Sig floats 1:4 (BosModelAir)

HiHi, goed om te horen dat ik niet de enige ben met lang lopende projecten :-)

Wat betreft geluid, ben ik niet zo bang, en maakt een Zenoah zoveel geluid op 3 mtr??? betwijfel het, vraag het anders eens hier, wie weet zijn er wel vliegers die wel weten hoeveel Db een Zenoah met standaard pot maakt.

Morgen (mhhh vandaag zie ik net op m`n klokje) moet ik weer werken :-(
Het is de bedoeling om de drijvers vandaag op m`n werk te glassen, eens kijken of dat lukt :lol:

1 onderzijde van 1 van de drijvers is geglast eens kijken hoe dat er straks uitzien 8)

Yep, en vandaag helemaal "geluk"met dit pokkeweer geen vluchten, niet afrekenen en lekker rustig dus kan lekker doorgaan.

Alleen af en toe telefoon :-(

;-)

Zo even een fotootje tussendoor.

Het glassen is een eitje en werkt lekker snel, hier hoef ik van beide drijvers alleen de bovenzijde nog te glassen:
yljj5n.jpg

Ik zie dat je PU hars gebruikt, waar kun je dit krijgen en is dit 1- of 2-componeneten?
en is het brandstofbestendig?

de 1 componentenhars en 25gr glasweefsel heb ik besteld bij www.polyservice.nl

Brandstof bestendig? geen flau idee vermoedt van wel maar dat maakt weinig uit daar de drijvers toch gespoten moeten worden ;-)

Berto zei:
Zo even een fotootje tussendoor.

Het glassen is een eitje en werkt lekker snel, hier hoef ik van beide drijvers alleen de bovenzijde nog te glassen:
yljj5n.jpg

Hoi Berto, mooi zo, einde is in zicht 8)

Hoe snel droogt deze hars? Heb je een enkele mat gebruikt? Loopt deze om de hoek (zijkant) heen? Krijgen bepaalde delen (neus/bevestiging poten) nog extra versteviging ??? :?

Mijnheer Rob zei:
Hoi Berto, mooi zo, einde is in zicht 8)
Yep, het einde is in zicht, beide drijvers zijn geglast.

Mijnheer Rob zei:
Hoe snel droogt deze hars? Heb je een enkele mat gebruikt? Loopt deze om de hoek (zijkant) heen? Krijgen bepaalde delen (neus/bevestiging poten) nog extra versteviging ??? :?
snel, ja, ja, nee ;-)

De hars droogt redelijk snel, zeg 1 uur. ik heb 1 deel van drijver 1 gedaan. Leg die weg en doe deel 1 van drijver 2. Drijver 1 is dan wel weer droog en doe dan deel 2 terwijl drijver 2 ligt te drogen.

Yep, ik gebruik maar 1 mat.

Yep, loopt om de hoeken heen, zeg 5 tot 10mm, zelfs de rondingen bij de neus zijn goed te doen zonder vouwen of uittrekkingen.

Nop, geen verstevigingen verder die zitten in de drijver ingebouwd, deze bewerking is puur waterdicht maken afwerking.

vandaag even bij hobbyin geweest om te kijken of hij nog een setje drijvers van sig had.
helaas niet meer op voorraad en zou dus besteld moeten worden...

is de tekening die erbij zit 1:1 en staat alles erop.... met andere woorden mag ik een kopietje om van de tekening te bouwen????????
anders ga ik hem wel bestellen... duurt alleen effe voor het er dan is...

@ pietervisser,
Ik heb hem ook "besteld", ze hadden hem niet in de winkel liggen maar de importeur had hem wel, dat was dus in een weekje geregeld.

Ssssstttt, kopietje moet wel te regelen zijn, alle spanten staan er geloof ik wel op (heb amper de bouwtekening gebruikt, zo vanuit de bouwbeschrijving gebouwd).

@ Alex,
Deze lak (PS100 ofzo) en G4 schijnen andere specificaties te hebben maar voor hetzelfde zeer goed bruikbaar te zijn.
500ml koste me 5.80 (geloof ik) bij www.polyservice.nl het is lekker dun en rolt en kwast goed (heb alles met de roller gedaan).

Arvid heeft zijn Corsair er mee gedaan en is er zeer tevreden over.

Dat gewicht zou toch niet echt een probleem moeten worden denk ik zo.........

Wel geinig ik heb de broer van de VCY een tijd onderhouden bij Ben Air, namenlijk de VCX

tja ik had hem een keer meegenomen naar midden zeeland en de vliegers van de echte wilde gelijk met het model op de foto.

zit me net te bedenken.
een oud - collegaatje van mij heeft nu een eigen vliegveld in noorwegen.
www.airparc.com

dit ligt aan een meer en er wordt dus ook echt watergevlogen. Jammer dat het zo ver weg is. Zit ook een modelvliegclub daar op het veld....
20050626_gap_fyresdal_170.jpg

maar ik raak een beetje off-topic.......
:wink:

Hoi,

Misschien voor Pieter interessant omdat ik in Eindhoven woon.
Ik heb nog een nieuwe complete bouwdoos liggen van Great Planes de Float kit .40 Size. Kijk maar op www.towerhobbies.com voor alle bijzonderheden. Ik had hem bedoeld voor een ultra light (Chinook Ultra) maar die is helaas afgelopen zomer gecrashed.

Groetjes, Erik. :D

Back