Show hier je Multicopter, foto's en spec's!!

Je kan ook failsafe instellen op thottle ver onder de hover en selflevel aan. Dan valt ie wat gecontroleerder.
Langzaam naar beneden moet je nooit doen. Dan kun je een keer met iets lichtere lipo zelfs fly away krijgen of je kan heel ver door driften.

Ik zorg dat de mijne net genoeg throttle heeft om een beetje recht naar beneden te vallen en dat ik genoeg tijd heb om zender omhoog te houden om controle terug te krijgen.
Maar met frsky heb je super range. Je video houdt er eerder op dan je controle :)

Voor ik dit alles las was ik hier zelf ook over aan het nadenken. Heb ook overwogen om nog een beetje gas te laten staan tijdens een failsafe maar heb het toch maar niet gedaan. Wat als je de verbinding niet terugkrijgt? Ik zelf heb ook een taranis dus je wordt goed van tevoren gewaarschuwd dat je out of range gaat, dus tijd zat om te keren. Dus een failsafe zal ik mijn ogen enkel getriggerd worden door het falen van de zender bijvoorbeeld (in worst case scenario natuurlijk want waarom zou een taranis falen :-) )

Maar in zo een geval, je multi valt uit de lucht en geeft nog wat gas, komt op de grond te liggen en blijft gas geven met mogelijk geblokeerde props, zijn dan je ESC's er niet aan voor je de batterij kan uittrekken?

Ik heb voorlopig de failsafe zo gezet dat de gas volledig dicht gaat en de beeper aan gaat.
 
Alles heeft voor en nadeel inderdaad.

In dat opzicht is 0 throttle het veiligst want dan gaan je regelaars nooit stuk.
Maar het is wel zo dat een korte control verlies meteen resulteert in ongecontroleerbare flip of rol bij 0 throttle. Recovery is onmogelijk.
 
Laatst bewerkt:
Tenzij je KISS esc's hebt, dan kan je wel weer gewoon op slow decent instellen, die esc's zijn beveiligd en schakelen af bij overbelasting.;)
 
Tenzij je KISS esc's hebt, dan kan je wel weer gewoon op slow decent instellen, die esc's zijn beveiligd en schakelen af bij overbelasting.;)
Het zou je ESCs moeten beschermen, maar ik lees toch ook genoeg van KiSS ESCs die verbranden/opblazen bij crashes. Bovendien is er het risico dat je schade veroorzaakt waar je neerkomt (mensen, dieren, bloemenperkjes)

Ik heb daarom toch failsafe op 0 in ontvanger en op de Naze ondanks KiSS ESCs.
 
Effe de vloot2014 :-)

20141109_135734.jpg

20141109_135915.jpg

IMG_3622.jpg
 
Back
Top