Silverlit Airlifter

• Topicstarter Topicstarter Pilot-Red-10
  • Startdatum Startdatum
hee wacht nu ik er aan denk Hobbyking heeft een bom dropper voor 10 dollar

maar laat ik daar nog maar even mee wachten eerst eens zorgen dat ik het ding aan het vliegen krijg

En trouwens moet ik een speciaal soort tape hebben voor de roeren of gewoon modelbouwtape?

Elke tape werkt, denk er wel aan dat je het depron aan 1 kant schuin moet schuren.
Anders kan het roer maar 1 kant op.
Als je gaat bestellen gelijk een mailtje naar hobbyking met je ordernr. en vragen of ze er een invoice(factuur) op plakken.
Anders krijg je gezeur met de doane.
Owja, die bomdropper ik weet niet of die niet iets te zwaar is daar moet ik even naar kijken.
het overige kanaal kan je ook gebruiken voor lampjes erin ;)

@Stan :
Als hij verder wil gaan met modelvliegen hoeft hij niet eerst nog een 4 kanaals aan te schaffen ;)
meestal gebruik je voor de rolroeren maar 1 kanaal.
bijv 2 servo's met een ykabel of gewoon 1 servo in het midden bouwen die de flappjes trekt

@Sven ; hoe maak je een link niet secur?

Krijg net een mailtje dat het pakket is verzonden...
Alleen nog geen antwoord of ze er de factuur op hebben gedaan:o
hopelijk wel

wat zijn de totale kosten van je verzending dan?

Want ik heb ergens een keer gelezen als het totaal bedrag niet boven de €22.- komt ( incl verz kosten) dan krijg je daar geen problemen mee

mijn eerste goede zender (geen speelgoed picooz ding) was 8 kanaals, die koop je dan 1 keer en heb je er heel lang plezier mee, inplaats van eerste een 3 kanaals zender, dan 4, 6,8

@Stan ja ik kan ook wel een 8 kanaals of zoiets kopen maar ik weet nog niet of ik veel ga doen met vliegtuigen/helicopters en ik wil ook nog een nieuwe zender voor mijn auto's

@pilot-red-10 hoe heb jij de vleugels er af gehaald? gewoon trekken of zit er een systeem in?

Maak je niet druk om dat factuur.
Als de douane je al pakt, kijken ze er absoluut niet naar. ;)
Dan sturen ze je gewoon een brief om te vragen wat et is en wat et kost.
En kleine doosjes uit China komen er meestal gewoon doorheen zonder douane. :thumbsup:

Hallo,

Oke dat van het factuur hoeft dus niet persé hoor ik net ;)
Ik ben aan dit project begonnen nadat mijn vliegtuig in het water lande 8O
daardoor gaat de lijm los en kan ik de vleugel er zo afhalen.
als je hem echt niet los krijgt kun je hem mis in water laten losweken, alle elektronica die erin zit gooi je toch weg en het vliegtuig droogt wel op! ;)

@sven : ik ben er wel uitgepakt met me Turnigy mini-glider en toen gingen ze vragen wat het allemaal koste :eek: daarom vraag ik vanaf nu of ze er een factuur op doen dan krijg je geen briefen van de duane en heb je het dus eerder :D

Ik heb al enkele malen gehad dat er een factuur op de doos zat,
maar dat de douane toch een brief stuurde hoor. ;)
Die kijken daar echt niet naar.

En zon compleet vliegtuig is wel wat groter en opvallender dan een doosje onderdelen. :p

ok, jij hebt ervaring, vragen ze dan geld ??
ik heb dat ook gehad en moest dus ook een brief sturen heb ik net gedaan dus. maar kost het geld??:o

Als het pakketje meer dan 22 euro waard is (verzendkosten meegerekend, vraag me niet waarom), dan kost het idd geld.
Meestal is dat 12 euro + 20% van de waarde, tenzij het meer dan 150 euro waard is, dan komt er nog wat onzin bij geloof ik.
Maar als het gewoon een china airmail doosje van hobbyking is met enkel wat spulletjes voor je airlifter,
dan kan ik je 99% garanderen dat de douane er niet eens naar om zal kijken.
Het zijn de grote en de zware pakketten waar ze meestal aan gaan snuffelen.

nou dan ga ik morgen tegen mijn instinct in en mijn vliegtuigje maar eens in het water gooien (ik doe wel een beetje voorzichtig want ik heb mijn accu er nog in zitten)

of is dat klepje er zo met een schroevendraaier af te wippen?

nou dan gaan we dat maar eens proberen (dat wrikken)

En kan ik voor de roeren in het begin niet gewoon het stuk gebruiken dat ik uit de vleugel heb gesneden want ik kan verder geen Depron/polypron/NCM in buurt vinden (tenminste niet voor 1 plaatje het is zo'n beetje overal per 10 M2 en dat hoef ik niet)

Als je even een pb stuurt met je addres dan maak ik de flapjes uit depron voor je.
Die ene postzegel kan ik wel missen ;)

Stop die plaatjes dan wel tussen een stevig stuk karton. ;)
Anders krijg je netjes gewalste plaatjes. (envelop sorteer machines mangelen en buigen ze nogal)

Ja heb ik gedaan.:)
Alleen jammer dat ik mijn hobbyking bestelling nog niet kan volgen ;)

Nog vergeten om te zeggen maar ben tussen alle regen door even naar de brievenbus gefietst.
Het zit in een enveloppe tussen een paar stukken karton.
Ik hoop dat het heel blijft.

IK heb het alvast schuin afgeschuurd, je hoeft het alleen nog vast te tapen.
Owja ; de achterkant / staart van je airlifter loopt niet recht.
hij staat als een soort V naar achter, je moet hem even recht maken.
En dan kan je elevator erop.

En over hoe ik de motors erop ga zetten : ze zijn zo klein dat ze waarschijnlijk in de motormounts passen.

gaaf man

Ik hoop de stukjes morgen in de brievenbus te krijgen want dan kan ik ze er mooi na het ophalen van mijn rooster aan zetten.

Ik moet alleen nog een zender want volgens mij is diegene waarop ik hoopte alweer verkocht :(

Maar dat komt wel goed

Back