Richard Branderhorst
PH-SAM
Ton,
Ik kijk even naar mijn Hotspot, 1570 cm spanwijdte, dus dat komt aardig overeen.
Deelbare vleugels zouden mooi zijn, maar het blijft een waterkist...dat is allemaal weer extra werk het waterdicht te maken. Ik kan 1680 wel vervoeren in mijn bus., standaardje maken zodat hij er op zijn zijkant in past en klaar.
Kijk eens hoe het eruit ziet als je de verticale staartvlakken onder een hoekje zet, naar binnen toe, ál la Hotspot, ziet ie er sneller uit denk ik. De grootte van de staartvlakken kan ook flink wat minder denk ik. De Northstar, had maar een zeer kleine enkelvoudige staart, maar was ook een notoire zwabberbak, althans die van mij.
Het stabilo kan een hoogteroer hebben, wat de HS mist. De ailerons deelbaar maken zodat je nog een leuke kraaienmixer kunt programmeren voor de landing.
Een paar "hardpoints" in de vleugel, waar je een simpel insteek gear kunt plaatsen om vanaf land te kunnen vliegen.
De Northstar heeft tipdrijvers die aan de achterkant plat zijn, dat geeft een enome weerstand bij hoge snelheden, de tipdrijvers zouden we meer de vorm van mini drijvers kunnen geven, steken ze naar achteren uit, ziet er leuk uit denk ik. Alhoewel, hoe zit het dan met de landing met hoge invalshoeken...
Zou een remklep nodig zijn? Doorgaans heb je op water genoeg ruimte, dat is niet kritisch, maar je hebt daarentegen geen wielen die je kunt laten zakken om te remmen.
Ik kijk even naar mijn Hotspot, 1570 cm spanwijdte, dus dat komt aardig overeen.
Deelbare vleugels zouden mooi zijn, maar het blijft een waterkist...dat is allemaal weer extra werk het waterdicht te maken. Ik kan 1680 wel vervoeren in mijn bus., standaardje maken zodat hij er op zijn zijkant in past en klaar.
Kijk eens hoe het eruit ziet als je de verticale staartvlakken onder een hoekje zet, naar binnen toe, ál la Hotspot, ziet ie er sneller uit denk ik. De grootte van de staartvlakken kan ook flink wat minder denk ik. De Northstar, had maar een zeer kleine enkelvoudige staart, maar was ook een notoire zwabberbak, althans die van mij.
Het stabilo kan een hoogteroer hebben, wat de HS mist. De ailerons deelbaar maken zodat je nog een leuke kraaienmixer kunt programmeren voor de landing.
Een paar "hardpoints" in de vleugel, waar je een simpel insteek gear kunt plaatsen om vanaf land te kunnen vliegen.
De Northstar heeft tipdrijvers die aan de achterkant plat zijn, dat geeft een enome weerstand bij hoge snelheden, de tipdrijvers zouden we meer de vorm van mini drijvers kunnen geven, steken ze naar achteren uit, ziet er leuk uit denk ik. Alhoewel, hoe zit het dan met de landing met hoge invalshoeken...
Zou een remklep nodig zijn? Doorgaans heb je op water genoeg ruimte, dat is niet kritisch, maar je hebt daarentegen geen wielen die je kunt laten zakken om te remmen.