Show hier je Multicopter, foto's en spec's!!

Je moet de lipo,s op kamertemperatuur kunnen houden en als je ze dan in een depronbox stopt tijdens het vliegen is er niks aan de hand .

Mvg Johan

Een hott in de failsafe op 100 m ?

Dan geloof ik toch eerder de kou :mrgreen:, en ik zag geen rode led en het staat ook nergens geschreven .
Als een lipo het niet kan leveren gaat de copter heel snel richting aarde .

Mvg Johan

Moet ik nu uitleggen hoe naza werkt? Bij naza is het zo dat als de lipo spanning te laag wordt deze zelf gaat landen in atti mode en de led gaat rood knipperen. Als een lipo last van kou zou hebben zou de spanning wegzakken. Zie voorbeeld wat robbievandee gepost heeft.
In dit geval is led oranje in atti mode dus lipo spanning goed. Kou op de lipo kun je zeker afschrijven :).
Daarnaast is het maar -5 graden ongeveer op de meeste plekken en dan overdrijf ik. Een lipo kan hier goed tegen en overdrijven veel mensen. Heb tientallen vluchten met verschillende lipos in de laatste dagen en het gaat allemaal zonder problemen.

In dit geval was er totaal geen controle over model en deze viel niet als baksteen uit de lucht dus hoofdverdachte is failsafe.
Normaal moet dat niet op zo'n afstand, maat heb jij zijn contacten op de connectors bekeken?

Test je failsafe eens goed en kijk je servo connectors goed na en uiteraard de bedrading. Het kan ook condensvorming zijn geweest toen je hexa uit de auto had gehaald.

failsafe getest, die is ok, servo connectors ok, condensvorming op ?

course lock ? wat zou die dan moeten doen bij course lock ?
ik heb eigenlijk toen ie vooruit ging , geprobeerd hem tegen te sturen , maar geen reactie
zit namelijk nu te twijvelen of het courselock kan zijn, ivm nu de mx16 in mijn handen heb, en zie dat die schakelaar op courselock staat, kan ook zijn dat ie tijdens het uitladen of inladen in de auto er ook op gezet is

de foto's :

full

full

full

en na de crash :

full

Laatst bewerkt door een moderator:
klopt ;)
Daardoor kan je normaal gezien niet crashen maar als je niet wist dat die op course lock stond kan je wel verstrooid geraken omdat de quad anders reageerd op de stick inputs..

Heren , een vraagje ,

Waar moet je de tril rubbers bevestigen op de dji f550, en de landing gear van quadframe
Ik had ze tussen de onderplaat en de landing legs geplaatst , maar weet niet of dit wel de juiste plek er voor is,
Aangezien mijn nieuwe frame onderweg is, wil ik graag weten waar ik hem het beste kan plaatsen
Al vast bedankt

Laatst bewerkt:
Zou het niet met de immersion zender te maken kunnen hebben mijn crash ?
Het is de 5800 v2 versie
Zoals je op de foto kunt zien zijn de gps en de video zender maar paar centimeter van elkaar verwijderd???

Rubbers tussen Gimbal en onderplaat/gestel .
Is maar net waar de gimbal aan vast zat .

En altijd de zenders/ontvangers van de verschillende systemen zo ver mogelijk uit elkaar .

Mvg Johan

bij mij zit de gimbal vast aan 2 aluminium buizen

GGv2_LG_02_1024x1024.jpg

kan ik op de bovenste plaat van de f550 gaatje boren ? ivm mijn gps antenne voet te plaatsen ?

Rubbers tussen Gimbal en onderplaat/gestel .
Is maar net waar de gimbal aan vast zat .

En altijd de zenders/ontvangers van de verschillende systemen zo ver mogelijk uit elkaar .

Mvg Johan

Gaatjes kan je rustig boren in de bovenste plaat .

Hier 2 voorbeelden van mijn brouwsels .:D

Hier is hij geklemt met 11 mm carbonbuis (moet eigenlijk 12 zijn)
De buisen zitten over de kop van de bouten waar het gestel mee vast zit.

Moet bij een crash uit elkaar gaan .;)
full

Hier zit de gimbal gelijmt op de alu buizen met een drupje CA (laat los bij eencrash)
full

Mvg Johan

Zou het niet met de immersion zender te maken kunnen hebben mijn crash ?
Het is de 5800 v2 versie
Zoals je op de foto kunt zien zijn de gps en de video zender maar paar centimeter van elkaar verwijderd???
5.8ghz heeft geen invloed op GPS frequenties, maar jouw afstand valt wel mee en je antenne is nog verder, want daar gaat het om.

Johan als ik het goed zie , heb je op de eerste foto geen vibrafoon dempers erop ? Die je wel hebt op je 2e foto's ?

Gaatjes kan je rustig boren in de bovenste plaat .

Hier 2 voorbeelden van mijn brouwsels .:D

Hier is hij geklemt met 11 mm carbonbuis (moet eigenlijk 12 zijn)
De buisen zitten over de kop van de bouten waar het gestel mee vast zit.

Moet bij een crash uit elkaar gaan .;)
full

Hier zit de gimbal gelijmt op de alu buizen met een drupje CA (laat los bij eencrash)
full

Mvg Johan

Back