Heb hem daarstraks even laten vliegen.
Het ging niet zo vlot als gehoopt maar dit is er wat er gebeurde:
Het opstijgen ging prima, niets aan de trim moeten veranderen van toen hij nog met wielen vloog. Opeens besefte ik dat ik men timer niet had aangezet voor een schatting te hebben van de batterij. Ik flipte de timer switch en de rechter aileronservo sloeg helemaal uit met als resultaat een piper die op zijn kop flipte en recht naar het water ging. Ik kon nog net genoeg tegensturen en de duik afbreken vlak voor hij op het water smakte. De floats hebben hem mooi recht gezet en gehouden en door de flex die er in zit is er niets gebroken. Verder is de schade minimaal, enkel het motorschot heeft een klap gekregen waardoor 1 balsa stukje is gebroken vlak erachter. Verder niets aan!
Oorzaak: de rechter aileron servo stond op een of andere manier met men timer switch gemixt. Dus toen ik de timer switch flipte, flipte de servo mee en reageerde hij niet meer op input van men stick en hij full up bleef staan...
Conclusie: check eerst ALLE switchkes voor het vliegen. Wie weet heb je per ongeluk iets in je instellingen veranderd.