Shockflyers

• Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
Rene zei:
Nou 20 euro voor een Tsunamie 10 is wel heel erg goedkoop....nieuw gekocht ?

Nieuw, bij Advanced Hobby Technics Almelo.

Heb daar mijn Ikarus ook weg voor 20 euro!

Vandaag weer voor het eerst sinds lange tijd weer indoor gevlogen. Alleen mijn accu's zijn niet echt geweldig meer. In mijn 700 ma pakket krijg ik nog een maar een 450 ma uit. En uit mijn 450 ma pakketjes krijg ik maar iets van 300 ma.
Het is dus tijd voor nieuwe accu's maar ja welke zijn het beste? De etec's die ik heb hebben na een jaartje dus al de geest geven. Ik zit zelf te denken aan kokam's 340. Maar zijn er nog andere alternatieven??

En welke servo's zijn beter dan waypoints 060 ( d47 of ds44 digi ???)

Hee Bas,

Waar ben je dan wezen indoor-vliegen? Ben jou in Alphen toch niet tegen gekomen?

Mijn mini-lipo's zijn ook allemaal een beetje hun fut kwijt. Vindt die Etec's 450 toch een handig formaat hebben en het huidig setje heeft nu 2 redelijk actieve indoorseizoenen achter de rug.
Blijkbaar is dat stil liggen (en evt. nog vol) net zo funest als regelmatig gebruiken.

Bij B-P-P dus een nieuw setje ETEC's besteld, hoop deze binnenkort te ontvangen.

Momenteel ook veel gebruikte celletjes zijn de Hyperion/Fligthpower/Polyquest 300's, ook licht en hebben behoorlijk punch. Voor langere vliegtijden kun je de 400's nemen met wat extra straf-grammen, zijn ook zwaarder belastbaar.

Kokam's 340 voldoen ook goed, alleen hoe weet je dat je 'verse' hebt?

Waypoints 060 is een goeie prijs/kwaliteit servo, voor als het niet op het laatste grammetje aankomt.

DS 47 (Robbe Pico 31, etc) worden nog steeds als DE indoor-servo beschouwd, licht en nauwkeurig.

Van de DS 44 digi heb ik nog weinig gehoord, let op Dymond koopt z'n servo's op verschillende plaatsen in. Dus die digi's kunnnen compleet anders zijn dan de DS 47.

Rick

Ik ben zondag wezen vliegen in Oisterwijk. Dit was een proef meeting om te kijken of het mogelijk was om daar te vliegen en of er animo voor was.
Het waren 2 tennis banen en de hoogt was zo'n 6m tot de lampen. Dus groot genoeg om fatsoenlijk te fladderen.

Rick, waar bestel je trouwens je die etec's besteld?
Want op zich deden ze het wel aardig en het formaat was inderdaad heel handig.
Maar ik dacht eigenlijk nadat we weer een jaartje verder zijn er ook wel weer wat beters op lipo gebied zou zijn. Maar dan worden het waarschijnlijk toch weer de 450 etec's

hallo

ik wil ook beginnen met een shockflyer vliegen!!
maar is gelijk een shocky nemen al goed of raden jullie me eerst een ander model vliegtuig aan?
ik dacht aan een : ikarus superstar

philip

Pjotrrr zei:
1,5mm staafjes zijn prima, het holle 2mm is wat lichter maar erg prijzig...
Ik verbind de twee kruizen onder de romp inderdaad met wat staalgaren en CA.
In het midden van elk kruis ook een staandertje naar de vleugel toe, hier ook garen en CA
Waar de kruizen op 3/5 van vleugellengte het depron raken plak ik meestal een wiggetje van 3mm depron om hier de verbinding te verstevigen.

afb12860.jpg

Dit is zonder meer de beste methode om torderen van de vleugel tegen te gaan, meer foto's op pagina 26 van dit draadje....

heb je de koolstofstokjes gebruikt die erbij zitten? of andere? ik heb er net van 1.2mm besteld voor de vleugel en 0.8mm voor het torderen van de staart tegen te gaan..

mini3dxad-600pix.jpg

Ik ben van plan om de mini 3dx die ik nu op de elktronca na dan vliegklaar heb
(zie foto hierboven)met een fietsbel omdat ik 90% van mijn vliegtijd buitenvlieg

Dacht ik om hem met deze fietsbel met 8x4.3 prop meer dan 800gram trekkracht of met een apc 9x4.5E 960gram trekkracht
BM2409-12.jpg

zie http://www.rctechnics.nl/product_info.php?products_id=1025
en met deze regelaar
25A Economic Brushless ESC
zie http://www.rctechnics.nl/product_info.php?products_id=969
en 4x TowerPro SG-50 Micro Servos
met een lipo 3S vanaf 1200 tot 2200mah 20C
totaalgewicht van de shockflyer zal tussen de 300 gram en 500 vliegklaar zijn

de shockflyer is volgens de tekening(http://www.foamyfactory.com/plans/mini-3dx-plans.zip) gemaakt alleen is hij niet uit 3mm depron gemaakt maar uit 6mm dus is hij ook wat zwaarder

shockflyer spanwijte 800 mm
romplengte 660 mm

maar kan een gemiddelde shockflyer zoveel power aan? en zal ik met deze setup goed kunne hoveren?
of is het beter om er een lichter fietsbel en regelaar? Zo ja welke fietsbellen zijn goed genoeg voor buiten?

heb nu ook een yak 54 shockflyer,ruwbouw af alleen nog de electronica.
zie bouwverslag bij bouwverslagen forum

Back