Show hier je Multicopter, foto's en spec's!!

Ik ga de rates een klein tandje bij zetten volgende keer,
want de loops en rolls moeten nog een stuk strakker kunnen.
Ik vind em wel al bezopen fel, gezien de "soft" rate 0,0 eigenlijk voor newbee/FPV bedoelt is.

En et is niet echt mijn bouwdraadje, maar meer een verzamel draadje van mini hunter eigenaars. ;)
MiniVTail by DialFonzo & Bledi - RC Groups

Tis echt mijn nieuwe favoriet, en hij is nog niet eens optimaal afgesteld.
Pas als de loops binnen een meter blijven, issie goed afgesteld. :cool:

Daarom vroeg ik het ook. Je rates leken inderdaad vrij soft uit het filmpje voor jouw stijl :D. Ik vroeg me af of het aan de frame zelf of de mix misschien lag :D.

Gooi de RC rate naar 1.5 en de rates naar 0.3 ongeveer. Dan kun je het laag bij de grond ook nog probleemloos doen. Helpt wel tegen zonlicht :D.

Lekker, dan kan ie echt tokkelen op een dubbeltje. ;)
Volgende keer es langzaam opkrikken via bluetooth, kijken wanneer hij lekker aanvoelt.

Daarom vroeg ik het ook. Je rates leken inderdaad vrij soft uit het filmpje voor jouw stijl :D. Ik vroeg me af of het aan de frame zelf of de mix misschien lag :D.

Gooi de RC rate naar 1.5 en de rates naar 0.3 ongeveer. Dan kun je het laag bij de grond ook nog probleemloos doen. Helpt wel tegen zonlicht :D.

edit: hier stond een domme vraag :cool:.

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf een ruft hekel aan ACC mode. ;) Maar ik ken het ook enkel in de oude vorm (multiwii v2.1 en ouder), waarbij ACC altijd aan staat, en je er ook geen acrobatiek mee kunt uithalen. Dat lijkt net alsof er een elastiek aan je kratje hangt, waar je constant mee moet vechten. Horizonmode (v2.2 en later) schijnt dan weer wel leuk te zijn, omdat die over mixt naar gyro naarmate de stick uitslag groter wordt. Maar ik heb tot nu toe alleen nog maar puur gyro gevlogen.

Vandaag mijn eerste 'flips/loopings' gemaakt, RC Rate op 1.1, Rates op 0.15 en RC Expo op 0.65. De zijdelingse flips (linksom, rechtsom) gingen prima, je kunt dan goed zien wat er met de quad gebeurd. Uiteraard werd ik weer te overmoedig en wilde ik die move doen dat je langs komt vliegen en dan een achterwaartse looping maakt en dan weer verder vliegt; helaas liep dat wat minder goed af, een aluminium arm zo goed als afgebroken, de andere arm krom en 2 props naar de knoppen maargoed, dit is F.U.N. :cool:.

Vandaag mijn eerste 'flips/loopings' gemaakt, RC Rate op 1.1, Rates op 0.15 en RC Expo op 0.65. De zijdelingse flips (linksom, rechtsom) gingen prima, je kunt dan goed zien wat er met de quad gebeurd. Uiteraard werd ik weer te overmoedig en wilde ik die move doen dat je langs komt vliegen en dan een achterwaartse looping maakt en dan weer verder vliegt; helaas liep dat wat minder goed af, een aluminium arm zo goed als afgebroken, de andere arm krom en 2 props naar de knoppen maargoed, dit is F.U.N. :cool:.
geen videocamera bij de hand? :razz:

Yup zo leer je het :D! Belangrijkste is altijd dat je fun hebt gehad. Langzaam wordt dat steeds beter. Altijd leren van je fouten en nagaan wat er foutging zodat het volgende keer beter gaat.

Heb weleens 2 keer meteen achter elkaar een F450 opnieuw op moeten bouwen omdat ik een piroutte van hoog wou maken :D. 3de keer was het een success :D

Bijna af mijn QX-9 K1 quad

- 1,5 mm carbon van HK
- 16 mm buizen van carbonwinkel.nl
- buishoudertjes en motorsteunen van flyduino.com
- naze32 (thanx Garbungel voor het mee instellen)
- NTM 1200 kv motoren van hk
- 20A esc simon k van rctimer.com
- 9' slowflyer props
- 1,3 Ghz fpv van electronicarc.com
- 600 TVL cam IR blocked van securitycamera2000.com
- turnigy 9x zender en ontvanger
- gewicht 1180 gram inclusief 3S 3300 mah lipo

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
voorlopig laat ik het zo......ff

heb het nu zo gelaten omdat ik dan zelf de indeling van de quad kon maken zoals ik dat wilde....nu kan ik idd de "rest" ruimte verwijderen..
Maar: hoe meer materiaal..hoe sterker!?!
Mijn onderplaat is nagenoeg leeg...de esc's zitten aan de onderkant van het middelste dekje.
Ik denk echter wel dat als ik materiaal van de onderste plaat weghaal dat ie dan veel minder stijf wordt.

@garbungel: gister niet meer noemenswaardig gevlogen...wel de rest afgebouwd....klaar voor de eerste echte maiden..wederom jammer dat mij fatsharkbril pas einde van de maand binnen is.

Ik heb zelf een ruft hekel aan ACC mode. ;) Maar ik ken het ook enkel in de oude vorm (multiwii v2.1 en ouder), waarbij ACC altijd aan staat, en je er ook geen acrobatiek mee kunt uithalen. Dat lijkt net alsof er een elastiek aan je kratje hangt, waar je constant mee moet vechten. Horizonmode (v2.2 en later) schijnt dan weer wel leuk te zijn, omdat die over mixt naar gyro naarmate de stick uitslag groter wordt. Maar ik heb tot nu toe alleen nog maar puur gyro gevlogen.

Horizon mode?! Had ik nog nooit van gehoord. Zit dat ook in BaseFlight voor Naze32?

Zit ook in Baseflight. Op de tricopter is mijn ervaring dat de acc na 3 flips zo in de war is dat je alsnog zelf recht moet trekken.

Sindsdien vlieg ik enkel acro en zorg ik ervoor dat ik extra propellers meeneem :D

Hier mijn Tarot FY680 hexacopter.

Folding carbon frame met cnc aluminium motorblocks en carbon motor/esc mounts.
Protective cage van SIXcopter
Multiwii se v2 met gps en bleutooth
Motors Robbe Roxxy 2824-34 met Turnigy plush 12A esc's
Props EPP 10x45
2 maal lipo 2200Mah 3s
Totaal gewicht 1824 gram

full

full

full

full

full

full

Hoppelijk heb je wel exta condensators op je powerboard staan, dit omdat de voedings draden nu erg lang zijn naar de ESC's...

Ik heb er geen extra condensators bij gezet, ik ben nog aan het testen en inregelen.
Daarbij heb ik niet de indruk dat mijn vermogen inkakt, hover gaat goed bij 45-50% en een dot gas geven ook niet.
De lengte valt wel mee, er is zo'n 40cm bijgekomen en de draaddikte is 16 agw.

Back