Sig Piper Cub 1/6 Brushless

update 3

oke
ik kan wel een beetje engels. maar dit stuk snap ik even niet,

Taper the main and rear spars from full height at rib W4 to 1/4" tall at the tip ends of the spars. take all of the taer off the top of the spars

met deze foto erbij :
ifrh4l.jpg


ook dit nog,
23jqyw1.jpg


totaal overzicht met benaming ribben erbij,

1535fnk.jpg



Dus wie kan mij helpen, zit beetje vast,


maar nog wel wat gedaan,
wingtip is ook gelijmd,
zv2261.jpg


lekkerrrrr
120sf85.jpg
 
ik denk btw zelf dat ze het hebben over de dwars liggers, die 2 balkjes,

Iemand die mij dit kan bevestigen?
 
Jazeker,

gelijk een vraag, hoe komt het dat die aileron zo'n stuk buiten de trailing edge steekt ?

Verder ziet het er netjes uit, heb je al een idee van het kleurenschema ?
Of houdt je het gewoon bij Piper Cub yellow ?

Grtz,
Menno
 
nee nog geen id voor het kleuren schema,
het liefst geen cub geel, is er al veel en veel te veel :P
ik ga denk voor een kleur die zowieso heel duidelijk is,
maar wat? nog niet echt iets leuks tegen gekomen,

dat met die aileron, bedoel je de laatste foto?
dat komt omdat je die op het laatste stukje nog met afronden,
maar dat heb ik nog niet gedaan
je moet die zeg maar laten aansluiten met de tip.
 
update 5

heb alle 2 de dwarsliggers afgeschuind,
overige trailing edge gelijmd,
en alle ribben passend gemaakt,

KOekoek! (=
 
Hoi Gertjuh,

Het ziet er allenmaal goed uit. Ik heb zelf een Piper J3 van Great Planes 1/7, overgenomen van Snijders.
Ik denk zelf dat je met 1m80 span zeker rond de 2 kilo kan blijven. Het is alleen de vraag of je op 3s kan vliegen of toch naar 4s moet.
Het zijn van naturen wel erg rustig vliegende toestellen en ook een andere wijze van vliegen met zich mee brengen. Mijn Piper wil niet allen op rol en hoogte de bocht om, ik moet ook richting bijsturen om deze mooi door de bocht te krijgen.
Ze zeggen dat dit typisch gedrag is van een Piper.

Hier wat voorbeelden van Pipers.
20090822_097.JPG


Groetjes Rob.
 
@metroit,
hier was ik al mee bekend, dank je

straks update 6,




even een vraagje,

de bouwbeschrijving zegt, eerst alles vast zetten op de tekening en dan alles lijmen,

maar moet ik dan die ribben zo zetten dat ik de lijm langs de zijkant erop doe, of moeten alle ribben weer eerst los daarvoor?
zeg maar de lijm aan de zijkanten over de naden smeren,???
 
ik heb vanavond met mn burda pipertje gevlogen je kunt hem zien op de geplaatste foto van metroit het is n blau met witte de enige blauwe die er tussen staat:yes: hij is 180mtr span en weegt 3000gr hij komt uit n bouwpakket van 1974 toen keken ze nog niet op n paar gram!!! ik vlieg hem met n 3cel 4400 en gaat perfekt metroit was erbij vanavond ik ben er erg blij mee:mrgreen:
heb nog n fototje gevonden

21644b5606714b046.jpg


mvgr johan snijders
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, alles, zolang het maar niet weer dat geel is....;)

Dit is mijn favorite Super Cub schema:
290%20Piper%20PA-18-150%20Super%20Cub%20G-BROZ.jpg
 
update 6

deze foto's waren voor het lijmen, daarnet alles gelijmd kwa vleugel profielen,

waaazaaaa ff spelden gekocht,
30a3omh.jpg


2isdwcx.jpg


lekkerr bezig

24diszd.jpg


htuxw1.jpg


acupunctuur

2ihbju0.jpg


zo moest het dus niet,
ae719d.jpg

is alweer gefixt
 
Het ziet er goed uit die acupunctuur. Toch wel een selofaantje tussen de tekening en de vleugel?. Anders is de kans groot dat je een vleugel inclusief tekening krijgt.

@snijders
De Burda vloog zeker mooi. Zelfs met wat wind gin het perfect.
Dit is ook een setup voor jou Gertjuh :lol:. Als je van schaal vliegen houd dan helemaal.

@Bruno
De sig is geen PA18 maar een PA11 of J3 deze hebben een andere neus en geen flaps. Ook zijn de contra tips op de hoogteroer niet aanwezig.

Kijk anders maaar hier Airliners.net Piper - J3 / Cub
Hier zitten ook L4's tussen, dat zijn die met een langere cabine.

Voorbeeld J3:
1594407.jpg


Voorbeeld L4:
1592210.jpg


Groetjes Rob
 
Back
Top