Setup Trex 600EFL

Persoonlijk zou ik de 600pro niet kopen vanwege de servo/motor positionering, frame flex, lipo ruimte, beperkt tot 603mm bladen, lage tailratio. Maar afhankelijk van je verwachtingen en gebruik hoeft dit allemaal geen probleem te zijn.

Sab Goblin 630, momenteel zelf aan het testen, nog weinig te zeggen over lange termijn. Heli is behoorlijk zwaar en is geen 600 meer. Het zit tussen 600 en 700 in vandaar dat het het specifiek de 630 noemen. Heli-Addicted.nl • Bekijk onderwerp - Goblin 630 build report
,

Motor/servo is idd een issue, maar is goed mee te vliegen, en opties voor te bedenken.. lipo ruimte vind ik beter dan een 6hv.... er is iig 1 lipo geheel beschermd tegen een crash van voor, de 6hv heeft ze volgens mij beide bloot liggen... frame flex heb ik eigenlijk nog niks van gemerkt... is best goed hoor... en ja 603 mainblades... maar is dit erg.... daarom heet het ook een 600 size heli...600mm mainblades...

en ja goblin 630.... is mooi maar voor een heli kit heb je ook een vliegende 600 pro.... met setje lipo's.... vind dat geen overweging waard.... aangezien het budget van 2000 euro ook erg weinig is dan

Die goblin 630 is op het totaal plaatje maar het verschil tussen 2300 en 2550euro.
Meeste geld zit toch in de electronica. Anderzijds is het verschil wel een setje lipos ja.
Maar de keuze gaat dan meer om wat je aanspreekt en welke features je belangrijk vind en of dat dan dus het geld waard is. En wou enkel wat alternatieven geven.

Logo 600 is ook 600 size maar kan makkelijk tot 640mm bladen. Afhankelijk van wat je ermee wilt kan dat handig zijn.
Ook verkopen sommige merken geen 600mm bladen maar enkel 603, 606 of 616 en dat beperkt je dan toch met de trex.

Motor/servo is idd een issue, maar is goed mee te vliegen, en opties voor te bedenken.. lipo ruimte vind ik beter dan een 6hv.... er is iig 1 lipo geheel beschermd tegen een crash van voor, de 6hv heeft ze volgens mij beide bloot liggen...
Klopt, lipo's aan de voorkant van het frame onder de kap zoals je dat ook bij veel andere heli's ziet. Ruimte is evengoed beperkt en ik weet niet of de een wat dat betreft een voordeel heeft tov de andere. Enkel met een montering zoals bij de outrage fusion 50 zal lipo formaat niet gauw een probleem zijn vermoed ik.
Het schijnt met de 6hv wel een voordeel de zijn dat al dat gewicht niet ver van de rotor hangt. Verder is het een wat kleiner profiel dan de trex en zal met 3,5 kg vliegklaar met 3000/3300 packs ook wel lichter zijn.
Een relatief lage headspeed vliegt ook prima waar de trex 600 pro voor een 600 toch meer een hoge headspeed nodig heeft om goed te presteren.
Dus tja, dat zijn zo wat verschillen en wat van belang zijn is persoonlijk.

Er staat er in de verkoophoek eentje te koop met volgende setup:

YGE 90HV laatste model
Castle Bec Pro
align 3G blades
Beastx V3.0 + de originele 3G in originele doos(nieuw)
DS610 op swash 650 op tail
600mx Motor
Quick Uk magnet canopy mounts
Incl 4 NIEUWE 6s 3300MAH 30c Turnigy lipos

Ik denk eerlijk gezegd dat dit een leuke basis is om vanuit verder te werken?

En ik ben er tevreden van! Daarjuist de remaiden gemaakt en man man wat een beest, heel wat anders dan een 600N waar toch ook al wat achter zit...

Kom nu aan 70% throttle en da's voor nu eventjes genoeg, FL vraagt een andere manier van vliegen heb ik gemerkt. Bij mn 600n moet ik eerder sturen en dan gaat ie op 't gemak het hoekje om, nu is ie al 180 graden gedraaid nog voordat ik naar de knuppel heb gekeken...die 600mx blijft nog wel even zitten ;)

Maar hij/zij hovert wel strak, moet veel minder correcties doen. De jeugd van tegenwoordig heeft 't gemakkelijk ;)

't is een genot om mee te vliegen, vandaag 1 remaiden en 4x wat gehoverd met een poging tot rondvliegen. Rechtse bocht is weer oké, linker vraagt wat rust op de cyclics, gek dat het met één wel lukt en met de ander niet. Maar de laatste 2 weken weer genoeg geld uitgegeven, dus op 't gemak dat de diverse lijntjes niet breken ;)

Nogal, heb nog nooit zo "mooi" kunnen hoveren en bochten trekken en al :) Heb er vrede mee gesloten en 't gaat helemaal goed komen!

Back