Shockflyers

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Guest, 3 dec 2003.

  1. Modelairplane

    Modelairplane

    Lid geworden:
    31 mei 2004
    Berichten:
    650
    Locatie:
    Hei-en Boeicop
    hoe heb je dat landings gestel versterkt aangezien ik ook voor 95 % buiten ga vliegen met deze shockflyer.
     
  2. robbedoes

    robbedoes Guest

    Ik heb het volgende gedaan. Ik heb iets grotere wielen gebruikt van 35 mm. Deze heb ik op een doorlopende as geplaatst van 1,5 mm koolstof. Hiertussen 2 stukjes brandstofslang van ongeveer 5mm lengte. En de wielen aan de uiteinden fixeren met 2 stukjes krimpkous. Deze as heb ik dmv de 2 stukjes brandstofslang aan de bestaande orginele astapjes bevestigd. Hierdoor blijft de bevestiging toch nog flexibel voor al te harde landingen. Onder op de vleugel waar de 2mm koolstof landingspoten in gestoken worden heb ik 2 kleine kunstof plaatsjes gelijmd zodat de stokken niet verder in de vleugel kunnen uitjutteren. Thats all........... Ik heb momenteel geen fotocamera tot mijn beschikking maar heb met de webcam wat foto's proberen te maken.

    Groetjes Robert

    http://foto.modelbouwforum.nl/albums/userpics/10263/Cnv0002.bmp

    http://foto.modelbouwforum.nl/albums/userpics/10263/Cnv0003.bmp

    http://foto.modelbouwforum.nl/albums/userpics/10263/Cnv0004.bmp
     
  3. Vincent

    Vincent

    Lid geworden:
    8 jul 2005
    Berichten:
    125
    Locatie:
    Herk-De-Stad (Belgie)
    Hey ik heb donderdagavond mijn ikarus F3A shock ook eindelijk ingevlogen nadat ik mijn kristal had aangekregen. :D Mijn vliegklaar gewicht is met de 3s700 Etech nu 200 gr en met de 2s450 Etech nu 170 gr. Het vliegt zeer goed alleen had ik de indruk dat mijn motor nog al traag reageerde op de gas. Kan ik dit verandere op de instellingen van mijn CC10?

    groeten
     
  4. Amstel76

    Amstel76

    Lid geworden:
    20 mei 2005
    Berichten:
    940
    Locatie:
    Emmeloord
    Soft start op fast zetten...
     
  5. Vincent

    Vincent

    Lid geworden:
    8 jul 2005
    Berichten:
    125
    Locatie:
    Herk-De-Stad (Belgie)
    Hallo ik heb zo net even de laatste update van CC gedownload wat ik opmerk is dat ik veel meer keuze heb in instellingen dan de vorige software die op mijn CC10 zat. Nu weet ik toch niet zo goed wat ik allemaal moet instellen voor mijn shockflyer?

    Dit zijn de dingen die ik niet weet, hoe hebben jullie dit ingesteld? Ik vlieg met de Python 60.

    Brake Strenght?
    Brake delay?
    Brake ramp?
    Motor response? High?

    groeten Vincent
     
  6. marco bosch

    marco bosch

    Lid geworden:
    13 jan 2004
    Berichten:
    3.704
    Locatie:
    Staphorst
    motor respons high is handig als je snelle respons wil.
    brake delay is om een vertraaging in te stellen tussen het moment dat jij de gas stick dicht gooid en de rem daad werkelijk gaat werken.
    brake ramp is de snelheid waar mee de regelaar de motor tot volle stilstand laat komen dit kan direct naar de delay zijn of kun je langzaam laten opvoeren naar volle rem kracht die je weer in steld bij
    Brake strenght.
     
  7. niels steigenga

    niels steigenga

    Lid geworden:
    17 dec 2004
    Berichten:
    2.222
    Locatie:
    rotterdam
  8. pip

    pip

    Lid geworden:
    5 okt 2005
    Berichten:
    939
    Locatie:
    Den Haag
    weet iemand waar je een RTF shocky kan kopen?
    (inclusief zender)

    en hoe duur is zo'n paket?

    groeten philip
     
  9. Vincent K.

    Vincent K.

    Lid geworden:
    12 feb 2003
    Berichten:
    1.409
    Locatie:
    Drenthe
    RTF? het is al zo weinig bouwwerk.. en het is nog altijd geen beginners kist.. dus zal hij niet RTF geleverd worden.. :D
    met wat leuke losse componenten heb je een niet duur maar erg leuk toestel.. (Het toestel zelf is maar 2,50 aan depron ;) )


    Groeten Vincent..
     
  10. Vincent K.

    Vincent K.

    Lid geworden:
    12 feb 2003
    Berichten:
    1.409
    Locatie:
    Drenthe
    Van deze Vincent to de andere Vincent, de nieuwe software hoeft niet persee goed te zijn. Zoek maar eens op het forum naar software CC10.

    Ik heb zelf ook al regelmatig wat geprobeert, een paar weer terug nog gepost omdat ik alle type software geprobeert had. Echter de oude 1.021 versie (volgens mij) loopt het mooiste. Toen ik de nieuwe er op had staan en er mee rond vloog zei bert van de vecht zelfs .. je hebt zeker die en die versie er op staan.. wat ook klopte.
    Met de oude versie loopt hij het mooiste. Probeer maar eens wat uit.

    Groeten Vincent
     
  11. Vincent K.

    Vincent K.

    Lid geworden:
    12 feb 2003
    Berichten:
    1.409
    Locatie:
    Drenthe
    Van deze Vincent to de andere Vincent, de nieuwe software hoeft niet persee goed te zijn. Zoek maar eens op het forum naar software CC10.

    Ik heb zelf ook al regelmatig wat geprobeert, een paar week terug nog gepost omdat ik alle type software geprobeert had. Echter de oude 1.021 versie (volgens mij) loopt het mooiste. Toen ik de nieuwe er op had staan en er mee rond vloog zei bert van de vecht zelfs .. je hebt zeker die en die versie er op staan.. wat ook klopte.
    Met de oude versie loopt hij het mooiste. Probeer maar eens wat uit.

    Groeten Vincent
     
  12. pip

    pip

    Lid geworden:
    5 okt 2005
    Berichten:
    939
    Locatie:
    Den Haag
    en ik de winkel betaal je er 40,00 euro voor 8O
    (of de motor of zo moet er bij zitten)
     
  13. marco bosch

    marco bosch

    Lid geworden:
    13 jan 2004
    Berichten:
    3.704
    Locatie:
    Staphorst
    dat is omdat de depron bewerkt is en je alle onderdelen nodig om de construktie in elkaar te zetten er bij koopt.
    plus dat de winkel even winst moet maken natuurlijk.
    de elektro is een andere verhaal
    dat is afhankelijk van wat je wil verplaatsbaar op de prijs ladder
     
  14. Patrick99

    Patrick99

    Lid geworden:
    2 jan 2005
    Berichten:
    235
    Locatie:
    Dirksland
    Behalve de 2,50 aan depron, gaan er anders ook nog wat euro'tjes naar carbon. (vleugellijst/versteviging/landingsgestel/roeraansturing).
     
  15. Vincent K.

    Vincent K.

    Lid geworden:
    12 feb 2003
    Berichten:
    1.409
    Locatie:
    Drenthe
    Heeft patrick zeker gelijk in.. maar veel van deze dingen, rudderhorns, aanturing, versteviging en landingsgestel kan je weer recyclen ;)

    al met al een 10tje voor carbon, 6 euro rudderhorns..
    ja 20 euro ben je wel kwijt..
     
  16. MeX101

    MeX101 Guest

    haha dat is me wat
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 okt 2008
  17. aviador

    aviador Guest

    mag ik vragen hoe de scharnieren zitten?
    ik kan niet erg goed zien hoe dat nou werkt,
    ik heb tot nu toe alleen ervaring met snijden, 45 graden schuren,
    en dan plakband, maar ik wil graag iets anders proberen.

    Oscar
     
  18. Vincent

    Vincent

    Lid geworden:
    8 jul 2005
    Berichten:
    125
    Locatie:
    Herk-De-Stad (Belgie)
    Ik ben nu bezig met de Yak 54 maar die kruisversteviging in elke vleugelhelft moet dit van holle koolstof buisjes van 2 mm zijn of gewoon staafjes van 1,5 mm dikte? Moet dit met garen verstevigd worden?
     
  19. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    1,5mm staafjes zijn prima, het holle 2mm is wat lichter maar erg prijzig...
    Ik verbind de twee kruizen onder de romp inderdaad met wat staalgaren en CA.
    In het midden van elk kruis ook een staandertje naar de vleugel toe, hier ook garen en CA
    Waar de kruizen op 3/5 van vleugellengte het depron raken plak ik meestal een wiggetje van 3mm depron om hier de verbinding te verstevigen.

    [​IMG]

    Dit is zonder meer de beste methode om torderen van de vleugel tegen te gaan, meer foto's op pagina 26 van dit draadje....
     
  20. robbedoes

    robbedoes Guest

    Na mijn YAK-54 gecrashed :( te hebben heb ik lang getwijfeld of ik hem moest repareren of een nieuwe maken. De oude heb ik dus toen maar gesloopt om als mal te gaan gebruiken :oops: . Omdat ik een beginnende shockvlieger ben heb ik hier en daar wat meer koolstofversteviging gebruikt op de plaatsen waar de oude gebroken was. Bij de overgang van romp naar kielvlak heb ik aan beide zijdes Oracover op gestreken en deze keer heb ik als scharnier ook Oracover gebruikt in plaats van plakband. (Ik weet niet wat het is maar bij mij laat plakband elke keer los :evil: terwijl Oracover prima blijft zitten). Ondanks al deze verstevigingen zit ik inclusief de Kokam-3S-730 op 250 gram wat volgens mij best nog wel kan omdat ik hem alleen buiten ga gebruiken.

    PS. de oude woog 240 gram! :wink:

    [​IMG]

    De schade

    [​IMG]

    Detail van de schade

    [​IMG]

    Chiquita is born

    [​IMG]

    Klaar voor de maiden


    Groetjes Robert
     

Deel Deze Pagina