Sig floats 1:4 (BosModelAir)

dat lijkt maar zo.
de sigs zouden 116 cm moeten zijn en deze zijn nu 113 cm... ( :oops: iets te veel aan de achterzijde eraf gehaald..)

ik heb van 2 tekeningen 1 set drijvers gemaakt.
de sigs hebben aan de achterzijde een platte onderkant, deze zijn nog in v vorm.
ook heeft de sig maar 1 step en deze 2.
de vorm van de drijverspanten heb ik wel overgenomen..
 
Hoe zwaar is jou biglift dan in de landversie ? Ik ben zelf mijn big lift ook aan het uitrusten met drijvers alleen word hij dan compleet met drijvers 8,5 kg en dat vind ik wel erg veel. Mede doordat mijn drijvers maar 94 cm zijn ben ik nog erg aan het twijfelen of dit wel de juiste drijvers ervoor zijn.

Gr.
Alex
 
ik heb net de romp gewogen met de drijvers eronder. dit weegt nu 5 kg.
met vleugels gok ik zo'n 6,5 kg.... zal het eens wegen...

blijf wel onder de 7 kg denk ik..
 
Dat is idd. dan een stuk beter. Ik ben bang dat 8,5 kg erg zwaar is voor de biglift, zeker met drijvers van 94 cm, dan zal de diepgang te groot zijn.

Je zij dat je met het paradroppen 3 kg extra mee kon nemen? Wat is je startgewicht dan van de biglift?
 
inclusief de bakken voor de poppen en het hoge gfk landingstel een kg of 9 a 10..
met de flaps is dit geen enkel probleem.
ik zet ze een klein beetje naar beneden en heb daardoor een hoop extra lift.
zonder flaps heb ik veel meer nodig...

dit is wel de big lift 2 dus met de spanwijdte van 2,40...
mijn oude big lift weegt ongeveer 6 kg en kan ook 2 poppen meenemen maar dat verschil in spanwijdte en flaps merk je echt goed....


het ligt ook een beetje aan de breedte en hoogte van je drijvers...
misschien zijn die van jou wel breder....
 
drijvers klaar om te gaan glassen.
gewicht drijver 1 443 gram
gewicht drijver 2 439 gram
:hammer:

nu eens kijken of ik ze na het glassen ook nog zo dicht bij elkaar kan laten komen....
 
Dat gaat helemaal goed komen Pieter.

Na onze maiden ervaring met de Calmato op drijvers ben ik heel erg benieuwd hoe mijn Super Decathlon gaat presteren.

Kan niet wachten tot de eerste watervlucht met deze.
 
Het enige wat ik moet doen is nog:
- kabels op maat maken van het waterroer naar het richtingsroer,
- optrekkabels waterroer door de romp leiden en aan een servo koppelen

En dan zou ook de S. Decathlon moeten kunnen starten vanaf het water :D
 
De Calmato met drijvers heeft gevlogen dus niets staat deze kist meer in de weg :D

Vandaag op het werk dan ook weer even aan de gang geweest 8)

De bevestiging aan het waterroer (deze ga ik nog wel even overnieuw doen met een kleine busje ;-) ) :
float68.jpg


De kabels die aan het richtingsroer zitten en de katrollen:
float69.jpg

float70.jpg


En het model even snel in elkaar gezet:
float71.jpg

float72.jpg


Nu nog de kabels voor het optrekmechanisme monteren en aansluiten, alles goed afstellen en dan VLIEGEN :banana:
 
heb je echt de 2 roeren nodig.
als ik het zo zie op de filmpjes heb je maar heel weinig uitslag nodig om te sturen....
of heb je het bij het taxien echt nodig...

maar ziet er goed uit berto....

1 drijver bij mij staat in de glasmat met G4..... (ooit in de hangaar hier een 10 liter bus tegengekomen..... :-)) erg handig....onderkant is al gespoten... achterzijde moet nog een keertje over... ondanks de plamuur toch nog wat pinholes...
boven en zijkanten staan ook in de glasmat en g4 en hierover gaat folie......
(gewicht tot nu toe 500 gram)

stickerfolie voor de stika snijplotter (van het werk...) is onderweg en dus kunnen we binnenkort ook eens wat stickertjes maken....
 
2 roeren is niet echt nodig maar wel meer "schaal".
Met taxien is het wel lekker denk ik zo, verder vlak voor de start roeren omhoog en pas bij het taxien weer naar beneden.

Jij bent ook lekker op weg :yes:
 
ach tussendoor doen we wel eens wat.
ben ook nog een parachutist aan het maken voor mijn vriendin.
ze had er een maar die is helaas in duitsland verloren gegaan, nu dus de nieuwe chute binnen en tja dan moet de pop ook af he.....

maar het is nog geen 28 april dus ik heb nog even speling...

p.s met welk programma maken jullie de fimpjes, videocamera staat hier klaar maar krijg de filmpjes niet klein genoeg (zonder te veel beeldkwaliteit verlies)
 
28 april is zeker nog wel even weg.

Voor de filmpjes gebruiken wij Pinnacle Studio Plus 9
Na het knippen etc schrijf ik ze weg onder web wmv van 786kb om ze niet te groot te maken anders ben ik met een paar filmpjes al door m`n 20Gb ruimte heen, nu staan er zeer veel filmpjes op die ook nog redelijk zijn.

Voor de BosModelAir prodcutions films schrijf ik ze weg met 1500kb voor filminhoud maar met een filmpje van 5min ben je dan wel 5-Mb kwijt (anders maar 15 ofzo).
 
Vandaag moest er weer gewerkt worden maar het veld is gesloten vanwege drassigheid dus weer een beetje kunnen bouwen.
(de foto`s zijn wat onscherp maar dat komt door de camera van het werk :-( )

Ik heb het frame ook wit gespoten:
float73.jpg


En de draad voor het optrekken van de waterroeren zal ongeveer zo gaan lopen, de daraden lopen langs de voorste staander omhoog de romp in waar ik de optrekservo ga plaatsen.
float74.jpg
 
Als je Pinnacle ofzo niet hebt, kun je ook virtualdub gebruiken om je filmpjes opnieuw in te pakken.

Is voor Berto misschien ook een leuke; virtualdub heeft ook een de-shaker, vergelijkbaar met steadyshot, je kunt dan je filmpjes zo krijgen dat het toestel continu mooi stil in het midden hangt.

Het veld in Utrecht is niet gesloten hoor Berto ;)
 
Hoe ver steken je drijvers eigenlijk voor je prop uit Berto? Niet dat ik enig idee heb in hoeverre dit van belang is maar ik heb het gevoel dat je drijvers vrij kort zijn??? (schieten maar :wink: )

Oi,
Mees
 
Back
Top