Show hier je Multicopter, foto's en spec's!!

Ik bedoelde meer, aangezien het feit dat je vrij hoge landing gear hebt je een vergrote kans hebt om verkeerd neer te komen (kantelen tijdens landing) en dan op je cloverleaf te komen. Of ik zie het helemaal verkeerd op het plaatje? Is lastig om in te schatten op de foto of deze de grond raakt bij kantelen.

Aan de andere kant er is inderdaad geen ruimte verder :D en vanuit radiotechnisch oogpunt het wel beste is.

ik zal eens een foto proberen te maken bij kantelen, maar volgens mij raak je dan minimaal.

Ook kan de basis van de antenne vrij gemakkelijk buigen, en dat zou de antenne dan redden (in theorie)

maar zal eens kijken of ik een foto kan maken van het beestje op zijn kant :)

overigens is het landingsgestel stabieler dan ljikt zo op de foto door de breedte (afstand tussen de poten) en het relatief lage cg door de zware lipo ;)

Hij veert wel een beetje als hij echt omkantelt, maar de arm stopt hem net optijd voor die echt gaat buigen. ;) Ik heb em iig nog nooit kapot gehad, zelfs niet toen ik midden in de vlucht een motor verloor. 8O

Laatst bewerkt door een moderator:
Hij Had er een remzibi op zitten, en de fonts aangepast.

maar die heeft hij er af, omdat de home arrow toch niet lekker werkt op een quad (en daar had hij het voor gedaan).

nu heeft hij weer een simple osd (net als ik :P )

Onze quads zijn identiek, op RC-ontvanger na :)

Maar hij stuiterde wel eerst op de antenne kant. ;)
Dus et heeft wel et een en ander gered.

Op zijn dak had ook gekund maar dan haddie nu in puin gelegen. :p
Bovendien zit er zo ook geen rotzooi tussen antenne en ontvanger.
Want bovenop zou de accu en motoren er regelmatig tussen zitten.

En inderdaad een remzibi clone. ;)
Met de font flink genacheld om et een beetje grafisch aan te kleden.
GPS is niet zo zinvol voor een apparaat dat stil hangt en zijwaarts vliegt.

Laat maar zien dan. Geloof er geen barst van. Tenzij je dat misbaksel van remzibi zelf bedoelt.
Daarvoor heeft ie alle andere OSD functies eruit moeten gooien omdattie er anders niet genoeg geheugen voor had. ;)

Staat ergens in het elle lange remzibi topic, ik zou zeggen: lees-ze :P

het kan iig, en volgens mij kon het bij nog 2 "goedkopere" osd's, had ik ooit eens naar gekeken.

maar goed, een gps osd is niet handig op een quad, dat is gewoon iets wat zeker is :)

vandaar dat wij ook gewoon een osd gebruiken voor het voltage, meer niet.

Dat is dus die aangepaste firmware met horizon enzo. ;) Daarmee ligt de rest van de OSD helaas lam vanwege geheugen.
Het had mooi geweest inderdaad, maar helaas. Dus opletten als je een eind weg vliegt!
Ik ben ook eens een keer bijna de weg kwijt geweest met mijn quad.
Gelukkig zag ik de hoogspannings masten nog staan in de verte.

9 van de 10 keer heb je het niet echt nodig, want met quad heb je niet zo snel intentie om echt ver te gaan en je leert snel omgaan met landmarks. Ik vind het alleen nuttig bij gebieden waar alles een beetje hetzelfde lijkt van boven en nachtvliegen vooral.
Mijn quad gaat wel tot 70km/h, dus dat pijltje werkt echt wel dan.

Op iets wat een langere tijd vaart behoud en de neus in de vliegrichting houd, werkt GPS wel redelijk. Maar als je even stilhangt om om je heen te kijken, is die meestal meteen de kluts kwijt. ;) Dat komt omdat het home pijltje zich orrienteerd doormiddel van een vector tussen twee GPS punten. m.a.w. het kan niet zo goed tegen zijwaarts vliegen omdat het algoritme dan denkt dat je "neus" in de richting staat die je opvliegt.

Ga je zijwaarts meevliegen met een ander toestel bijvoorbeeld, dan staat je home pijltje 90' verkeerd. ;) Kan erg verwarrend zijn.

Dat klopt helemaal, maar denk dat niemand zijwaarts vliegt bij fpv. Het is een leuke feature, maar achteraf gezien heb ik er niet zo super veel aan. Ik had mooie ideeen in het begin....remote telemetry door sturen van gps coordinaten via audio kanaal, maar een dvr recorder heeft meer waarde vind ik.

Als iemand een ezosd wil inruilen voor een goede dvr recorder dan hoor ik het wel?

Na bouwen, afbreken, herbouwen en modiferen :

The black beast : scorpion M6 eersteling uit de reeks Modul-Air :

Motor to Motor 85cm

Carbon buis 16mm, opgevuld met pur schuim.(carbonwinkel.nl)
8mm voor GPS
Flyduino Cheese plate X 3

Platform van afbraak hexa vor electronicamodule

Wire damping ( constructie met de natte vinger)
6 X dji 30A opto
6 X T-Motor 2814-10
Wookong met M-link
Blackstork osd met gps
Navigatie stroboscoop

Gimbal onder constructie

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Back