Sharky ontstaan uit de North Star

folie

Vandaag nog even tijd gevonden om folie te halen.
Ga als de kist ruwbouw klaar is deze even keuren of ik wel of geen glasmat ga gebruiken.
Ga hem zowizo folieen met oracover en volledig in de G4, of was het nou glitsa? weet het niet meer :wink: , zetten, eerst in de polyeurethaan en dan folieen natuurlijk.
Gaat toch nog zo'n 8 meter folie in zitten, het gaat ferrari rood worden, misschien wil shell me een beetje sponsoren met de kero?

Ger.

wow! 8 meter folie, wordt-ie toch nog zo groot dan?!
Ik denk dat voor het airframe, voordat je gaat bespannen het geen kwaad kan om in een laagje spanlak of G4 te doen.
Omdat de vleugel zo dicht bij(cq IN ) het water ligt, zal iedere spleetje water binnen laten. Onder druk, zoals bij de landing, onstaat plaatselijk erg hoge druk, die zelfs door "waterdichte" aluminium en kunststof drijvers in de 1/1 luchtvaart doordringt.
Of langs een zwembroek en een dubbele sluitspier kan dringen bij een mislukte duik in het water. :)

Eindafwerking weet ik ook nog niet, onderkant indekken met dun triplex?

Jongens als die twee waterjets een keer vliegen dan moeten die wel even in formatie op film gezet worden ;-)

Richard,

wow! 8 meter folie, wordt-ie toch nog zo groot dan?!
Denk dat het mee valt kon nog over de stapel onderdelen heen kijken.
Het waren maar twee zakken vol en dat nog zonder het hout voor de indekking.

Berto,

Ja die twee in formatie moet zeker een spektakel geven.

Ton

Ja heb begrepen van Ger dat de kist ruwbouw klaar staat en dat de vleugels elk moment op de romp gaan.

Als alles goed gaat hebben we op de volgende meeting een turbine kist:D.

Ton

Eindelijk doet de foto up load het weer.

Het freespakket uitgestald.

124047bde2273b714.jpg

124047bde226f1d1a.jpg

Effe passen.

124047bde2276d06c.jpg

PS de romp staat ingespannen, uitgelijnd te drogen.

Inderdaad heel prettig bouwen zo, alle passingen zitten mooi geklemd in de slotjes, paar kleine dingetjes kunnen beter waarvan Ton op de hoogte is zoals een paar ribben die niet helemaal mooi bol lopen en wat balsa stringers die beter van triplex kunnen zijn.
Verder gaat het wel goed komen, plaatjes volgen nog.

Ger.

Jammer dat de linkjes niet meer werken wou graag de foto's zien. Ik wil ze wel via mijn webspace op het forum zetten........

Mvg,

Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien kijkt Ger mee en kunnen we hem motiveren dit project weer op te pakken, hoewel ik twijfel hij zal nu wel bezig zijn met zijn P38.

Of misschien deze toch maar een keer verder uitwerken is een verkleinde uitvoering voor 90mm fan
midishark.jpg

midisharkopen.jpg

Ton

Tja, die Ger moet deze waterjet maar eens afbouwen :yes:

Wil nu ook wel eens een jet vanaf het water zien vliegen in het echt ;-)

Back