Valt wel mee.. Ik denk zelf eerder dat de 4x4 te zwaar is voor het koppel van de 4.5T motor. (is immers 'maar' een 540 motor. )
persoonlijk zou ik dan toch eerder voor een 550 motor gaan. hoger toeren heb je niet per se nodig (bent vrij gelimmiteerd in de vertandingen die je kunt toepassen in de 4x4 ivm de ruimte. ) kunt beter voor een mtoor met meer koppel gaan, zwaarder vertanden kan namelijk wel makkelijk.
en again, dat novak GTB's doorbranden zegt imo nog niet eens zoveel. 't is een 2s regelaar (in tegenstelling tot de MMP, welke 6s aan kan bijv.) Als je die dus op 2s gebruikt zit je al redelijk bij het limiet van de regelaar.
als je de motor dan ook nog eens iets te zwaar gaat vertanden, houdt het nu eenmaal snel op.
motor wekt energie op bij het remmen. als je hem zwaarder vertand word er meer energie opgewekt. als die hoeveelheid groter is dan wat de regelaar in dezelfde tijd om kan zetten in warmte, zal de spanning in de regelaar stijgen. en als je dan over het spannings limiet komt, is het poef.
Heb me op die manier al eens vergallopeerd met een Novak HV-pro regelaar. daarna hetzelfde geprobeerd met een MMM, en die werg gewoon verschrikkelijk warm. maar doordat die 6s aan kon ipv 4s (reed op 4s) is die wel heel gebleven.
My point beeing, 't is neit de regelaar die slecht is, je moet hem alleen niet verkeerd gebruiken. als je de limieten an de motor gaat opzoeken, neem dan een regelaar die wat over heeft.