Shortcourse topic

hmmz... tja we zullen wel weer zien,
Hopen dat het niet gebeurd maar wat ik zo op het net kan/kon vinden moet het een mooi setje zijn met goede prestaties...
Deze combo is "gemaakt" voor de slash dus zou het een slechte zaak zijn als dit niet "goed" zou zijn...

En overkill zou ook wel meevallen heeft ook grotendeels te maken met instellingen en je wijsvinger ;)
Keb ook maar meteen een outerwear hoes meebesteld altijd makkelijk :D

Laatst bewerkt:
Maar je kunt wel verwachten dat je aandrijving wat meer te lijden heeft dan met de orginele set dr in.
Dus het gaat allemaal wat sneller verslijten!

opzich zal de 4.5 denk ik het wel prima doen. vond de novak 4,5 motor altijd wel een fijn motortje.

waarom ik die opmerking plaatste is dat ikzelf de indruk heb gekregen dat novak door de tijd heen een klein beetje de boot gemist heeft op gebied van brushless regelaars.
ze hebben wel altijd hele goede brushed regelaars gehad.
volgens mij doet de havoc serie het nu wel prima.

bij het BNK waren 4 buggy's die een GTB hadden en dat leverde problemen op.

er is er 1 die bij ons de havoc SC regelaar heeft, en die is zeer te spreken.

maar goed, je hoort ook heel veel over problemen bij LRP regelaars en ook castle.

( mijn MMP ging gister ook dood )

Ik weet zeker dat de mijne straks lager zal vliegen dan jouwe:)
Materiaal is grotendeels in huis. Morgen aan de slag ermee. Het chassis zal gecoat gaan worden ook nog.

en 4.5 is overkill !!

Valt wel mee.. Ik denk zelf eerder dat de 4x4 te zwaar is voor het koppel van de 4.5T motor. (is immers 'maar' een 540 motor. )
persoonlijk zou ik dan toch eerder voor een 550 motor gaan. hoger toeren heb je niet per se nodig (bent vrij gelimmiteerd in de vertandingen die je kunt toepassen in de 4x4 ivm de ruimte. ) kunt beter voor een mtoor met meer koppel gaan, zwaarder vertanden kan namelijk wel makkelijk.

en again, dat novak GTB's doorbranden zegt imo nog niet eens zoveel. 't is een 2s regelaar (in tegenstelling tot de MMP, welke 6s aan kan bijv.) Als je die dus op 2s gebruikt zit je al redelijk bij het limiet van de regelaar.
als je de motor dan ook nog eens iets te zwaar gaat vertanden, houdt het nu eenmaal snel op.
motor wekt energie op bij het remmen. als je hem zwaarder vertand word er meer energie opgewekt. als die hoeveelheid groter is dan wat de regelaar in dezelfde tijd om kan zetten in warmte, zal de spanning in de regelaar stijgen. en als je dan over het spannings limiet komt, is het poef.
Heb me op die manier al eens vergallopeerd met een Novak HV-pro regelaar. daarna hetzelfde geprobeerd met een MMM, en die werg gewoon verschrikkelijk warm. maar doordat die 6s aan kon ipv 4s (reed op 4s) is die wel heel gebleven.
My point beeing, 't is neit de regelaar die slecht is, je moet hem alleen niet verkeerd gebruiken. als je de limieten an de motor gaat opzoeken, neem dan een regelaar die wat over heeft.

Laatst bewerkt:
Ik heb een Tekin 550 4,5T, en ik vind het overkill. Het is een aanslag op je accu's, en tijdens een race ben je niet in het voordeel. Sterker, ik rij snellere tijden met de oude trouwe VXL. Gemeten op een 1:10 baan

Deze combo die ik met de gtb2 heb aangeschaft is inderdaad ook een 550 motor...
De overkilk zullen we wel weer zien zoals ik al aangaf. Mocht het niet te handelen zijn knijpen we hem toch wat terug in de regelaar?

Back