Je kan ook failsafe instellen op thottle ver onder de hover en selflevel aan. Dan valt ie wat gecontroleerder.
Langzaam naar beneden moet je nooit doen. Dan kun je een keer met iets lichtere lipo zelfs fly away krijgen of je kan heel ver door driften.
Ik zorg dat de mijne net genoeg throttle heeft om een beetje recht naar beneden te vallen en dat ik genoeg tijd heb om zender omhoog te houden om controle terug te krijgen.
Maar met frsky heb je super range. Je video houdt er eerder op dan je controle![]()
Voor ik dit alles las was ik hier zelf ook over aan het nadenken. Heb ook overwogen om nog een beetje gas te laten staan tijdens een failsafe maar heb het toch maar niet gedaan. Wat als je de verbinding niet terugkrijgt? Ik zelf heb ook een taranis dus je wordt goed van tevoren gewaarschuwd dat je out of range gaat, dus tijd zat om te keren. Dus een failsafe zal ik mijn ogen enkel getriggerd worden door het falen van de zender bijvoorbeeld (in worst case scenario natuurlijk want waarom zou een taranis falen

Maar in zo een geval, je multi valt uit de lucht en geeft nog wat gas, komt op de grond te liggen en blijft gas geven met mogelijk geblokeerde props, zijn dan je ESC's er niet aan voor je de batterij kan uittrekken?
Ik heb voorlopig de failsafe zo gezet dat de gas volledig dicht gaat en de beeper aan gaat.