Shock à la Extra 300 van RCpowers [NU MET FILMPJE!]

Het geheel is gemaakt van 2mm depron

Waar haal je dat? of bedoel je 3mm?
wat betreft de shock: veel mee vliegen, ga je een hoop plezier van hebben ;)

@ takeoff, Ik heb het niet op honden. Een wraakzuchtige hond heeft namelijk mijn shockflyer op de 7e vlucht al totall loss gebeten. Normaal gaan mijn shocks toch wel ~100 vluchten mee. Dat komt dan neer op 2-3 maanden.

grt Ron

2mm depron haal ik bij Quartel. Bevalt me wel, maar is ook wel fragiel.

100 vluchten in 2 maanden??? Dat haal ik niet hoor:)

Bedankt!

we zaten in Hinterbichl, vlakblij Pragraten, vlakbij Virgen, in Oost Tirol, dichtbij de Gross Venediger, een beetje in de buurt van Innsbruck, in het Oosten van Oostenrijk. Weet je het ongeveer? ;)

Ik zie dat Mayrhofen helemaal niet zo ver daar vandaan is...

Bedankt!

we zaten in Hinterbichl, vlakblij Pragraten, vlakbij Virgen, in Oost Tirol, dichtbij de Gross Venediger, een beetje in de buurt van Innsbruck, in het Oosten van Oostenrijk. Weet je het ongeveer? ;)

Ik zie dat Mayrhofen helemaal niet zo ver daar vandaan is...

ïk snap het :-)

in de zomer zitten we meestal in mayrhofen in de winter in imst,
dit jaar naar italie volgendjaar hopelijk weer naar oosterijk,

mooie video!, die catch op het laatst is cool:cool: een mooiere achtergrond dan op mijn video, Misschien kan het hoveren wat stabieler als je het zwaartepunt iets verder naar achteren verplaatst , ik heb het zwaartepunt 1 cm achter de voorgeschreven plek/

Ik heb inmiddels mijn extra wat torsiestijver gemaakt.
Dit heb ik gedaan met carbon staafjes van 1.2 mm diameter. In eerste instantie wilde ik dit met 6 mm depron doen omdat ik dit nog had liggen, maar met carbon is het lichter ( 1,5 gram carbon i.p.v. 12 gram depron) . de constructie is echt veel steviger nu.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Met carbon is het nog veel mooier dan mijn constructie. Mijn carbon was dan ook zo goed als op... :)

Maar dat is mooi gedaan!

En een goede tip van het zwaartepunt, ik zal het eens proberen! En ja, zo'n achtergrond zal je in nederland nooit krijgen. Het was prachtig daar in Oostenrijk!

Laatst bewerkt:
Ik ben ook begonnen met een kleinere versie van de rcpowers extra 300
spanwijdte 82 cm van 3 mm depron. Als setup gebruik ik een turnigy 19 grams motortje met een 6A regelaar en HXT500 servo's met een 360 mAh 2s lipo'tje ( is nog onderweg vanuit China).

Streefgewicht 150 gram, de helft dus van de grotere uit 6 mm depron.

Vraagje hoe kan ik de motor het beste monteren?

full

full

Haha leuk! Je hebt dus exact dezelfde setup als ik :)

Voor de motor heb ik een vierkantje balsa op de neus geplakt, met daar de motor opgeplakt met UHU por. Wel heb ik dat vierkantje flink verstevigd van achter want anders overleeft hij een neuslanding niet...

Ik zie dat jij het stabilo niet in een keer met de romp hebt uitgesneden. Ga je die er gewoon bovenop plakken?

Oja, die 150 gram gaat je denk ik wel lukken als je een beetje zuinig met lijm bent!

(enne, maiden filmen hè???)

Groet,

Ludo

Oke met balsa. Uhu-POR heb ik niet, ik zal het met epoxy proberen.

De romp heb ik inderdaad in 2 stukken gemaakt. Dit heb ik gedaan omdat ik dan de vleugel uit 1 lang stuk kan maken zodat ik er een voorlijst van carbon op kan lijmen die helemaal door loopt. Maar ik vind de vleugel alleen met kruisverbinding al stevig aanvoelen. Ik weet niet of die voorlijst echt nodig is, ik laat het van het eindgewicht afhangen.

Verder vind ik het prettiger bouwen, je kan alle horizontale delen op een vlakke ondergrond leggen en op je gemak alles loodrecht lijmen. Hij is trouwens al af, ik wacht op de electronica...

Ik zal zeker een filmpje maken, ik zal ook snel een nieuw filmpje posten met mijn 6 mm versie waarmee ik vanvond nog gefladderd heb. Ik heb net nog wat opgenomen, Ik moet echter nog het een en ander wegknippen uit de video (ander istie :sleepy: boring)

Zo is de mijne eruit komen te zien. Moet de ailerons nog eens goed maken, zit teveel ruimte nu tussen aileron en vleugel. Ook is ie verstevigd aan de onderkant tegen het torquen van de romp.

even de baas spekken ;)
P6070043.JPG

Korte video met hoveren van mijn rcpowers extra 300, 6 mm depron
spanwijdte 90 cm.

Zo is de mijne eruit komen te zien. Moet de ailerons nog eens goed maken, zit teveel ruimte nu tussen aileron en vleugel. Ook is ie verstevigd aan de onderkant tegen het torquen van de romp.

even de baas spekken ;)

Zooo, strak gedaan hoor. Heb je het gewoon met viltstift gedaan of...???

Mooi gebouwd Spijker...

Kan iemand even een directe link plaatsen voor de tekeningen ?

gr Gert

[url=http://www.rcpowers.com/forum/showthread.php?t=625]RCPowers FREE Extra300 PDF *FREE FMS MODEL ADDED* - RCPowers Forum

Alstublieft:cool:

Het gele heb ik met acrylverf gedaan, verdund met water. En de zwarte lijn is met een dikke markeerstift gedaan.

De letters van XS4ALL zijn 2 stickers :cool:

Ziet er goed uit, zo goed dat ik vind dat je hem in de baas z'n tijd mag afbouwen... Mijn volgende shock moet ik ook maar eens mooier maken.

@ Ludozzz

Hoveren heb ik aardig door, maar torquen nog niet.
Als bij het torquen de onderkant van het vliegtuig naar mij toe gericht is moet ik denken welke kant ik op moet tegensturen ( vooral met richtingsroer) en dan ben je steeds te laat. als je nog tips hebt om dit snel onder de knie te krijgen zijn die van harte welkom..

Back