Show hier je Multicopter, foto's en spec's!!

mijn mini:

CF 2805 motoren
Plush 12A stock firmware
Naze32 acro
Frsky v8fr-II + 9XR+frsky xjt module
Turnigy Nano-Tech 1300mah 45-90c 3s lipo
Abusemark PDB

Nog niet op de foto maar komt er wel op:
Fatshark 250mw vtx
sony 600tvl camera
Super simple OSD

full

full

full

full

Wegen moet nog gebeuren
Vliegtijd op 1 lipo komt ook nog
hover op ongeveer 30%
HELEBOEL FUN

Laatst bewerkt door een moderator:
je bent echt een klussertje !!!
ben benieuwd hoe ie vliegt Rubaaaa
zou ie blijven drijven met dat hout ???

heb ik van m'n opa denk, die was timmerman en m'n pa is weer van de elektra kant en dan nog een klein beetje van een kennis die ook aan modelvliegen doet.

ik hoop dat ie nooit hoeft te drijven ;)

Vliegen gaat nu wel lekker, al heb ik niet echt het gevoel dat de trim werkt op zo'n naze want ik heb nu de trim op iets van 120 staan en hij doet voor m'n gevoel nog steeds hetzelfde. heb nu de fc iets gekanteld en vliegt nu als een tierelier! alleen de snelle yaws wil ie op 1 of andere manier nog wat haperen... komt misschien door de stock firmware die op de plush12a zit.

Hoi Rubaaaa,

Zag net je foto's en het viel me op dat je propsaver op je props zit ipv eronder zoals je meestal ziet. Maakt dat verder niets uit?

Dacht dat de props zich pas goed zouden centreren als ze bovenop de taps toelopende adapter lagen, maar dat weet ik niet zeker, heb zelf niet dit soort motortjes.

Verder leuk om te zien hoe je met het bouwen bezig bent.

Succes en veel vliegplezier

Hoi Rubaaaa,

Zag net je foto's en het viel me op dat je propsaver op je props zit ipv eronder zoals je meestal ziet. Maakt dat verder niets uit?

Dacht dat de props zich pas goed zouden centreren als ze bovenop de taps toelopende adapter lagen, maar dat weet ik niet zeker, heb zelf niet dit soort motortjes.

Verder leuk om te zien hoe je met het bouwen bezig bent.

Succes en veel vliegplezier

als ik de prop saver onder doe en de prop erop dan zit de prop alleen vast aan het elastiekje en kan nog erg veel bewegen vandaar heb ik de prop saver erop gezet.
Eerst had ik de tapse kant naar beneden in het prop gaatje gedaan maar dan was ie net iets te hoog en pakte de schroefjes van de prop saver niet goed op de as, vandaar heb ik hem omgedraaid en nu zit ie prima.

als ik de prop saver onder doe en de prop erop dan zit de prop alleen vast aan het elastiekje en kan nog erg veel bewegen vandaar heb ik de prop saver erop gezet.
Eerst had ik de tapse kant naar beneden in het prop gaatje gedaan maar dan was ie net iets te hoog en pakte de schroefjes van de prop saver niet goed op de as, vandaar heb ik hem omgedraaid en nu zit ie prima.

Ik snap hen ook niet... Het is toch de bedoeling dat het elastiekje de prop naar beneden trekt zodat hij er niet afvalt als het boutje waar je hem mee vastdraait los komt?

Als er helemaal geen boutje bovenop je prop komt dan snap ik het helemaal niet, want inderdaad dat elastiekje geeft veel te veel beweging op de prop. Dus wat Rubbbaa daar zegt kan ik me wel in vinden...

Dat type propsavers is eigenlijk bedoeld voor vliegtuigen.
Dan kan bij een buiklanding de propellor naar achteren klappen en blijft alles langer heel.

Voor een multicopter hebben deze propsaver alleen maar nadelen.

De ZMR-X Power is af.......1 motor DOA.....nu weer wachten op een nieuwe helaas. Dus niks kunnen testen.

Heb nog een frame liggen en die ga ik bouwen met de Sunnysky's X2204-2300kv motors en een paar hk 550 bodemplaten, naar idee van 6cell ;).

Setup :

1 x ZMR X-Power 4-Axis Quadcopter
1 x Landing Skid: RCX-CF330-HEX-SKID - Carbon Fiber
2 x RCX 1804 (2400KV *R) Micro Outrunner Brushless Motor (Clockwise)
2 x RCX 1804 (2400KV) Micro Outrunner Brushless Motor (Anti-Clockwise)
4 x RCX 10A ESC Brushless Motor Speed Controller (G Series / Programed for Multicopter - SimonK Firmware)
1 x Hobbyking KK2.1 Multi-rotor LCD Flight Control Board With 6050MPU

zmr1.jpg

zmr2.jpg

zmr3.jpg

zmr5.jpg

zmr6.jpg

zmr7.jpg

zmr9.jpg

Psies Ruba :D. Ik heb ook nog even de single props besteld...en even wachten wat ze met de motors doen....1 helemaal dood en in 1 andere hoor ik de bearing al rammelen.

Bezig met het in elkaar zetten van een nieuwe tricopter. Had nog wat onderdelen over :)

RCExplorer frame
Sunnysky X2212 980kv motor
10X4,5 Props
Turnigy Plush 25a esc
KK2.1

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Back