Sig floats 1:4 (BosModelAir)

En weer een stukkie verder :D

Van de achterste zijn net de spanten gelijmd.

Van de voorste zijn de voorste hoeklatten nat gemaakt en in hun positie gefixeerd, die ga ik morgen lijmen.
De achterste zitten al vast gelijmd.
float8.jpg

float9.jpg

Met een beetje geluk kan ik er morgen al 1 beplanken 8)

En weer een stukkie verder :D

1 van de drijvers is qua hoeklatjes in elkaar gelijmd, van de ander zijn de voorste delen nat gemaakt en momenteel gefixeerd:
float10.jpg

float11.jpg

Dank je Danny ook van ons de beste wensen voor iedereen hier op het forum,

en nee, dat bouwen schiet niet echt op, helemaal vandaag niet :-(
Heb gister nog wel wat klein werk gedaan en de zijbeplanking zou er tegen aan moeten kunnen dus dat wordt de volgende stap :-)

Hier de drijvers even naast de Calmato drijvers:
float12.jpg

zie boven ;-)

Vandaag niks gedaan, met de kleine naar de opa`s en oma`s geweest.

vanaf morgen weer wat updates :D

Dat zijn een paar beste floats berto! Ik heb besloten wegens chronisch tijdgebrek om mijn Zabarak niet uit te rusten met floats (voorlopig). Dus waarschijnlijk heb ik niets watervliegachtigs gereed voor de meeting dit jaar. Ach dan kom ik wel wat fotootjes schieten die dag.

Yep, ze zijn zeker lekker aan de maat maar ze moeten dan ook een kist van 8 tot 9 kg drijvende zien te houden ;-)

En ga jij weer eens bouwen joh, tijdgebrek, tssss, je hebt alleen tijdgebrek voor zaken die niets met modelbouw te maken hebben maar voor modelbouw heb je altijd tijd (sssstttt, laat m`n vriendin het maar niet horen ;-) 0.

Maar deze floats bouwen op deze manier lekker snel, hoe groot zouden die van jou dan moeten worden????

En anders laten we jouw ipv foto`s maken lekker filmen :D

En net ook even de zijdes van de 2de drijver er tegen aan geplakt:
float14.jpg

Zo nu maar eens naar m`n werk crossen :D

hee, je bent vergeten je drijvers mee te nemen naar je "werk" :wink:

kijk, nu begint er eindelijk schot in de zaak te komen..

ga je ze eigenlijk glassen en spuiten, of in de oracover zetten?

Tja, echt hobbien op het werk is alleen als ik weekend dienst heb
(mhhh, da`s niet helemaal waar ben gister en vandaag bezig met het spuiten van de motorkappen van de Twin Comanche hopelijk morgen en vrijdag de romp :lol: ).

En ja, de drijvers worden geglast, oracoveren is een optie en dan goed aflakken maar heeft niet de voorkeur en is erg kwetsbaar voor beschadigingen.
Als je dan het model op de steentjes neer zet heb je zo een lekke drijver.

Met glassen heb je veel meer hardheid en stevigheid en zijn de drijvers minder kwetsbaar.
Dat gaat het dus worden.

Berto,

!Off-topic!

Wat voor hars gebruik je ervoor, tot nu toe gebruikte ik hier G4 voor. Maar ik hoorde dat er ook reuklozere alternatieven waren. Was even benieuwd wat jij (of anderen) daarvoor gebruikt.

!hierna weer on-topic!

Groet,
Alex

Tja, Alex, nog geen flauw idee :?

Ik heb tot nog toe geen kisten of grote onderdelen geglast.

Het eerste wat in mij opkomt is ook G4 maar er zullen best andere varianten zijn.
Tzt (binnenkort dus ;-) ) zal ik kijken wat de shop heeft en dat zal het dan wel worden.

Misschien dat iemand anders die hier leest nog wat info heeft???

Back