Silverlit Airlifter

• Topicstarter Topicstarter Pilot-Red-10
  • Startdatum Startdatum
Nee ik heb niks in de ESC ik heb zo'n ding dat je aan de balancer zit en als de Lipo onder de 3.3 volt komt gaat ie piepen

Ik ben er uit met mijn lader!
Hij is nu zelf een 500mAh 3sje aan het laden :D
Hij geeft aan dat die 2s LiPo een lager voltage heeft dan een 2s LiPo!
Is mijn 360mAh 2s LiPo nu al dood... :(
ik ga proberen vanavond te vliegen op de 3s 500mAh!

Maar je hebt je accu dan in ieder geval veel te ver ontladen en daar kan hij niet tegen. Dus eens even goed naar de instellingen op je regelaar kijken.

En ik weet niet welke motortjes je nu uiteindelijk gekocht heb maar als het die zijn die je in het begin noemde, die rook je waarschijnlijk op als je er 3 cellen aan hangt.

Nou, ik heb gevlogen!
De LiPo was iets te groot voor mijn batterij vakje dus stook hij een beetje uit.
Ik zette het cameratje aan en gooide hem op met gas volledig open, hij vloog als een speer mooi stabiel rechtdoor.
Ik wilde iets omhoog dus ik gaf een klein tikje met het hoogteroer, hij maakte gelijk een looping! :o.
Hij had dus kracht genoeg.
Daarna een tijdje op half gas gevlogen, ging hard zat! Toen ik iets te veel richtingsroer gaf viel hij echter uit de lucht!
Er is dus iets mis met het richtingsroer!

Doordat hij uit de lucht viel kwam de grote vleugel los te zitten.
De lijm was dus niet sterk genoeg :(
Ging dus maar weer naar huis.

Ik weet zeker dat ik een oplossing ga vinden en dat dit een goed vliegtuig word.
Want hij vloog zo stabiel! alleen dat sturen... daar ga ik eens naar kijken ;)

Dankzij de tip van rex x 2 is mijn 2s nu aan het opladen! bedankt daarvoor.
Nog even over het filmpje : na 3 seconden was het cameratje uitgevallen omdat de batterij van het cameratje leeg was :(

Ik hoop de volgende keer met een goed richtingsroer en opgeladen camera en de 2s LiPo een mooie vlucht te maken! :D

maar.... waarom vliegt de mijne dan niet???

Want ik denk dat het totale gewicht van de vliegtuigen toch wel ongeveer gelijk moet zijn.

Dat denk ik ook, misschien levert de 2s LiPo gewoon niet gewoon kracht.
Dit ga ik nog even uitzoeken. anders moet ik (en jij) een 3s 360mAh LiPo Kopen bij HK.
Dan past ie gelijk in mijn batterij vakje ;)

Wel gek want de mijne ging niet eens omhoog ( hij bleef verticaal net hangen op volle snelheid)

Ach maar als ik 3 S moet kopen kan dat gelijk mee met de nieuwe motor :P

Maar kijk eerst even of jij kunt vliegen met 2S anders koop ik straks voor niks nieuw spul

Ja dat was ik al van plan, als het prima op een 2s kan is het weggegooid geld ;)
Hoewel hij dan wel super snel gaat :D

Als het bij jou goed gaat met 2 S koop ik Mss wel wat stukken Depron en ga het dan nogmaals proberen :P

Hallo allemaal,

Ik heb er net ailerons ingemaakt.
Misschien kan ik hem morgen testen.
Ik heb hem met tape vastzitten, ik lijm hem pas als alles goed is ;)
Je voelt dat je met een 2s wel minder power hebt, maar het lijkt mij genoeg :D

Ik koop dan of een keer wat depron of ik koop met een vriend een kant en klare fighter bij Hobbyking.

Wat kan ik dan het beste doen (wil er wss nog bommen mee gaan gooien)

Kijk uit met het kopen van fighters of "war birds".
Die dingen zijn vaak behoorlijk pittig voor beginners.
Ze hebben vaak last van vervelende vlieg eigenschappen bij weinig snelheid.

Ik weet niet.

Ik ga nu trouwens vliegen met ailerons.
Ik neem de 2s en 3s mee ;)

Ik heb net weer gevlogen!
Hij vliegt super met ailerons!:DIk ben begonnen met de 2s, hiermee vloog hij erg goed.
Ik merkte in de lucht dat de ailerons verkeert om stonden. even knopje op zender omgeschakeld, vloog toen goed.
Ik merkte wel dat hij met de 2s soms iets moeite had.
Op de 3s gaat hij zo hard dat hij moeilijk te besturen is.
Heb bijna de hele 2s leeggevlogen :D

@hrrbs :
Ik denk dat jouwne toch zwaarder is dan de mijne en dat als je een 3s 360mAh koopt dat ie dan goed vliegt.
Om dit zeker te weten nog even een vraag :
klopt dit? : - als ik hem opgooi gaat hij gelijk naar beneden , het lijkt of hij niet genoeg kracht heeft.

Back