Shock à la Extra 300 van RCpowers [NU MET FILMPJE!]

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Ludozzz, 7 jul 2009.

  1. gertbartelink

    gertbartelink

    Lid geworden:
    15 jun 2003
    Berichten:
    731
    Locatie:
    Kampen "The city that rock's, the city that never
    Persoonlijk vind ik die T pluggen (Deans connector) helemaal SUCK.

    Gewoon goudcontacten of multiplex stekkers gebruiken...en ja: Je zal ze zelf er aan moeten solderen, of iemand vinden die dat even voor je doet..:D

    gr Gert
     
  2. mijn vader heeft wel een soldeer bout ;)

    maar als ik op die Lipo dus een goud contact wil maken, moet ik de t plug eraf knippen..

    maar is T-Plug wel beter dan JST?
     
  3. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Gewoon de oude connector van de regelaar af solderen of knippen en de nieuwe aan de huidige draad solderen, krimpkousje eromheen, klaar.

    Zorg dat je tijdens het solderen 2 stekkers in elkaar hebt, dit zorgt ervoor dat het het contact niet kan verschuiven binnen het plastik door de hitte. En doe het krimpkousje alvast om het draad voor het solderen, later kan die niet meer (iedereen vergeet dat zo af en toe ;))

    Deans zijn veel beter dan de jst, veel lagere weerstand en kan daarom veel meer stroom aan, 40-50A volgens spec/berekeningen. kortstondig bijna 100A in de praktijk.
    Ik gebruikte ze vroeger ook, prima stekker. Je moet ff doorhebben hoe ze makkelijk in elkaar kunnen.

    Ik vind ze voor dit toestel wat groot (hier zijn micro deans voor, zelfde systeem), en geef zelf de voorkeur aan goudcontacten. Ik gebruik voor dit soort dingen 2,3 (maar je zou net zo goed 2 kunnen gebruiken) en 4mm voor alles erboven (90A is nu mijn max)
     
  4. Jonasz

    Jonasz

    Lid geworden:
    7 jul 2009
    Berichten:
    393
    Locatie:
    Halen (België)
    Hoe heb jij die shockflyer uitgesneden?
    Ik ben aan m'n eerste bezig, maar die is nie overal even recht..
     
  5. dutchspider9

    dutchspider9

    Lid geworden:
    2 jun 2008
    Berichten:
    984
    Locatie:
    hengelo
    heel scherp mesje gebruiken (zou gewoon nieuw setje halen aleen voor depron) niet recht.. tja ik zou het dan opnieuw snijden, op de rechte stukken gewoon een rij/liniaal erlangs houden en daar langs snijden. is het mesje niet scherp kan je prima de stukken gebruiken die je al uitgesneden hebt omdat je het met een bot mesje niet mooi krijgt.

    Justus
     
  6. Jonasz

    Jonasz

    Lid geworden:
    7 jul 2009
    Berichten:
    393
    Locatie:
    Halen (België)
    ok thx !
     
  7. jaimygo

    jaimygo

    Lid geworden:
    23 jan 2008
    Berichten:
    256
    Mijn extra 300 is net klaar. :)
    alleen nog verven en elektronica kopen.
    hier een foto,
    [​IMG]
    naast mijn HK 450

    Gr. Jaimy
     
  8. james

    james

    Lid geworden:
    5 jun 2009
    Berichten:
    373
    Locatie:
    Vliegveld
    Hallo iedereen,

    ik heb al een tijdje het idee om een shock te maken en ik heb hier ook alle spullen voor alleen is mijn kleinste lipo maar 2s 800 lukt het om hier de 90 cm versie van te maken? of moet naar een meter gaan ?

    alvast bedankt

    James
     
  9. markjuhh

    markjuhh Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    7.294
    Locatie:
    Gilze
    Hey

    Ik vlieg een 80 cm versie met 3s 1000mah ;)

    Groeten
     
    Laatst bewerkt: 29 jun 2010
  10. Lindert

    Lindert

    Lid geworden:
    12 nov 2009
    Berichten:
    1.500
    Locatie:
    België
    Hallo,

    Ik had dit plannetje nu al een tijdje liggen ;)
    En wil er eens aan beginnen het is eigenlijk om te leren hooveren enz...
    Heb dit topicje helemaal doorlezen en kwam tot dit =
    HobbyKing Online R/C Hobby Store : TowerPro BM2408-21T / 18A BEC / 9x3.8 Prop Combo dit is dus een goed setje voor te hooveren en wat zotte dingen :D
    als lipo heb ik nog 3 7.4 1000 MAh's liggen kan ik deze gebruiken ?

    Ik heb de voledige versie van 90 CM en maak hem uit 6 mm depron ;)

    owja servo's worden HXT 500

    Maar dat setje kan ik perfect gebruiken ?

    Groeten Lindert
     
    Laatst bewerkt: 13 jul 2010
  11. Lindert

    Lindert

    Lid geworden:
    12 nov 2009
    Berichten:
    1.500
    Locatie:
    België
    Niemand ?
     
  12. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Ik zou om te beginnen een shockflyer niet van 6mm depron maken, word hij zwaarder van maar niet perse stijver of steviger.

    Daarnaast is dat niet de meest ideale motor, zwaar uit zichzelf en je moet hem dan nog monteren en er een prop saver bij op doen.
    Als je graag de 2s 1000mAh lipo wilt gebruiken zou ik deze motor nemen, HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 3020 Brushless Outrunner Motor 1800kv
    Met een 8X4,3 gws prop en een 10A regelaar.
    Die motor heeft de propsaver en een montage kruis ingebouwd, ideaal voor een shockflyer.
    Hij heeft lekker veel vermogen en weegt 'maar' 24g, klaar om te monteren
     
  13. Lindert

    Lindert

    Lid geworden:
    12 nov 2009
    Berichten:
    1.500
    Locatie:
    België
    En wat moet ik hem dan maken ? 3mm ? heb hier nog 5m² 6 mm liggen (andere projecten tussendoor) en wat is lekker veel vermogen ? Verticaal ?
    welke carbon buisjes moeten er dan in de vleugels en romp? kan ik voor die motor 2 mm gold plugs gebruiken ? het beste is dat ik JST stekkers gebruik voor de batterij en ESC? klein en minder gewicht. ik heb hem het liefst wat zwaarder als er wat meer wind is ...
    Spec.
    Battery: 3 Cell 3S/11.1V Kan hier dan wel een 2 cell op ? RPM: 1800kv
    Max current: 10~12A
    No load current: 7.4V/0.6A
    Current capacity: 16A/20sec
    Internal resistance: 0.145ohm
    Dimensions: 12x30mm




    groeten

    lindert
     
    Laatst bewerkt: 14 jul 2010
  14. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Ja, op die motor kan 2s. Ik snap niet waarom daar 3s staat. Het kv is nogal hoog voor 3s als je die motor op een shockflyer zet.

    Met lekker veel vermogen bedoel ik in dit geval dat hij sneller verticaal omhoog gaat dan ik normaalgesproken met een shockflyer horizontaal vlieg. (zolang je het gewicht onder de 200g houd) Daarboven gaat hij ook nog wel verticaal, maar minder snel.


    Ik zou hem van 3mm maken, met 1,5-2mm koolstof in een v onder de vleugel, en 1mm voor naar de staart en de neus. En 3X0,1 tegen de voorlijst van de vleugel en eventueel langs de zijkanten van de staart.
    Hier een voorbeeld, foto1, foto2

    Bij dit soort kleine motoren gebruik ik geen stekkers tussen de regelaar en motor, en haal ik meestal de draden van de regelaar af zodat de motor direct op de print gesoldeerd is. Scheelt het gewicht van de draden, het tin en de krimpkous.

    Jst stekkers zou ik niet gebruiken, grote kans dat ze bij 10A doorbranden. Ik zou 2mm of 2,3mm goudcontacten gebruiken.
     
  15. Lindert

    Lindert

    Lid geworden:
    12 nov 2009
    Berichten:
    1.500
    Locatie:
    België
    Nando, ik heb zo mijn eigen manier van carbon inbouwen :) ik neem de soldeerbout en laat hem zakken in het depron dan die carbon erin met UHU-POR.

    Ik ga voor alles 2 mm koolstof gebruiken het mag wel wat zwaar worden het is maar om wat te oefenen met 3D stunt's enz...
    Kan ik anders MPX connector's gebruiken voor de batterij ?
    Die motor is op BK kan deze ook het klusje klaren ? http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idproduct=6547
    Is het ook mogenlijk met deze motor om 6 mm te gebruiken ?



    Lindert
     
    Laatst bewerkt: 14 jul 2010
  16. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Rond koolstof verzinken in depron is niet nuttig imo, weegt meer zonder dat het iets toevoegd tov plat.

    Lichter vlegt gewoon beter, voor buiten maak ik hem niet anders dan voor binnen, ze zijn al stijf genoeg op die manier.
    Juist om het te leren helpt het als je kist het je makkelijk maakt.


    Die motor heeft duidelijk minder vermogen dan degene die ik linkte. Ik heb hem vaak gebruikt maar bij een shock van 160g+ vond ik het bij momenten wat weinig voor indoor 3D vliegen, hooveren gaat nog prima, maar bij rollende looping wil hij nog wel eens stilvallen. En die van jou word waarschijnlijk zwaarder. Ik had er een 8x6 prop op.
     
  17. Lindert

    Lindert

    Lid geworden:
    12 nov 2009
    Berichten:
    1.500
    Locatie:
    België
    Ja en ik hou echt wel van snelheid al is het maar een schok.
    Heb nog eens lopen kijken HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 28-26-CQ 1300Kv Brushless Outrunner ik heb ook nog een depron plannetje waar ik deze motor nodig zou hebben , hij heeft wel meer vermogen waardoor ik hem ook zwaarder zou kunnen maken , nu is het gewoon voor experimenteren enz ... hier moet dan ook een 8x4 op op een 2 cell het is met propsaver maar ik zie geen vijsjes om je elastiek aan te zetten ...
     
    Laatst bewerkt: 17 jul 2010
  18. die

    die

    Lid geworden:
    16 aug 2009
    Berichten:
    52
    Locatie:
    meerhout
    ik wil ook zo'n vlieger gaanmake, ik heb een maand geleden een boot helemaal gemaakt.
    maar op gebied van vliegtuigen heb ik geen erv.
    ik heb enkele vragen,
    1. kan ik in de hobby king depron kopen?
    2. welke motor, propelor, servo's, snelheidsregelaar, zender en ontvanger kan ik het best kopen in hobbyking(zogoedkoop mogelijk)?
    3. en waar zijn de 3mm carbon buisjes voor?
     
  19. markjuhh

    markjuhh Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    7.294
    Locatie:
    Gilze
    Hey

    Antwoord op vraag 1: Nee
    Antwoord op vraag 2 en 3: Staat in dit draadje uitgebreid beschreven! Even lezen dus!

    Vergeet niet dat dit GEEN beginners toestel is en dus de kans groot is dat hij de 1e vlucht niet overleeft!

    Groeten
     
  20. die

    die

    Lid geworden:
    16 aug 2009
    Berichten:
    52
    Locatie:
    meerhout
    hoe kan ik er mee leren vliegen zonder hij onmiddelijk crasht?
     

Deel Deze Pagina