Show hier je Multicopter, foto's en spec's!!

House style TBS Discovery.....met KK

555020_508347535867401_1099355734_n.jpg

Vraagje control board
Ik vlieg al een tijdje met een tricopter met een kk2 board.
maar ben bezig een H copter te bouwen en wil daar een beter control board op hebben is bijvoorbeeld een multiwii of nanowii een beter control board dan de kk2 vind een naza wat te duur.

Gr dennis

Laatst bewerkt door een moderator:
Multiwii is niet gauw beter dan KK2 vind ik. ;)
Ik vlieg met allebei, en vind voor lekker rond karren de KK2 toch iets fijner.
Multiwii is alleen de moeite als je iets geks wilt, barometers enzo.

Ik heb 3 KK2 boardjes in gebruik (inmiddels ook met nieuwe firmware) en ben er zeer tevreden over. Ik heb trouwens al 2x met zo'n wii boardje gezien dat ze niet wilden opstarten, met geen mogelijkheid, en de piloten konden teleurgesteld naar huis.... ("doet ie anders nooit")

kk2 met de nieuwste firmware is zeker de moeite waard, ook veel makkelijker af te stellen, en vliegt erg fijn!!!

Mijn multiwii is meest betrouwbare fc wat ik ooit heb gevlogen. Ik lees juist een na ander verhaal met kapotte lcd schremen van kk2.
Daarnaast vind ik een kk2 bord veel te groot qua omvang eerlijk gezegd.

Mijn multiwii is meest betrouwbare fc wat ik ooit heb gevlogen. Ik lees juist een na ander verhaal met kapotte lcd schremen van kk2.
Daarnaast vind ik een kk2 bord veel te groot qua omvang eerlijk gezegd.
2 drupjes lijm en je lcd gaat nergens heen, en blijft prima werken :)

omvang? mijn multiwii bord is net zo groot hoor... ;)

Maar multiwii vliegt ook zeer goed, als je hem goed af hebt gesteld!!!

(en ja, ik heb multiWii, KK2, en ook oudere KK bordjes ;) )

Een nanowii, naze32, openpilot bordje is minstens 4x zo klein als een kk2 :D. Daarnaast ook veel kleiner in hoogte.

Ik vlieg overigens op defaults op multiwii, behalve wat rates die omhoog zijn gegooid meer niet :D. MPU6050 handelt het verder af :D

Voor level moet je wel wat afstellen om beter te krijgen, maar acro default is rete strak.

Een nanowii, naze32, openpilot bordje is minstens 4x zo klein als een kk2 :D. Daarnaast ook veel kleiner in hoogte.

Ik vlieg overigens op defaults op multiwii, behalve wat rates die omhoog zijn gegooid meer niet :D. MPU6050 handelt het verder af :D

Voor level moet je wel wat afstellen om beter te krijgen, maar acro default is rete strak.

ja... duh, dat zijn kleinere bordjes, maar zit daar een LCD op? :P hahahah

Nee maar wel een USB aansluiting :D. LCD is zo jaren 80 :D:D

LOL! :rolling:

Dat is idd wel een minpuntje van de KK2, geen usb aansluiting (heb je dus een programmer nodig) maar aan de andere kant, 1x de juiste firmware erin zetten, en je hebt die kabel ook niet meer nodig, aangezien instellen niet via de pc hoeft ;) (wat ook de reden is dat ze de usb poort weg hebben gelaten)

let bij de kk2 wel op, dat hij (nog steeds) met vrij oude firmware wordt verstuurd (1.2) en die firmware is een STUK minder als de laatste nieuwe!!! (vooral auto level is in de oudere firmwares "crap")

Buiten et fijt dat veel frames nogsteeds de 50x50mm standaard hanteren, kan zon bordje inderdaad VEEL kleiner. Ik heb hier een STM32 bordje met MPU6050 en barometer liggen die slechts 32x16mm is, en hij kan zelfs nog naar 27x16mm als ik de headers eraf sloop.

En kwa LCD, multiwii heeft ook I2C plugin schermpjes zogroot als een postzegel, dus die functionaliteit heb je ook met multiwii als et moet. Ik heb zelfs een kleine bluetooth module voor als ik te lui ben om te bukken. :lol: Instellen met de tablet of foon, lekker makkelijk.

Maar kwa gebruikers gemak gaat er nog steeds niets boven de KK2.0 hoor. ;)
Frut er de stekkers in, en et vliegt normaal gesproken al.

Zal ik dan ook maar even:P
Hieronder een tricoptertje, die wacht nog op een kleinere ontvanger, hij vliegt net niet nu.
Ook een quadcopter, met een foam framepje die erop geschoven kan worden, en een octocopter.
vlieg alles op een 300mAh 1s. kan de octo nog eens proberen op 2x dat parallel.

Setup: teensduino 2.0, klein gezaagde Motion Plus (ITG3205), 3x aliexpress motors, 1.7gram HK servo, zware D4R-II frsky receiver(had ik nog liggen) en een frame van bamboe sateprikkers. lengte van de armen is ongeveer 6cm(10x kleiner dan de grote tri:P)
AUW: 24 gram, zonder lipo.
Photo%2001-04-13%2020%2018%2032.jpg

yaw mechanisme:
Photo%2001-04-13%2020%2017%2055.jpg

controller detail:
Photo%2001-04-13%2020%2018%2005.jpg

is dus even zwaar als de quad zonder foam.
Photo%2001-04-13%2020%2016%2059.jpg

foam weegt een extra 11 gram.
Photo%2001-04-13%2020%2017%2014.jpg

Octo weegt 40 gram.
Photo%2001-04-13%2020%2016%2035.jpg

Heb je wat meer info over de motoren? Ik heb hier een FPV quad die niet van de grond gaat komen omdat de motoren (hubsan X4 reserve motoren) tegenvallen. Volgens lift tests leveren de motoren op een volle cell iets van 12.5gr lift, en dat gaat net niet genoeg zijn vrees ik.

All up weegt et gebakje bij mij iets van 39 gram met de 4 gram zware FPV set erop (1.4gr zender, 0.6gr polulu booster/filter, 2gr camera+breedhoek lens) en een 240mAh lipo cell.

lq9RYIl.jpg

Ik vrees dat ik al 1 "deck plaatje" weg moet laten, maar als de motoren maar 12 gram lift leveren, werkt geen enkel frame.
Want enkel de elektronica weegt al 26 gram, en daar kan echt niets meer vanaf.

Multiwii is momenteel voor mij ook het beste wat er is en zeker voor acro vluchten, vind het zelfs een stuk beter dan openpilot.
Ga zo'n kk2 bordje eens bestellen voor de fun en zal het eens deftig uittesten...ik zou heel verbaasd zijn als de vlieg eigenschappen beter zijn dan de nanowii's...

KK2 kan zeker goed vliegen. Vind openpilot CC3D voor X quads enorm goed eerlijk gezegd. Had gisteren rotatie snelheid op 500deg/sec. Dacht een flip te maken maar maakte onbedoeld 2.

Check hier maar naar hoe KK2 kan zijn. Heb er zelf ook niet mee gevlogen, maar weet wel dat KK wel een ramp was.

Laatst bewerkt door een moderator:
KK was geen ramp, jullie zijn gewoon veel te verwend met autolevel.
Lekker raggen doe je nog gewoon et beste met alleen de gyro's hoor. :p

Back