servo`s heb je gelijk 10 verschillende mensen 10 verschillende
meningen......

Maar goed, ik heb hier laatst ook deze vraag gesteld en uit eindelijk voor Savox servo`s gekozen. Heb deze eerst getest met een simpele opstelling met een lange naald op het servo hoorntje en een gradenboog en deze servo`s centreren erg goed, zijn snel en erg krachtig. Met de Hitecs heb ik geen ervaring.

De servo`s die ik heb getest zijn:
SAVÖX Digital-Servo SH-0255MG ( dit is een mini servo )
SC-0254MG ( standaart servo )
Volgens mij zijn deze ruim voldoende voor de WindS

SAVÖX SC-1251MG ( low profile servo )

Van Graupner heb ik zelf goede ervaring met de DES 657BB, deze worden in Duitsland veel gebruikt in F3A maar hier in NL hebben ze er minder goede ervaring mee, zo zie je weer dat persoonlijke voorkeur het meest bepalend is.

Hoop dat ik je hier mee op weg heb geholpen, maar er zullen ongetwijfeld nog meer adviezen komen.

Gr Frank
 
De servo`s die ik heb getest zijn:
SAVÖX Digital-Servo SH-0255MG ( dit is een mini servo )
SC-0254MG ( standaart servo )
Volgens mij zijn deze ruim voldoende voor de WindS

SAVÖX SC-1251MG ( low profile servo )

3 x Savöx SC-1251MG en 2 x Sävox SH-0255MG lijkt mij een goeie keuze.
Savöx SC-1252MG zou ook al voldoende zijn in plaats van de 1251: 7 kg (1252MG) en 9 kg (1251MG) bij 6V.

Aleen opletten met de 0255MG. Die zou wel ns te klein kunnen zijn voor de openingen...
 
Laatst bewerkt:
Hansl,
Kijk hier heb ik wat aan. Welke servo van savox zou wel passen in de staart? De sh-1250mg?
Mvg Pieter

Pieter,

Ik heb zelf een paar weken geleden een Wind 50S aangeschaft. Ik ben momenteel ook de setup aan het kiezen, zie:

setup-kiezen-nieuwe-sebart-wind-s-50e

Wat de motor betreft heb ik dus gekozen voor een Turnigy SK3 5055 430 kV met een Turnigy Plush 80A ESC (zijn besteld). Waarschijnlijk met 16x10 prop.

Als ik de afmetingen (lengte en breedte) van de Savöx SH-0255MG vergelijk met die van de aanbevolen JR DS 3201 dan is deze Savöx 10 mm minder lang. In een poging om de voorziene uitsparing te meten kom ik op 33 x 16.5 mm.
(DS 3201 is 33 x 15 mm, dat zou dus kunnen kloppen)
De 0255MG valt er volgens mij gewoonweg door. (Je zou natuurlijk een montageplaat in 3 mm multiplex met de juiste opening kunnen maken en inlijmen...) Ik overweeg inderdaad 2x Savöx SH-1250MG voor elevator.

SC-1251 of 1252 MG (beide low profile servo's zoals de voorgestelde JR DS 9511) voor rudder en ailerons. SC-1257TG zou ook nog kunnen (maar dat is dan weer geen low profile servo)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hansl
sc-1251/52 voor rol en richting. Deze passen zonder aanpassingen in de servo uitsparingen?
En de sh-1250mg past in de staart?
Ik ben van plan dit te gaan voeden met de turnigy redundant duel 8a ubec.
De ubec van de mb 70 schakel ik uit mbv een bec eliminator kabel.
Grt Pieter
 
Hansl
sc-1251/52 voor rol en richting. Deze passen zonder aanpassingen in de servo uitsparingen?
En de sh-1250mg past in de staart?
Ik ben van plan dit te gaan voeden met de turnigy redundant duel 8a ubec.
De ubec van de mb 70 schakel ik uit mbv een bec eliminator kabel.
Grt Pieter

Aanbevolen setup volgens de manual
Rol en rudder: JR DS 9511
Elevator: JR DS 3201

lengte x breedte:
JR DS 9511: 40,5 x 19 <-> Savöx SC-1251/52MG: 40,8 x 20,2
JR DS 3201: 33 x 15 <-> Savöx SH-1250MG: 33 x 15

Ik heb de Castle Creations 10A BEC op het oog in combinatie met een 2S 400 of 800 mAh Lipo.
 
Heren,
Bedankt voor de informatie. Mede door jullie info heb ik een duidelijk beeld gekregen van wat er mogelijk is op deze kist.
Ik ben van plan om binnenkort tot de aanschaf van de savox servo's over te gaan. Maar niets is zo veranderlijk als een modelvlieger natuurlijk:D
Wat mij opviel bij de motor. Zoals bekend heb ik de a50 16s. Ik heb de laatste versie 3 gekocht. Het volgende viel mij op:
http://www.hacker-motor-shop.com/hacker/prodpic/galerie/a50-16s_v3_setup_600.jpg

Zoals te zien is levert de motor met de 16x10 veel minder vermogen dan met de 17x09 bij eenzelfde spanning.
De vraag is of ik voldoende vermogen zal hebben met de 16x10 om een C of B programma te vliegen.
Grt Pieter
 
Ter info: er loopt een interessant draadje op rcuniverse ivm de Wind 50. Verschillende meningen over servo's (low profile of niet... duidelijk wel voor low profile kiezen in de vleugel!), push-pull of pull-pull rudder, ...

New Sebart Wind 50E
 
Heren,
Bedankt voor de informatie. Mede door jullie info heb ik een duidelijk beeld gekregen van wat er mogelijk is op deze kist.
Ik ben van plan om binnenkort tot de aanschaf van de savox servo's over te gaan. Maar niets is zo veranderlijk als een modelvlieger natuurlijk:D
Wat mij opviel bij de motor. Zoals bekend heb ik de a50 16s. Ik heb de laatste versie 3 gekocht. Het volgende viel mij op:
http://www.hacker-motor-shop.com/hacker/prodpic/galerie/a50-16s_v3_setup_600.jpg

Zoals te zien is levert de motor met de 16x10 veel minder vermogen dan met de 17x09 bij eenzelfde spanning.
De vraag is of ik voldoende vermogen zal hebben met de 16x10 om een C of B programma te vliegen.
Grt Pieter


Pieter als je de V3 versie hebt kun je beter de 16x12 nemen of 17x10/12.
aangezien deze een lager kv heeft.

Gr Frank
 
Frank,
Inderdaad ik ben ook van mening dat een grotere prop beter zal presteren. Ook het stroomverbruik blijft laag. Vandaag een xoar 17x10 besteld. Daarnaast is het mijn doel om met een kleinere lipo te vliegen. Een 3800mah is zomaar een paar gram lichter t.o.v. een 4500mah bijvoorbeeld. Voor een c programma heb ik maar 4.5 minuten nodig dus ik heb hier voorlopig voldoende aan denk ik. Maar het toestel reageert wat alerter
Grt Pieter.
 
Frank,
Inderdaad ik ben ook van mening dat een grotere prop beter zal presteren. Ook het stroomverbruik blijft laag. Vandaag een xoar 17x10 besteld. Daarnaast is het mijn doel om met een kleinere lipo te vliegen. Een 3800mah is zomaar een paar gram lichter t.o.v. een 4500mah bijvoorbeeld. Voor een c programma heb ik maar 4.5 minuten nodig dus ik heb hier voorlopig voldoende aan denk ik. Maar het toestel reageert wat alerter
Grt Pieter.

Pak nou maar die grotere accu! Extra vliegtijd is wat je wilt hebben. Kun je lekker oefenen.

Volkert
 
Vokert,
Waarschijnlijk heb je gelijk v.w.b. die grotere accu. Ik denk er nog een nachtje over na. Waar ik niet meer over na hoef te denken zijn de servo's. Vandaar heb ik 3x de sc-1251mg besteld voor ailerons en rudder. En 2x de sh-1250mg voor elevator. Het geheel moet op een 6v ubec gevoed door een kleine 2s lipo gaan draaien. Langzaam aan kan ik een begin gaan maken met het opbouwen van het model......
Grt Pieter
 
Vokert,
Waarschijnlijk heb je gelijk v.w.b. die grotere accu. Ik denk er nog een nachtje over na. Waar ik niet meer over na hoef te denken zijn de servo's. Vandaar heb ik 3x de sc-1251mg besteld voor ailerons en rudder. En 2x de sh-1250mg voor elevator. Het geheel moet op een 6v ubec gevoed door een kleine 2s lipo gaan draaien. Langzaam aan kan ik een begin gaan maken met het opbouwen van het model......
Grt Pieter

Let dan op met de bevestiging van het staartwiel in het rudder. Ik heb nu de methode gevolgd die in de handleiding staat, maar ben er niet echt tevreden over.

In het draadje op rcuniverse staan een aantal alternatieven.

Ik veronderstel dat je voor push/pull oprudder gaat gezien de low profile SC-1251MG?
 
Hansl.

Voor het vervangen van het staartwiel heb ik het volgende gekocht....

Landing Gear

type s 860

Daarin plaats ik een wieltje van 30mm.

Ja ik ga inderdaad push/pull toepassen.
Grt Pieter
 
Back
Top