Foto's?? Filmpje??
Zie eerste post in dit topic
De Uranus weegt trouwens een 11-12 gram en en is ietsje groter dan een gewone Picooz, de rotorbladen lijken mij even groot te zijn.
Ik vlieg er een achttal minuten mee (met nieuwe LiPo), laden duurt een kwartiertje.
En vliegen... fantastisch! Als een helikopterkluns als ik op de eerste vlucht al rondjes door eetkamer en salon kan vliegen...
Nose in zelfs!
Het vliegen voelt exact hetzelfde aan als met een gewone Picooz, alleen zijn er nu twee knopjes bijgekomen aan de achterkant van de zender.
Linkse knop indrukken: langzaam 1 meter vooruit en stoppen.
Rechtse knop indrukken: snel 1 meter vooruit en stoppen.
Twee knoppen ingedrukt houden: continu langzaam vooruitvliegen. Dit gaat dan wel met 1 meter vooruit en (bijna) stoppen, 1 meter vooruit en (bijna) stoppen...
Volgens mij moet er een handigheidje bestaan om dat voorwaarts vliegen vloeiender te laten verlopen, want de ene keer doet hij het wel en de andere keer niet.
Onder de rotorkop zit een soort van mini-swashplate en daaronder een actuator die die swashplate en rotor dan scheef trekt en zo vooruitvliegen mogelijk maakt.
En oh ja, de derde bijkomende knop: een blauw zoeklicht in de neus, eigenlijk 3,5-kanaals dus
Minpuntjes:
De batterijen in de zender rammelen maar wat los in het rond en geven dan slecht contact, op te lossen met een klein beetje schuim zodat het klemt.
Zeker goed mikken naar de heli als je start, ook veel zon binnen wil de infraroodbediening wel eens in de war brengen.
De accu is weer opgeladen... katten... here I come!