Show hier je Multicopter, foto's en spec's!!

Zo'n tbs zou in principe niet veel anders moeten vliegen. Er zit wel wat verschil in de symetrie van beiden, maar scheelt niet veel.
Post ff filmpje van die tbs. Wil wel zien hoe het vliegt.

je vidtx en je rc rx kan echt niet zo. Dat moet zo ver mogelijk uit elkaar zitten. Je bereik zal nu heel erg gereduceerd worden. Kijk niet raar op als je nog maar 2-3 honderd meter haalt.

Ga eerst een testvlucht doen , daarna zet ik de videoTx wel ergens aan de zijkant.
Pff alles is al zo volgepropt...

Laatst bewerkt:
Dan moet je de modus van de Naza aanpassen. Intermediate and intelligent heb je geloof ik. Bij de andere modus gaan de motoren niet uit onder de 10%. Pas na een CSC commando.

Ja, dat ga ik nog maar eens proberen. Ik heb nu in ieder geval 'motor-idle' op 'low' gezet i.p.v. 'recommend'...kijken hoe dat gaat. Volgens mij kom ik dan in ieder geval hoger uit dan 20% voordat de hexa begint te stijgen.

Maarja, eerst moet t droog weer worden voor t testen 8O
Liefst ook wat minder wind, hoewel ik vandeweek met windje 4 ook nog redelijk kon vliegen...met iets meer spanning, dat wel...

Ja, dat ga ik nog maar eens proberen. Ik heb nu in ieder geval 'motor-idle' op 'low' gezet i.p.v. 'recommend'...kijken hoe dat gaat. Volgens mij kom ik dan in ieder geval hoger uit dan 20% voordat de hexa begint te stijgen.

Maarja, eerst moet t droog weer worden voor t testen 8O
Liefst ook wat minder wind, hoewel ik vandeweek met windje 4 ook nog redelijk kon vliegen...met iets meer spanning, dat wel...
Een throttle curve zou hier handig zijn denk ik!

Ha Garbungel. Zendertechnisch ben ik een beetje een noob...ik zie t wel eens voorbij komen, maar dan begrijp ik er ^^&%$#@*&^ van...

In Jip en Janneke taal: wat doet throttle curve?

Yep hetzelfde als bij heli inderdaad.
Je kan zelf instellen hoe je throttle lijn loopt. Stel je hover is bijvoorbeeld bij 40%.....dan stel je hier wat meer gevoeligheid in op je throttle zodat je stick bewegingen kleiner uitslag hebben op de daadwerkelijke throttle die je naar je model stuurt...of je verschuift het naar 50% bijvoorbeeld.
Sommige FC's laten je dit zelf instellen.
Zie hieronder openpilot voorbeeld van een throttle curve. Die van mij is iets minder overdreven, maar heb het voor de duidelijkheid wat extremer gezet.
throttle%20curve.jpg

Helaas kan dit volgens mij niet op alle zenders.
Ik geloof dat mijn DX7 geen throttle curve had op airplane mode alleen op heli mode.
Mijn DX8 heeft op beide modes een throttle curve.
Ik heb deze op een DR schakelaar zitten.
Hiermee kan ik dan kiezen tussen geen curve / lichte curve / zwaardere curve.

Ik begrijp dat dit de Openpilot software is maar volgens mij heeft RobbievanDee het over zijn Naza?
En dan heb je niets aan dat de Openpilot throttle curves in de software heeft.
MultiWii heeft het ook in de software.
Als je het in de zender doet kun je het aanpassen zonder de software vd controller aan te raken.
Of met een switch zoals bij mij.

Dan zou je het inderdaad vanuit je zender moeten doen. DX7 kan het inderdaad alleen in heli mode. Heb zelf namelijk een DX7s die het ook in heli alleen doet.

Het beste zou natuurlijk zijn als je zoveel mogelijk intelligentie op een centrale plek plaatst, dus op de controller :D.

@michel pet
Openpliot is echt top! Heb nu een beta software versie van openpilot die zelfs auto pid tuning voor je doet. Je hoeft alleen maar te hoveren en deze stelt zelf de beste gains voor je dmv oscillatie metingen :D.

En er is er nog 1 klaar :)

Setup:
Flyduspider hexa met verlengde voorarmen.
6x NTM prop drive 1200kv.
6x basic 18 amps regelaren.
Openpilot coptercontrol.
450 mah lipo voor de Vtx.
500mw vtx.
Lost en found beeper.
Futaba R617Fs ontvanger.
600Tvl security cam.
4000 mah 3s lipo.
Osd.
8inch props.

Het is onmogelijk de bekabeling netjes weg te werken spijtig genoeg.
Morgen een Fpv test doen ;)

scaled.php

scaled.php

Wellicht een idee om mijn twee vliegende schotels hier ook eens tussen te zetten :)

Mijn Ragquad:
Crius V1.0 SE
MYSTERY A1510-15 2200KV
TURNIGY Plush 12amp
6x3 Propellers
OrangeRx R610 Spektrum DSM2 6Ch
Frame grootte: 24cm
En de nodige LED ;)

full

full

De Hexacopter:
Crius V0.2 SE
FC 28-22 Brushless Outrunner 1200kv
TURNIGY Plush 25amp
4 10X6 Propellers
2 9X6 Propellers
Frame grootte: 70cm
En de nodige LED ;)

FPV Setup:
SN777 high resolution Color Camera 550 Lines
ImmersionRC 600mW 5.8GHz
G-OSD II met CL-OSD firmware
Fatshark Dominator brilleke

(die gekke beestjes zijn er inmiddels weer van af ;) )
full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Back