Shockflyers

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Guest, 3 dec 2003.

  1. SAAB

    SAAB Guest

    Nieuw, bij Advanced Hobby Technics Almelo.

    Heb daar mijn Ikarus ook weg voor 20 euro!
     
  2. Bas_mvsb

    Bas_mvsb

    Lid geworden:
    6 mei 2003
    Berichten:
    375
    Locatie:
    Breugel
    Vandaag weer voor het eerst sinds lange tijd weer indoor gevlogen. Alleen mijn accu's zijn niet echt geweldig meer. In mijn 700 ma pakket krijg ik nog een maar een 450 ma uit. En uit mijn 450 ma pakketjes krijg ik maar iets van 300 ma.
    Het is dus tijd voor nieuwe accu's maar ja welke zijn het beste? De etec's die ik heb hebben na een jaartje dus al de geest geven. Ik zit zelf te denken aan kokam's 340. Maar zijn er nog andere alternatieven??

    En welke servo's zijn beter dan waypoints 060 ( d47 of ds44 digi ???)
     
  3. Rick NT

    Rick NT

    Lid geworden:
    29 dec 2002
    Berichten:
    1.594
    Locatie:
    Boxtel
    Hee Bas,

    Waar ben je dan wezen indoor-vliegen? Ben jou in Alphen toch niet tegen gekomen?

    Mijn mini-lipo's zijn ook allemaal een beetje hun fut kwijt. Vindt die Etec's 450 toch een handig formaat hebben en het huidig setje heeft nu 2 redelijk actieve indoorseizoenen achter de rug.
    Blijkbaar is dat stil liggen (en evt. nog vol) net zo funest als regelmatig gebruiken.

    Bij B-P-P dus een nieuw setje ETEC's besteld, hoop deze binnenkort te ontvangen.

    Momenteel ook veel gebruikte celletjes zijn de Hyperion/Fligthpower/Polyquest 300's, ook licht en hebben behoorlijk punch. Voor langere vliegtijden kun je de 400's nemen met wat extra straf-grammen, zijn ook zwaarder belastbaar.

    Kokam's 340 voldoen ook goed, alleen hoe weet je dat je 'verse' hebt?

    Waypoints 060 is een goeie prijs/kwaliteit servo, voor als het niet op het laatste grammetje aankomt.

    DS 47 (Robbe Pico 31, etc) worden nog steeds als DE indoor-servo beschouwd, licht en nauwkeurig.

    Van de DS 44 digi heb ik nog weinig gehoord, let op Dymond koopt z'n servo's op verschillende plaatsen in. Dus die digi's kunnnen compleet anders zijn dan de DS 47.

    Rick
     
  4. Bas_mvsb

    Bas_mvsb

    Lid geworden:
    6 mei 2003
    Berichten:
    375
    Locatie:
    Breugel
    Ik ben zondag wezen vliegen in Oisterwijk. Dit was een proef meeting om te kijken of het mogelijk was om daar te vliegen en of er animo voor was.
    Het waren 2 tennis banen en de hoogt was zo'n 6m tot de lampen. Dus groot genoeg om fatsoenlijk te fladderen.

    Rick, waar bestel je trouwens je die etec's besteld?
    Want op zich deden ze het wel aardig en het formaat was inderdaad heel handig.
    Maar ik dacht eigenlijk nadat we weer een jaartje verder zijn er ook wel weer wat beters op lipo gebied zou zijn. Maar dan worden het waarschijnlijk toch weer de 450 etec's
     
  5. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

  6. pip

    pip

    Lid geworden:
    5 okt 2005
    Berichten:
    939
    Locatie:
    Den Haag
    hallo

    ik wil ook beginnen met een shockflyer vliegen!!
    maar is gelijk een shocky nemen al goed of raden jullie me eerst een ander model vliegtuig aan?
    ik dacht aan een : ikarus superstar


    philip
     
  7. lespinoy

    lespinoy

    Lid geworden:
    27 okt 2004
    Berichten:
    1.036
    Locatie:
    belgie
    heb je de koolstofstokjes gebruikt die erbij zitten? of andere? ik heb er net van 1.2mm besteld voor de vleugel en 0.8mm voor het torderen van de staart tegen te gaan..
     
  8. Modelairplane

    Modelairplane

    Lid geworden:
    31 mei 2004
    Berichten:
    651
    Locatie:
    Hei-en Boeicop
    [​IMG]
    Ik ben van plan om de mini 3dx die ik nu op de elktronca na dan vliegklaar heb
    (zie foto hierboven)met een fietsbel omdat ik 90% van mijn vliegtijd buitenvlieg

    Dacht ik om hem met deze fietsbel met 8x4.3 prop meer dan 800gram trekkracht of met een apc 9x4.5E 960gram trekkracht
    [​IMG]
    zie http://www.rctechnics.nl/product_info.php?products_id=1025
    en met deze regelaar
    25A Economic Brushless ESC
    zie http://www.rctechnics.nl/product_info.php?products_id=969
    en 4x TowerPro SG-50 Micro Servos
    met een lipo 3S vanaf 1200 tot 2200mah 20C
    totaalgewicht van de shockflyer zal tussen de 300 gram en 500 vliegklaar zijn

    de shockflyer is volgens de tekening(http://www.foamyfactory.com/plans/mini-3dx-plans.zip) gemaakt alleen is hij niet uit 3mm depron gemaakt maar uit 6mm dus is hij ook wat zwaarder

    shockflyer spanwijte 800 mm
    romplengte 660 mm

    maar kan een gemiddelde shockflyer zoveel power aan? en zal ik met deze setup goed kunne hoveren?
    of is het beter om er een lichter fietsbel en regelaar? Zo ja welke fietsbellen zijn goed genoeg voor buiten?
     
  9. Vortex

    Vortex Guest

    RcTechnics en ook eheli ;)

    Wat zijn we weer grappig vandaag! :lol:
     
  10. Acropilot

    Acropilot Guest

    vraag is al 4 jaar oud maarkom :p

    grts
     
  11. Senne

    Senne

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    960
    Locatie:
    maasmechelen
    nu heeft de topic starter tenminste een antwoord op zijn vraag gekregen!!! :p
     
  12. Vortex

    Vortex Guest

    Eigenlijk wel jah.. :hammer:


    Dus nu weer :eek:ntopic: !!
     
  13. Senne

    Senne

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    960
    Locatie:
    maasmechelen
    heb nu ook een yak 54 shockflyer,ruwbouw af alleen nog de electronica.
    zie bouwverslag bij bouwverslagen forum
     

Deel Deze Pagina