SIG 1/6 Piper Cub + floats (is niet meer)

Hij is ondertussen klaar en al enkele malen de lucht in geweest. Ik wou hem eerst afwerken en in tussentijd foto's maken om deze later te monteren in een filmpje. MAAR het ondenkbare is dus gebeurd! Mijn broer ging voor enige tijd op reis en had extra plaats nodig op de kaart van de camera. Uit de veronderstelling dat ik ze al op de pc had gezet heeft hij alles gewist (ongeveer 40 foto's) het enige wat overblijft zijn 5 foto's die ik genomen heb met men blackberry... :(

Uploaded with ImageShack.us

Laatst bewerkt:
van de setup ben ik zeer tevreden: (allemaal hobbyking)

+TR42-50A brushless motor
+60A plush ESC
+turnigy S3317M servo's (3kg torsie)
+11x5.5 APC style (23A, 360W wordt niet gevlogen)
+12x6 APC style (39A, 502W)
+12x7 turnigy wood (34A, 520W)
+turnigy 4000mAh 4S 20C (15 minuten vliegtijd tot er ongeveer 3,6 volt per cel over blijft)
+nano tech 4000mAh 4S 25c-50c (nog niet getest in vlucht maar geeft op de testbank hetzelfde ongeveer)

Kostprijs:
+SIG kit 81$
+alle verzendingingen 60€
+electronics en hardware 300$ (had nog niks in huis van deftig gerief dus alles van lader tot de kleinste prullen moeten bestellen)
+4m oracover 32€

subtotaal: 372€
is dit acceptabel met alle prullen die erbij komen voor een beginner bouwer?

groeten

Ze hebben toch een mooi vliegbeeld he! :) Ik ben wel niet zo tevreden van het gear. Ik ga er zelf een maken met scharniertjes en een echt veersysteem.

groeten

Niet doen. Heb ik ook veranderd, maar probleem is dat bij te zwakke veren je kist bij een stuiterlanding door de hoeven zakt. Ik had later mijn gestel zeer stug gezet en heb nu alleen de vering van de banden. Werkt veel beter.Pootjes als bij een charter en dan dichtplanken is denk ik de beste oplossing.
Enig nadeel van deze kit vind ik dat hij op het veld klein is en die van mij iets te licht gebouwd.

Het probleem bij dat gestel is het samenvoegen van de verschillende assen en tussen stukken. Ik weet niet goed hoe je dat moet doen en vlieg daarom enkel met de 2 hoofdassen. Graag zou ik de middenstukken er tussen maken voor de scale look maar ik weet niet goed hoe.
Wat bedoel je met klein op het veld? Ik heb de mijne gebouwd zoals op het plan van SIG en kom met elektronica uit op 2,2kg.

Nou gewoon klein. Hij lijkt eerder 1.2m span. Mocht ik er ooit nog eend eentje bouwen moet hij minimaal 2.2-2.5 zijn. Is goed te doen op elektro want die doen het goed met 10cc wat ongeveer 1200W is.

2.2kg is wel fijn hoor. Mijn 1/6 weegt op het filmpje 600gram. Vreemd genoeg heb ik bijna niets weg kunnen laten muv van een versimpelde vleugelopbouw. De romp is een juweeltje van constructie waar je geen latje kan missen. Motorschot heb ik overigens niet. de 5/3d zit in de kap.

ik heb mij ook een piper wing cup aangeschaft. waar ik problemen mee heb is om de "wing tips" af te werken. kunnen jullie mij hiervan eventueel foto's bezorgen?

Die foto's ben ik jammer genoeg kwijt maar in het bouwtopic van Gertjuh staan er. Gaat het om de houtbouw of om het foliën?

groeten

Het topic krijgt nog een staartje.
Aangezien ik mijn landing gear ben verloren door tegen een bevrozen molshoop te rijden op full take off speed :hammer:heb ik besloten om voor komend zomer seizoen er floats onder te zetten. Ik heb net deze HobbyKing Online R/C Hobby Store : Landing Floats 83cm 300grams (pair) besteld en ook nog een extra propje HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy Ultra-light wood propeller 13x8 om wat meer watt te genereren voor de extra 700g mee in de lucht te krijgen. Min of meer 3kg, wat neer komt op 66g/dm² wingloading.

ETA shipment: 2/3 weken

greetz

Laatst bewerkt:
hey daar,
mijn kist heeft tijd stil gelegen ivm school enzo,
maaruh heb jij die foto op de vorige pagina van je voorkant van je romp/zijkant zonder de oracover erop nog voor mij
ben beetje vastgelopen zeg maar,
daar waar de vleugel op de romp komt,

Ik zal straks een foto maken van hoe de vleugel op de romp zit maar moet dan weer aven op zoek naar het kabeltje voor men camera :) wat is er niet zo duidelijk?

groeten

Eindelijk eens wat tijd genomen om de cub van floats te voorzien.
De floats die ik bij HK heb gekocht zijn echt perfect lengte.
Hier en daar een kleine aanpassing en hij kan het water op.
Een fles Corrosion X staan ook al klaar om alle electronica water bestendig te maken.

Mmmm, toch maar houden die van mij ? Volgende winter aan beginnen :p
Welke setup gebruik jij en ben je daar tevreden over ?

Edit; zie ze hier beneden staan ;)

Laatst bewerkt:
Waarom volgende winter?
Je kan hem weer vliegklaar hebben op een kleine 3 dagen.
De setup is nog steeds dezelfde maar nu met een 13x8 prop.
Met een 12x6 vloog hij in iedere geval zeer goed met voldoende power.

Voorsteun

Achtersteun

Extra beplanking tussenin

groeten

Mijn romphelften zijn al gebouwd, en een deel van een vleugel, maar ben ik de stront geraakt door die wingtips... Krijg ze niet goed. Nu ben ik bezig met een HAI II

Back