Set-up voor Speed-S van Jet en Speed models

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door Arnoud Snel, 22 okt 2012.

  1. Arnoud Snel

    Arnoud Snel

    Lid geworden:
    24 apr 2008
    Berichten:
    1.672
    Locatie:
    Onbekend
    Bedankt voor je opmerking Look !
    Volgens mij heb ik ca. 30 jaar geleden dit model bij jou gekocht. Je stond toen met een stand in de Brabanthallen in Den Bosch.

    De expo staat op nu 35%. (Is de standaard instelling voor mijn kunstvluchtmodellen / ik dacht laten we hier maar mee beginnen)
    Tijdens de vlucht ben ik via dual rate overgeschakeld naar kleine uitslagen, dit is 7° voor zowel hoogte als rol, dit meer dan genoeg, kan zelfs misschien nog wel iets kleiner. (Is natuurlijk heel persoonlijk)
    De volgende vluchten zullen het gaan bepalen.
    Van expo wordt het model inderdaad theoretisch gezien sompig, zelf vlieg ik er al zolang mee dat ik het niet meer merk.
    Zo'n klein ding is behoorlijk giftig, moet je goed weten te temmen. ;)

    Grt,

    Arnoud.
     
    Hans Rijkuiter vindt dit leuk.
  2. Look

    Look

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    475
    Locatie:
    Santpoort
    Geen dank, dat is wel heel lang geleden !!!! Veel nieuwe modellen inmiddels.

    Echt sompig valt mee hoor minder agressief . Groetjes
     
  3. Look

    Look

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    475
    Locatie:
    Santpoort
    Ik heb nog een bouwdoos van de Aurora.
     
    Mugen MRX-3 en Arnoud Snel vinden dit leuk.
  4. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.093
    Locatie:
    Thuis
    Expo is ook persoonlijk, ik gebruik vrijwel nooit meer dan 20-30%, tot ik met een klein snel ding ging vliegen met veel te grote uitslagen en geen expo…. Als je nog geen ADHD hebt dan krijg je dat acuut :eek: Heb hem heel an de grond gekregen maar wel met zweet op de rug :D
     
  5. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.877
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    In de wedstrijden wil je zo klen mogelijke uitslagen omdat dat weerstand geeft.
    Ik zit dan ergens tussen 15 en 20% expo en uitslagen van 2, hooguit 3mm en 3m is als heel veel.
    In de bochten zetten we snapflap, dan keert het model om het midden van de romp (ailerons naar beneden, flaps naar beneden en hoogteroer omhoog).
    En dat bij bij 250 a 300+.
    GJ
     
    Arnoud Snel vindt dit leuk.
  6. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.093
    Locatie:
    Thuis
    Snapflap ken ik wel van lijnbestuurd maar bij snelle modellen nooit echt over nagedacht……. U snap ik ook meteen waarom die snelle pylon racers en f5b dingen zo idioot snel de hoek om gaan.
    ik ga het eens op een schakelaar instellen bij een 3d kissie….
     
  7. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.877
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Wij hebben het niet op een schakelaar gemixt (hooguit bij een flightmode, dus niet bij start en landing maar wel bij speed.
    Het idee is dat als je up trekt de flaps iets verder naar beneden gaan dan de ailerons want als de ailerons iets verder naar beneden gaan overtrekt de vleugel.
    ailerons bijn 1mm hoger dan de flaps.
    Je trekt hem dan in volle snelheid haaks de de bocht om.
    Bij 250+, als ik onder een rak zit dan zie ik alleen de romp het touw voorbij gaan, de rest van de romp gaat alweer de andere kant op met amper verlies.
    Let wel op, je trekt dan wel 50 tot 80G.

    GJ
     
  8. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    Klinkt straf.
    Een kistje van 1000 gr gaat dan tot 80 Kg vleugelbelasting geven.
    Niet alleen moeten die dunne (immers snelle) vleugeltjes dat aankunnen, het profiel moet dat natuurlijk ook kunnen dragen anders wordt puinruimen.
     
  9. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.877
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Op een F5D model van 140cm pan en een koorde van 17cm dikte net geen 7mm dikte (holle schaal met ligger) kan je makkelijk met een kilo of 65 op staan.
    Model weegt rond de 900 gram.
    Op een F5D model van 200cm span, koorde 19cm en een dikte van 7mm kan gewoon een man van 100 kilo staan.
    Model weegt vliegklaar met 10S accu's en alles erin, 1750 gram.
    Ik heb ooit eens een DS modelgebouwd waar Gerben op een vleugel iets van 170cm span met ruim 100 kilo kon staan.

    GJ
     
  10. Look

    Look

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    475
    Locatie:
    Santpoort
    Ha gaaf is mooi geworden !!
     

Deel Deze Pagina