Setup Trex 600EFL

Inderdaad koop je een kit veel goedkoper dan alle onderdelen,
dus ik koop een kit en vervang bv. de motor en de ...
kom ik nog goedkoper uit dan alle onderdelen samen.

Toch zie ik niet het nut ervan in om met een 2s lipo te vliegen, tenzij je op hv gaat vliegen.... Enige voordeel heb je als je interne bec gaat... Dan hou je spanning om te kunnenautoroteren... Maargoed een kontronic met bufferpack doet dan hetzelfde.... En idd een 2s lipo weegt niet veel...

Ik voor mij moet zeggen,
mijn laatste heli was een 700e fbl,
bebouwt aan de bouwtafel,
ingestellt aan de PC en aan de bouwtafel,
testvlugt top, iets van 10 vluchten nu op zijn rug, en ga nu fijntunen

ik ga naar buiten vliegen,
da heeft de discussiestarter tijd
om wat uit te zoeken met de veeeele info.
en suc6 @Willem-Jan:

en wat laten horen wat het woord en afspraak voor maiden, hahahaha

onzin, met mijn externe BEC op de 700er met een 2650mah lipo,
vlieg ik zonder moejte 10 keer á 5-7,5 min. dat is genoeg voor een dag,
en dan moet toch de service buurt komen!

Die lipo = 165 gr. met kabel en stekker (= niet een s5 % van het gewicht van de heli)
Neem in plaats van een lipo dan een life(po4) accu en je kan die bec (ofwel regulator) er ook tussenuit halen :) Een voorwaarde is dat je electronica geen moeite heeft met ~6,5 volt.
Op mijn 6hv met een hyperion 1450 life accu en servo's 3x ds610 en 1x ds650 daalt de spanning onder belasting toch naar ca 6 volt dus dat zal geen probleem zijn.

heb ik ook in de schaal heli,
dan heb je nog een kabeltje, dat reduciert naar 5,0 volt,
kijk ma bij 5,1V two-way step/down voltage regulator (k10381TA) align

De scorpion 4035-560 wordt ook genoemd, maar als ik daarna zoek lees ik over gestripte tandwielen...afstelfout in de curves/governor/slowstart of overpowered voor de 600?

Ik heb klaar liggen om in te bouwen, ik laat het wel weten maar denk dat het wel goed gaat icm de slant gear van de 600 pro... Ik vlieg nu de 4035-500 en vind dit niet echt spannend...trouwens bij de 4035 moet je de servo's wel kantelen anders loopt de motor aan tegen de servo's ...

heb ik ook in de schaal heli,
dan heb je nog een kabeltje, dat reduciert naar 5,0 volt,
kijk ma bij 5,1V two-way step/down voltage regulator (k10381TA) align

Uwe, let ff op: als ik mij niet heel sterk vergis zit er gewoon een diode in dat ding, waardoor deze ALTIJD ongeveer 1 volt reduceert
dus als je boordspanning 5 volt is, zal de spanning aan de andere kant van dat ding opeens 4 volt zijn

De scorpion 4035-560 wordt ook genoemd, maar als ik daarna zoek lees ik over gestripte tandwielen...afstelfout in de curves/governor/slowstart of overpowered voor de 600?

Wat de laatste tijd nog wel gebeurt, zeker met de huidige generatie zeer sterke motoren, is dat het tandwiel de bottleneck wordt

inderdaad een afstelfout in de curve, te enthousiast optoeren of te groot verschil tussen 2 punten en je hebt een uitdaging..
die motor trekt het nl, het tandwiel kan dit dus niet aan

de scheve vertanding schijnt al vele malen beter te zijn, maar het blijft een beetje opletten bij het afstellen

Uwe, let ff op: als ik mij niet heel sterk vergis zit er gewoon een diode in dat ding, waardoor deze ALTIJD ongeveer 1 volt reduceert
dus als je boordspanning 5 volt is, zal de spanning aan de andere kant van dat ding opeens 4 volt zijn

Dat kan, ook als ik de prijs bekijk,
ik heb die alleen bij lipos in gebruik,
bij Nimh accus met 4x1,2 = 4,8 heb ik die niet, kloopt! Dank je

ik maak ff een vergelijking met de 6HV, Nooit gestripte tandwielen, motor is een power house standaard!!!!

Geen problemen met de taillratio. ook geen problemen met de FBL kop zoals de DFC van Align.

Verder de opbouw van de Compass is eenvoudiger en bestaat uit minder onderdelen.

Zet er een 11T pinion op met een goede governor (van de YGE of anders van de V bar). en je hebt een power house.

Sorry ik ben dan wel wat bevooroordeeld maar ik ben van mening dat de Compass wel een tandje beter is als een Align.

just my 2 cts

Maar heeft er wel zat gehad... Dus weet waar hij over praat.... Ik ben ook wel van mening dat de 6 hv misschien beter is maar het ging idd om een 600 pro...

Nog een keer uit de openingspost, ik wist niet beter dan de T600 maar er is véél veranderd sinds 2008...de compass ziet er inderdaad ook een leuke heli uit en ook de keuze van de kit staat nog niet vast! De 6hv doet dan ook zeker mee! Zal misschien de titel laten veranderen ;)

ja, een grote wereld,
was in de zomer bij Vario in Duitsland en heb een paar nieuwe dingen gezien, je weet bijna niet meer waarheen,
nou, zoek het maar uit, en suc6 daarmee,
Uwe

keuze van het model heli is natuurlijk ook afhankelijk van wat je ermee wilt gaan doen.
Wil je 3D leren, voornamelijk hoveren, lekker rondvliegen?
Er zijn bijna geen slechte helis te koop als je naar de betere merken kijkt (:) ) maar sommige helis hebben bepaalde minpunten of pluspunten en afhankelijk van je eisen/verwachtingen zal de heli dus een goede keus voor jou zijn.

Persoonlijk zou ik de 600pro niet kopen vanwege de servo/motor positionering, frame flex, lipo ruimte, beperkt tot 603mm bladen, lage tailratio. Maar afhankelijk van je verwachtingen en gebruik hoeft dit allemaal geen probleem te zijn.

Je kunt ook nog naar een Mikado Logo600SX kijken (komt binnenkort uit) is een iets geupgrade 600 3D.
Enige nadeel bij die heli is de afstelling van de tailcase en gearmesh (door hearingbone gear) verder is het een super duurzame heli (mits max 2250rpm en geen knalhard 3d collective mismanagement)

Sab Goblin 630, momenteel zelf aan het testen, nog weinig te zeggen over lange termijn. Heli is behoorlijk zwaar en is geen 600 meer. Het zit tussen 600 en 700 in vandaar dat het het specifiek de 630 noemen. http://www.heli-addicted.nl/viewtopic.php?f=232&t=3313

Andere optie, Thunder Tiger X50e,

Ik was aan het 3D-en begonnen maar door diverse omstandigheden is de boel tot stilstand gekomen en hoewel ik voor volgend jaar me geen illusies maak hoop ik toch tot wat serieuzere 3D te geraken maar de tijd zal het leren!

@gevaho:

het is nu aan de discussiestarter,
omdat,
ik heb geen compas
en jij geen align

Ik heb idd geen Align meer, heb er verschillende gehad en nu ik Compass vlieg is Align helemaal uit de gratie bij mij ;)

En Danny maakt ook een paar hele goede punten. Verder zijn er meerdere opties in de 600 klasse, ik kan alleen maar mijn ervaring delen over de Compass heli's.

Heb er nu 2 gehad voor heen de Atom 5.5 die mij erg goed beviel, vandaar ik dus nu ook zijn grote broer vlieg. ( De 7HV staat ook hoog op mijn wishlist)

Een tip, kijk eens op een ECHTE heli site zoals helifreak, elke heli zijn aparte forum met alle info die je per heli nodig hebt om tot een keuze te komen.

Back