Show hier je Multicopter, foto's en spec's!!

5 lagen!? Dan is je huidige frame hol? Ik neem aan dat het 200 grams (~0,2mm per laag) of 160 grams weefsel is of dunner?

Honeycomb is goed in 1 richting te krommen. mits je "baksteen vormpjes" hebt. Dubbele krommingen ga je er niet mee halen. Hechting tussen je carbon en honeycomb is wel wat slechter dan schuim, omdat je erg weinig lijm oppervlakte hebt.

Qua schuim zou ik Rohacell 31 aanraden. Dit weegt 32kg/m3 en is makkelijk te schuren. Doordat het zo licht is is het wel brossig en korrelig aan de buiten kant. Rohacell 31 is goed te thermo vormen vanaf ong 220 graden.

Mijn gevoel zegt dat 1 laag carbon meer dan voldoende is. Behalve bij interface delen bijv motorophanging. Als je zorgt dat het coremateriaal en de geometrie van je product voor voldoende stijfheid zorgen.

Het loont echt om carbonlagen te verminderen en schuim te gebruiken voor je stijfheid. Carbon weegt namelijk 1600kg/m3 (als je netjes hebt gelamineerd) en schuim zit je tussen de 32/m3 en 60kg/m3.

Qua sterkte zit je met een twill gewoven mat (t300 vezel)(in vezel richting) tegen de 550Mpa en stijfheid van 230Gpa.

Vergeten te melden:

Het ziet er wel strak uit! Komt het zo uit de mal, of schuur/lak je het nadien nog?

Laatst bewerkt:
Pacman is geevolueerd naar een Zuid Amerikaanse versie.
Het wordt er wel allemaal een stuk vrolijker van.:p

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Toch nog maar even hier de vraag stellen in afwachting van mijn bestelling.
(had ik misschien beter eerder kunnen doen)
Ik zie hier op het forum nergens het HobbyKing Quadcopter Control Board besproken/getest.
Ik heb al heel wat draadjes nagelopen maar nog niets gevonden.
Als ik de reacties op HK mag geloven vliegt dit uit de doos.
Kan iemand iets zinnigs zeggen of dit iets is om een eerste goedkope instap te maken?
Alvast bedankt
Ton

Ton
begin een eigen discussie : HobbyKing Quadcopter Control Board
dan zulle er wel reacties komen

DSC03695kl.jpg

DSC03693kl.jpg

HK-board met standaard programma vliegend in + mode.
HK-quad Frame V1, opnieuw verlijmd en gespoten
4x SuperSimple Turnige 18-20 Ah esc.
4x propadaptor
9x5 props
Leds strips
Assan 2.4 Ghz ontvanger
1350Kv motoren (ook Hobbyking)
3s battery saver
2200mAh Turnigy Lipo
Trex450 landingsgestel

Het vliegt goed al valt de rotatiesnelheid een beetje tegen. Waarschijnlijk zullen andere props verbetering geven. Deze hebben niet zoveel spoed en in denk dat meer spoed ook een betere rotatie zal geven. De zijpoten zij fluor geel voor betere zichtbaarheid in de lucht.

Ik vlieg met een heli-modus op mijn zender. De meest simpele versie zonder mixers. Als je de handleiding volgt met de basis instellingen (expo en max. instellingen) heb je een goede basis. Daarna kun je gaan fine-tunen. Het voordeel van het heli-programma is dat je een gascurve kunt programmeren. Ik heb bijvoorbeeld in de rustige modes (idle-up 0) een gascurve tot 60%. De quad vliegt al lekker bij 30% gas/half stick). In Idle1 is de tweede helft van de stick up ingesteld op 30->100% en heb wat meer over voor FFF in de bochten.

grtz.

Danny

Ziet er goed uit, zoals het er nu naar uit ziet dan komt er van mijn kant ook nog een HK + bouwverslag.
Wellicht dat ik dan later zelf een frame ga maken, maar eerst de HK fixen :)

Nieuwe Hexacopter

Hallo, hierbij mn nieuwe Hexacopter, frame 2,3mm Carbon CNC gefreest op mn portaalfrees (eigenbouw) 6YGE30 controllers, 6MT2814 (710Kv) 2kg stuwkracht.
De poten zijn van dun aluminium 20mm buis, het gewicht zoals op de foto is nu 700 gram.
De buitendiameter is hart op hart 840mm, de besturing van de 6 motoren is CopterControl van Openpilot,

Uploaded with ImageShack.us

welk controller board kan er in godsnaam 12 esc's aansturen ?

wel heel tof natuurlijk :)

Die motoren zullen wel in tandem werken, als et ware gewoon een hexa/H-Copter.
Op eenzelfde manier kun je van een quadcopter ook een octocopter maken.

Back