Show hier je Multicopter, foto's en spec's!!

Gaat dat zo tekeer dat je hem in je knuisten al voelt wippen? :lol:
En had ik maar een zolder. ;) Kan em wel op mijn kamer aan de balk hangen, maar geen idee hoever dat alle kanten op gaat. Dat zou dan namelijk op nog geen 2 meter van mijn 42" plasmascherm komen te hangen. 8O

Dus naar buiten,en daar de preflight checks doen...

Hold the quad firmly over our head, give about 1/2 throttle slowly. Hold it steady when you start increasing the throttle, becouse it calibrates its gyros when throttle leaves zero, and then the gyros need to be at rest.

If it tries to twist away, check propeller and motor directions, gyro placement and trim settings. A slight twist is OK.

If not, try to twist the quad. It should resist your movements. And also more gain gives more resistance. If it starts to oscillate, reduce the gain. If you
need to reduce the gain below 40%, something might be wrong.

Do or Die indeed!
Heb gewoon de stoute schoenen (sokken?) aangetrokken en heb het ding gewoon even buiten op ons plat dak geslingerd! Eerst een hoop geklungel met een eind touw aan een bloempot zodat het ding er niet vandoor kon, maar na een beetje klooien en zon beetje die hele bloempot een paar keer mee de lucht in getakeld te hebben, had ik dat draadje er maar gewoon af gesnokt en dat ging prima. Ditzelfde gevoel had ik met mijn corona en et training kruis. Het hoort je te helpen maar ik vond et een verschrikkelijke belemmering. ;)

Dus zie hier, volslank en vliegend met een tricopter. :lol:

Dus tsja.. eh.. moeilijk? Nee. :p Standaard recht van de soldeertafel zo mak als een lammetje. Hij wil bij het opstijgen wel graag voorover, maar ik denk dat mijn accu te ver naar voren zit.

Het viel me overigens wel op dat de motoren soms een "trekkend" geluid maakte, moeilijk uit te leggen eigenlijk.. Het uitwringen van een vaatdoek klinkt soms ook zo. Maar kwa gedrag en warmte was er niks te merken, dus et zal allemaal wel. :p

Helaas is mijn plat dak ook niet zon fijne plaats voor mijn tricopter, zijn pootjes schieten steeds tussen de spleten van het terras hout, waardoor de propellers het zwaar te verduren krijgen. Ik kan iig niet wachten om "even het lood eruit te gooien" op ons vliegveld. Ik heb al het idee dat deze rakker hoog in mijn meeneem lijstje komt te staan deze zomer. :yes:

Laatst bewerkt door een moderator:
Super! Voelt goed (gezien de grote grijns af en toe), niet? Gewoon gaan!!

Rustig met die knuppels sven. Lijkt wel alsof je staat te roeren hoe dat ding tekeer gaat :p Heb je wel expo ingesteld op je zender?

Heb al bijna een half jaar geen helicopter meer aangeraakt dus et was even spannend met deze tri. Gelukkig viel het zelfs met beroerde settings reuze mee. :yes: En Expo? Haha nee, dat is dus het eerste wat ik gedaan heb na dat filmpje, een flinke dot expo erop. Vooral het gas vind ik erg kietelig, maar daar heb ik bij alle fixed pitch heli's last van. ;)

Inderdaad Aaalie, na het gez**k van mijn funcub had ik weer even een succesje nodig. En die tricopter is het helemaal. Ik zie mezelf nog wel een keer FPV vliegen hiermee. :P

Ik schrok er overigens van hoe makkelijk zon ding iets optilt. Ik had hem met een kleine 2 meter nylondraad aan een stenen pot zitten omdat ik in de stad zit en niet wou dat er een op hol geslagen tricopter door Roosendaal zou gieren, maar die stenen pot ging op een gegeven moment gewoon mee! 8O

Ik moet overigens ook nog even het zwaartepunt goed krijgen. Die zit toch gewoon op de kruising waar alle armen samenkomen?

Het was weer een nieuwe ervaring in de modelbouw hobby, en et smaakte naar meerrrrrrr. :thumbsup:

super, sven. mooi gemaakt en volgens mij heb je er ook wel lol in. ga zo door!

zodan! dat ziet er ERRUG goed uit kerel!!

kan niet wachten tot ik hem in het echt kan zien :)

heb evt hier om de hoek al een wat groter veld waar je kunt proberen hoor! Anders lekker op de club, ik film het ding wel!

Heb net even gemeten, ongeveer 13A in hover, best netjes nog voor een tri van 850 gram. Dat is een kleine 10 minuten vliegen op een 2200mAh pack. Een 4400mAh pack krijgt ie met gemak mee, maar hoeveel die dan nodig heeft om te hoveren weet ik nog niet.

Netjes.. Idd erg kietelig, maar dat is met een 25 tot 30% expo er ook wel af....
Even 80% dual rate erop, en je hebt al een heel ander beestje..

De gyro's mischien nog even wat hoger, en dan heb je een mega stabiel iets!

80% Dualrate of expo? :p

Morgen gaat het blijkbaar stormen, dus ik weet niet of ik naarbuiten kan. :(

KK-board (Naill) + configuratie

Jakub Quad frame

PC073472.jpg

hoi,hoi holco. ik ben op dit moment zelf een quadro frame aan het bouwen. mijn frame lijkt veel op dit 'jakub frame'. bij mij komt ook het kk controller-board (en powerboard pcb en misschien zelfs nog de rx) tussen de boven en beneden plaat te zitten.
kun je me miscchien vertellen wat bij jou de afstand is tussen de boven- benedenplaat? alvast bedankt

Laatst bewerkt door een moderator:
30-40% expo en rates terug brengen tot 80%.

Watje:onweer::onweer: Dood of de gladiolen weet je nog :p

De gladiolen vliegen op et moment ZELF. :lol: De gepotte boompjes stuiteren hier nu over het platdak heen, dus ik denk dat een tri dat niet gaat trekken buiten. ;) Misschien ergens na het weekend dat et weer rustiger wordt.

Hier een paar foto's van mijn nieuwste aanwinst.

De grote is dezelfde als degene die ik al eerder heb gepost.

Het is een quad in X mode van Jakub (Modified foldable frame) met motoren (750 kv) en esc's (30A) van rctimer. Ik gebruik er nu een 3S van mijn KDS450S op.

De kleine is een standaard Minsoo Micro Quad (KK MultiCopter Worldwide Shop) in + mode. En hij word gepowered door 2S of 3S cellen.

IMG_3643_resize.JPG

IMG_3647_resize.JPG

IMG_3648_resize.JPG

IMG_3649_resize.JPG

Laatst bewerkt:
43mm was dat, heb zelf niet zo veel plezier van het frame gehad, erg kwedsbaar :(

hoi,hoi holco. ik ben op dit moment zelf een quadro frame aan het bouwen. mijn frame lijkt veel op dit 'jakub frame'. bij mij komt ook het kk controller-board (en powerboard pcb en misschien zelfs nog de rx) tussen de boven en beneden plaat te zitten.
kun je me miscchien vertellen wat bij jou de afstand is tussen de boven- benedenplaat? alvast bedankt

Back