Silverlit modellen voor 2008

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Commander Clumsy, 6 mrt 2008.

  1. JunkieXP

    JunkieXP Guest

    Haha dat schommelen doet mijn 3 kanaals Uranus al bij voorwaartse bewegingen dus wat dat betreft is de Tandem wel weer improved zo te horen.

    Pfff die Tanden kriebelt wel aardig nu ik mijn Uranus heb opgegeven (redelijk misbruikt door vrienden ed. :p). Iemand enig idee hoe ik tegen het roer in sturen kan verbeteren, trimmen helpt op dit vlak niet en het draaien van de staart lijkt ook niet het gewenste effect te hebben.
     
  2. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    als ie de kant op draait dat de propellor te veel blaast, zou je je propje kunnen verkleinen?!
     
  3. arne veenman

    arne veenman

    Lid geworden:
    4 feb 2007
    Berichten:
    444
    Locatie:
    Waddinxveen
    ik had ook zo'n probleem bij mijn inmiddels overleden gyrotor. je moet alle asjes is goed smeren met naaimachine olie. mischien helpt dat.
     
  4. JunkieXP

    JunkieXP Guest

    Weet niet wat mijn Uranus nu ineens weer heeft, all of a sudden bibbert hij nu enorm tijdens het vliegen en wanneer je probeert te focussen vallen er 2 dingen op.

    - De onderste rotor wiebelt tov de Stabilisator bovenop.
    - De helikopter zelf helt ietwat naar rechts, ook na het buigen van de staart.

    Iemand ervaring / oplossingen.
     
  5. arne veenman

    arne veenman

    Lid geworden:
    4 feb 2007
    Berichten:
    444
    Locatie:
    Waddinxveen
    als je de doos nog hebt en hij ziet er nog goed uit, misschien dat je hem kunt ruilen.
     
  6. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    ja ik zou er ook terug mee gaan naar de winkel, ik weet niet waar je hem hebt gekocht>???
     
  7. JunkieXP

    JunkieXP Guest

    Hobbytrade.nl, dus dat teruggaan is niet echt aan de orde, ik zal wellis Contact leggen maar ik acht weinig kans.

    Doordat het model "nogal veel kleur heeft" zie je iedere botsing terug in witte spikkels door de kleur heen. Dadelijk dien ik het model op te sturen, oordelen hun dat het geen Defect is en krijg ik het terug, ben dan echter wel 2x de verzendkosten (zowel heen als terug) armer terwijl ik voor iets meer geld bijna weer een nieuw modelletje heb.

    Iemand ervaring met de afhandeling van dit soort klachten bij HobbyTrade.nl
     
  8. Koriel

    Koriel

    Lid geworden:
    27 mrt 2008
    Berichten:
    78
    Locatie:
    Maastricht
    Ze gaan nu eenmaal kapot

    Hoezo een klacht?

    Je geeft zelf aan dat er nogal wat crash "schade" is, en dat hij ineens begon te bibberen.. Dat geeft aan dat de rotor niet meer in balans is, kan ook de tailrotor zijn. Dat is typische crash schade. Waarom zou je in helemelsnaam zoiets op garantie vernieuwd willen krijgen?

    Een ongelukkige crash kan je heli verpesten ja, lullig, wees een kerel en koop een nieuwe.

    ( Zou willen dat je alleen de heli kon kopen, en dezelfde zender blijven gebruiken.. scheelt weer geld )
     
  9. arne veenman

    arne veenman

    Lid geworden:
    4 feb 2007
    Berichten:
    444
    Locatie:
    Waddinxveen
    niet iedereen heeft een geldboom in de achtertuin. ik ben ook al op zoek geewest naar zo'n plantje maar het plaatselijk tuincentrum had niets.
     
  10. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    he wat jammer zo'n plantje wou ik nou net voor mijn verjaardag vragen;)
     
  11. JunkieXP

    JunkieXP Guest

    @Koriel, pfoe pfoe wat vriendelijk, heb ik al actie ondernomen, nee!

    Blaf me dan alsjeblieft niet zo uit, ik vroeg hier wat IK er ZELF aan kon doen, misschien iets aanpassen in de Heli oid en kreeg dat als tip, moet je dan Quoten op een topic van mij, ehm...Nee!

    Dus omdat ik advies vraag over hoe ik mijn Heli misschien Zelf kan reanimeren zou ik ineens geen kerel meer zijn, beetje kort gedacht nietwaar?

    En ja ik moet toe geven dat mijn mening is dat dit soort "gebruiksvoorwerpen" tegen een stootje moeten kunnen, als je met je auto tegen een paaltje aanrijd kan het idd zijn dat je kapschade hebt, maar het mag dan toch niet gelijk zo zijn dat je je motor onderdelen moet vervangen.

    Maar ja, laat ik de eer aan mijzelf houden, deze helikopter door Jan en Alleman misbruiken en zelf misschien wel een nieuwe kopen, voor nu houd ik me bezig met mijn Onstuurbare X-Twin Jet en mijn Bibberige Silverlit Uranus / Atlas (wat overigens mijns inzien veroorzaakt word door een "hik" bij het ronddraaien van de Rotor.)
     
  12. Mooie vliegtuigen heeft silverlit dit jaar weer. :)
    Ik denk dat ik voor de nieuwe picooz Pluto ga.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 mei 2008
  13. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    gister in de winkel even een atlas geprobeert, vliegt op zich goed maar moet zeggen dat die tandem van mij toch stabieler is
     
  14. JunkieXP

    JunkieXP Guest

    Sja, recentelijk heeft uitgerekend een vriend van mij, mijn Silverlit Uranus / Atlas naar zijn grootje gevlogen.

    Hij maakte een klap tegen de muur en vervolgens blokkeerde de HoofdRotor vrijwel volledig, draaide enkel nog stroef rond.

    Uiteindelijk heb ik het beestje maar open gesneden en ben gaan kijken waar het probleem zat.

    [​IMG]

    Daaruit bleek dat een tandwiel zodanig op zijn kop gekregen had dat hij een ander tandwiel in zijn werk belemmerde, na dit hersteld te hebben werkte alles weer prima, de Staart Rotor deed echter zijn werk niet meer maar plotsklaps was ook dit verholpen (heb nog steeds geen idee wat dit nu precies veroorzaakt heeft).

    Echter is tijdens de operatie het 3ch effect van mijn Uranus wel aangetast, door de breuk van een verbinding is het niet langer mogelijk om de Rotor te kantelen en zodoende voorwaarts te vliegen (ook niet na het aan elkaar haken van de milliscule draadjes). Ik heb nu dus een Uranus gelijk aan de normale PicooZ en PicooZ MX, maja hij vliegt tenminste weer.

    Morgen even lijmen en klaar :).
     
  15. Marcelair

    Marcelair

    Lid geworden:
    13 sep 2003
    Berichten:
    616
    Locatie:
    Weesp
    Quote: 'het aan elkaar haken van de milliscule draadjes'

    Die draadjes zijn 'schellak-draadjes' het is een coating die oplost in vloeibaar soldeertin (S-39) en soldeer.

    De wikkeldraadjes rond het anker (spoeltje waar asje aanzit) van elektromotoren zijn vergelijkbaar, kun je eventueel met een stukke elektromotor eerst eens proberen.

    Je kunt die draadjes inelkaar draaien, dan drupje soldeertin erop, dan de soldeerbout erbij en gelijktijdig de tin erop en klaar is kees.

    Suc6 !
     
    Laatst bewerkt: 3 jun 2008
  16. Christian

    Christian

    Lid geworden:
    8 dec 2007
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Bovensmilde
    Ik heb mijn PicooZ (eerste serie 2 kanaals) voorzien van 2 paperclips aan de voorkant, zodat hij netjes vooruit vliegt. (idee gejat van youtube)

    Bevalt heel goed!

    Heb trouwens nog een X-Twin liggen, iemand belang bij? (stuur ff PM)
    het is dit model in deze kleur:
    [​IMG]
     
  17. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    is er al iets bekend over de stingray, ik kan hem nergens vinden:(
     
  18. JunkieXP

    JunkieXP Guest

  19. WeZZe

    WeZZe

    Lid geworden:
    6 apr 2006
    Berichten:
    943
    Locatie:
    Zwalm
    Nieuw x twin achtig toestelletje gespot bij conrad,39.99€

    [​IMG]
     
  20. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    linkje????
     

Deel Deze Pagina