Shortcourse topic

Er zijn al veel meer dan 3 Hyper 10SC's in omloop. Coenraad modelbouw in Tilburg krijgt ze haast niet aangesleept. Zo ook de Hyper TT-e. Klanten laten massaal de Traxxas wagens staan.

Hey hallo daar ben ik dan...

Heb zelf ook altijd traxxas modellen gereden...
Helaas zijn deze niet Alwin-Proof dus ben ik op zoek gegaan naar een degelijker model...

Tijdens de G(r)asrace bij MAC Vlijmen heb ik de slash modellen vaker in 'the pit' gezien als op het circuit.... en dat terwijl er zoveel upgrades zijn gedaan om het geheel naar persoonlijke wensen aan te passen...

Volgens mij waren de slashes die meededen vrijwel standaard. Afgelopen dinsdag waren we nog met een stuk of 10 slashes op de baan en dat ging perfect. Ondanks het groffe rijgedrag waren er zeer weinig brokken.

Waarschijnlijk heeft dit te maken dat er in de eerste wedstrijd een Hobao mee deed die tijdens de startbotsingen alles achter zich liet liggen... Na dit ongeval waren er helemaal geen slash modellen meer op het ciruit te vinden.... ;-)

Misschien moet je er ook bij vertellen dat er nauwelijks slashes danwel andere shortcourse trucks op waren komen dagen. (Er waren maar 2 of 3 slashes geloof ik)

Mijn wagen daarintegen was helemaal standaard uit de doos en hiermee heb ik toch een 3e plek gehaald, Nr1 was een Kyoso buggy, Nr2 een losi stadium truck variant, Nr3 mijn Hobao en daarna kwamen de slash modellen pas... ;-)

nr 2 was volgens mij van Tom? Dat is in elk geval een bnk rijder;) De bestuurders van de slashes waren beginnelingen.

Maar goed, zodra mijn wagen 'ready to race' is gaan we het gewoon nog eens rustig bekijken op het circuit van MAC Vlijmen... Om een eerlijke vergelijking te maken tussen deze twee wagens wil ik voorstellen om voor beide short course trucks dezelfde set-up te gebruiken. Daarna zal ik deze review vermelden op mijn website voor de liefhebbers...

Alwin.

Conclusie, ik denk dus dat je hier teveel naar voren laat schijnen dat de slashes zowel qua rijgedrag als qua betrouwbaarheid hele slechte auto's zijn terwijl dit gewoon niet geheel waar is. Jij hebt er volgens mij beginnelingen mee zien rijden dus kun je slecht een conclusie trekken over hoe snel het ding over een circuit kan. Oké, ze zijn dan wel minder wedstrijdwaardig dan de nieuwe generatie short course trucks, maar op betrouwbaarheid is zeer weinig aan te merken.

Laatst bewerkt:
@ Gies

Ik test de wagens voor hobao nederland zodat we de + en - punten ook aan de echte liefhebbers kunnen melden. Ook zinvolle upgrades horen hierbij natuurlijk.... Zal je topic eens doorlezen, misschien zijn er nog aandachtspunten voor mijn Hobao. :-)

De Hyper 10SC is onder verschillende namen verkrijgbaar zoals ofna, jammin, hobao e.d. en de verschillen tussen deze short course modellen zijn echter minimaal... Ondertussen zijn er al meer als 10 stuks hyper TT-e en hyper 10SC modellen verkocht en de nieuwe eigenaren zijn hier (net als jij en ik) zeer positief over...

I.v.m. het inhalen en ingehaald worden.....

Tja, als je nog een standaard wagen rijdt, zonder bijvoorbeeld goede banden, dan heb je in het bochtenwerk natuurlijk niets te zeggen. Wanneer je dan tijdens zo'n wedstrijd ook nog eens vergeet om je esc goed in te stellen, dan denk ik dat het nog niet zo slecht ging... ;-)

Als ik m'n Hobao klaar heb wil ik graag de vergelijking aangaan met andere short course modellen. Elk merk heeft natuurlijk posi- en negatieve punten, maar als liefhebbers onderelkaar kunnen we van al deze zaken leren en e.v.t. zinvolle aanpassing uitvoeren...

@ Murky123

Lijkt me een goed plan, als ik in de mogelijkheid ben zal ik zeker bij zo'n race aanwezig zijn! Zal straks je webside eens bekijken....

Alwin.

@ robin phaser4rs

De slash modellen waren o.a. voorzien van een betere bandenkeus en hadden daardoor wel grip op de baan... enne i.v.m. de beginnelingen.....tja, dit was ook mijn eerste short course wedstrijd hoor.... daar zit dus geen of weinig verschil in...

Ook i.v.m het aantal rijders tijdens deze klasse heb je gelijk, er waren helaas maar 5 wagens aan de start, had ook liever gezien dat het ciruit vol was geweest zoals bij de 2wd buggy's Zeker als ik de short course actie van afgelopen dinsdag in gedachte neem... ;-)

Wanneer jullie denken dat ik de slash een slechte wagen zou vinden, dan is dit verkeerd overgekomen... Het is wel mijn mening dat de Hobao degelijker is gebouwd dan de slash. Beide wagens heb ik getest tot het uiterste (lees niet mee te rijden) en wat mij opviel was o.a. dat de draaiende delen langer heel blijven als het kunststof spul...

Goed of slecht, mooi of lelijk, het heeft allemaal te maken met de persoonlijke keuzes die we maken in deze mooie hobby... Naast een goede wagen is het wel de bestuurder die hiermee overweg moet kunnen... Meningen zullen altijd blijven verschillen, maar zelf vind ik het belangrijker om een gezellige dag/avond te hebben met de andere liefhebbers.

A.s. dinsdag ben ik weer bij MAC Vlijmen dus zouden we de wagens eens langs elkaar zetten voor een waardevolle vergelijking en/of persoonlijke meningen. Nogmaals ik wil de slash helemaal niet afkraken ofzo, dus als je zin en tijd hebt dan zie ik jullie daar...

Alwin

Hallo.
Even iets rechtzetten: de Hyper 10 SC is nooit onder de naam Jammin op de markt geweest!
De Jammin autos komen van de Hong-Nor fabriek en de Hyper en andere Ofna-Hobao autos komen van de Hobao fabriek, het is maar dat je het weet.
Wel erg leuk dat Ofna-Hobao weer in Nederland wordt gevoerd, ik wist dat het eerst via Graupner kwam, maar die stopten ermee, en kwamen met een eigen (veel lagere kwaliteit) 4wd SC.
Dan zal dit merk nu dus wel via Hobao-Europe (zit in Duitsland) komen denk ik??
Ikzelf haal mijn onderdelen uit Taiwan en heel soms uit de USA, omdat er in Nederland dus nauwelijks aan te komen is.
Leuk om te weten dat Coenraad nu dus ook Ofna-Hobao voert, als ik vast zit of met spoed wat onderdelen voor mn Hypers zoek kan ik daar terecht.
Ik dacht eigenlijk dat die winkel al opgedoekt was, ben er wel es geweest, maar behalve Traxxas hadden ze niet zo veel vond ik.
Ik heb trouwens ook een Hyper 9e 1/8 electro-buggy waar ik zeer tevreden over ben.
Deze is ook al helemaal gepimpt en niet meer orgineel!!

De slash rijders zullen wel met calibers hebben gereden. Geen idee hoe die het doen op gras eigenlijk. Ik heb zelf nu helemaal geen goede banden meer. Heb mijn sets volkomen kaal gereden. Afgelopen dinsdag was het dus weer ouderwets driften op de standaard banden met nog minder dan 15% profiel schat ik. Ook leuk trouwens:) Maar helaas kan ik het dus voorlopig nog even niet tegen de hobao opnemen. Komt nog wel. Uiteraard heeft de slash zwakke punten, maar de plastic aandrijfassen zijn daar niet een van als je het mij vraagt. Heb thuis nog 8 auto's staan met stalen assen en ook die zijn behoorlijk aan slijtage onderhevig. Misschien nog wel erger zelfs. De hobao is natuurlijk erg sterk met zijn "buggy-opbouw" en volgens mij ook qua rijgedrag beter dan de slash. Ik heb mijn eigen 1:8 buggy ook pas 1 keer kapot gekregen en daar valt het denk ik aardig mee te vergelijken.

het is dan ook een supersterke wagen voor zijn geld! binnenkort komt de 10SC hier ook in huis!

Er zijn al veel meer dan 3 Hyper 10SC's in omloop. Coenraad modelbouw in Tilburg krijgt ze haast niet aangesleept. Zo ook de Hyper TT-e. Klanten laten massaal de Traxxas wagens staan.

Ik heb er zelf nog niet echt mee gereden. Toen Alwin zijn eerste net had heb ik hem geprobeerd. Maar als je hem vastpakt dan voelt de wagen al heel solide aan en zo gedraagd hij zich ook. Tijdens het bashen op de crosbaan in Liempde heeft Alwin geen stukken gereden en daar heeft hij heel gek gedaan met de auto.
Des te meer reden voor mij om er ook een aan te schaffen en mijn E-Maxx weg te doen.

Zoals Murky al aangaf: kom naar de shortcourse shootout in Bergschenhoek! Kunnen we de verschillende modellen tegen elkaar in actie zien. Rij zelf met de Hong-nor/Jammin SCRT10 en ben benieuwd hoe de hyper het op de baan doet.

je hebt met je hongnor het al eens gewonnen van een sc10 4x4. met 600ste van een seconde op totaal 36 minuten rijden.. ;)
een hyper moet je ook wel lukken. ghehehehe

@"hoboa-review", ik weet nog niet wat ik van een "testrijder" moet vinden, die het met standaard banden op neemt tegen auto's die getunde zijn naar de lokale omstandigheden, en daar dan nog over schrijft ook. Ik weet wel dat je daar je "sponsor" geen goed mee doet. Maar ik benieuwd naar de test verslagen. Waar gaan die gepubliceerd worden?

Volgende week komt mijn Hobao Hyper 10SC binnen in oranje/zwart. Een maat van me heeft er al 2. Is ook al flink aan het bashen geweest en races gereden bij MAC Vlijmen. Slashes die in 2 delen naar de kant gingen en hij reed gewoon door.

Kan haast niet wachten.

Ben jij dan toevallig Luke??

En ja een compleet uitgebouwde en aangepaste Slash tegen een volledig zo uit de box standaart SC10 mag je niet met elkaar vergelijken:wink:

Ik zal wel vragen of Alwin zich hier inschrijft dan kan hij ook zelf reageren.

Slashes die in 2 delen aan de kant gingen? Wat een overdreven onzin die je hier verkoopt. Ik snap dat jullie flink reclame moeten maken omdat jullie zogenaamd testrijders zijn voor Coenraad, maar dit slaat echt nergens op. Mensen strippen wel eens een spurgeartje ofzo, maar ik heb geen enkele slash in 2 delen het circuit zien verlaten.
Ook zijn onze slashes absoluut niet verbouwd. De meeste rijden nog met standaard motor en regelaar en de meesten hebben alleen alu schokbrekers en banden als upgrades. Dus hoezo is dat niet te vergelijken? Zal ik het je nog mooier vertellen. Op het moment dat jullie met jullie stock hobao er waren drifte ik dus wel mooi keer op keer voorbij op mijn originele allereerste setje traxxas banden met nog maar 15% profiel, standaard plastic shocks, standaard vertanding en zonder middendifferentieel upgrade.

Sla dus asjeblieft niet al die onzin uit over hoe geweldig die hobao wel niet is en hoe slecht de slash is, want dan lieg je gewoon. Leer eerst een fatsoenlijk rijden, voordat er allerlei reviews geschreven gaan worden die totaal niet betrouwbaar blijken wegens het gebrek aan race- en afstelervaring van de schrijver.

Laatst bewerkt:
Volgens mij snap je heel mijn punt niet Eelco. Het gaat er niet om welke wagen beter is. ALLE nieuwe 4x4 short course trucks zijn beter dan de slash 4x4 als je kijkt naar wedstrijdwaardigheid. Deze mannen komen gewoon een soort van verkapte reclame maken terwijl ze van het wedstrijdrijden en de afstelmogelijkheden nog geen kaas gegeten hebben. Dat is hetzelfde als een frietboer die advies geeft over welke appels het beste en gezondst zijn.

Ik geef je ook gelijk Robin, RTR zijn ze echt niet zo geweldig, de motor en regelaar zijn lang niet zo goed als een velineon setje en als de stuurstangen een knal krijgen ploppen ze gelijk uit mekaar, de standaard banden zijn alleen goed voor kapotgereden gras en grof zand, maar verder is ie toppie.
Dus die ene post was een beetje optimistisch opgesteld.
En een beetje vreemd, nadat ie op Vlijmen had gereden stond die fantastische wagen meteen op marktplaats te koop??
Beetje vreemd??

Ik was niet bij de wedstrijd ofzo maar de engie slash die ik ooit in 2e heb zien gaan was de mijne toen ik hem met zeventig tegen een paaltje parkeerde... Bovenste deck van het spaceframe aan puin (bovendeck was al stuk...)

Back